printlogo


کد خبر: 265916تاریخ: 1402/5/23 00:00
پوشش حداکثری مخاطبان رسالت رسانه ملی

علیرضا مریدی *: از مرجعیت انداختن رسانه ملی ابتدایی‌ترین قدم دشمنان در جنگ ‌شناختی برای مقابله با جریان انقلاب است؛ چنانکه در جریان اغتشاشات زن، زندگی، آزادی در سال 1401 نیز شاهد این موضوع بودیم که رسانه‌های خارج‌نشین ضدایرانی با تولید اخبار دروغ و تحریف واقعیت‌ها، در چارچوب مقابله با مرجعیت رسانه اقدام می‌کردند. به همین خاطر باید هر اقدامی در حوزه رسانه ملی را در نسبت با اینکه به تقویت یا تضعیف رسانه ملی کشورمان منتهی می‌شود، بررسی کرد‌؛ اینکه کدام اقدام در جهت تقویت رسانه ملی است و چه اقدامی می‌تواند خواسته یا ناخواسته باعث تضعیف صداوسیما در برابر شبکه‌های متعدد خارج‌نشین ‌شود. در همین رابطه باید به این نکته اشاره کرد که رسانه ملی برای بهره‌مند شدن از میزان ضریب نفوذ بالا در وهله اول و سپس مقابله با رسانه‌های جمعی ضدایرانی، وظیفه دارد نسبت به طیف متکثر مخاطبانش، از قشر مذهبی گرفته تا افراد غیرمذهبی، آگاهی پیدا کند، چرا که هنر رسانه، پوشش دادن مخاطبانی است که لزوما با یکدیگر هم‌نظر نیستند اما در نگاه ملی و در برابر جنگ‌‌ شناختی و ترکیبی‌ای که دشمنان ایران علیه کشورمان تدارک دیده‌اند، باید همراه، متحد و همدل با یکدیگر باشند. این یکی از اصلی‌ترین وظیفه‌هایی است که می‌توان برای رسانه ملی برشمرد.
بر همین اساس، رسانه ملی کشور برای رسیدن به این محتوای متکثر که به نوعی خوراک رسانه‌ای مردم ایران در برابر جریان اپوزیسیون و کشورهای متخاصم به شمار می‌آید، باید از طیف گسترده‌ای از عوامل که همسو با جمهوری اسلامی و جدا از جریان آشوب تعریف می‌شوند، استفاده کند. در چنین شرایطی محدود کردن تولیدات به ذائقه یک بخش خاص از مخاطبان، مانع تولید آثار متنوع می‌شود و به دور از رسالت اصلی رسانه ملی در جنگ ترکیبی با رسانه‌های دشمن است. استاندارد و دستورکار رسانه ملی در بهره‌گیری از نیروهای خود باید بر اساس استاندارد ملی باشد و در همین چارچوب تا زمانی که یک نفر معتقد به وحدت ملی، نظام جمهوری اسلامی و اسلام باشد، نباید به دلیل تفاوتی که در قرائت‌ها و نظرات وجود دارد، کنار گذاشته شود. از آشوب‌های سال گذشته تا امروز، یکی از اهداف دشمنان برای دمیدن بر آتش اغتشاشاتی که مدت‌ها پیش خاموش شد، جلوگیری از آرام شدن فضای عمومی جامعه ایرانی است. به همین دلیل شاهد هستیم از هر اختلاف‌نظری برای حمل قهر و برخورد سلبی استفاده می‌کنند. در چنین فضایی رسانه ملی رسالتی جز نزدیک کردن مردم ایران و چهره‌ها به یکدیگر ندارد و دمیدن به تب تند برخورد سیاسی از سوی صداوسیما برخلاف این رسالت خواهد بود.
فعال رسانه‌ای *

Page Generated in 0/0186 sec