printlogo


کد خبر: 266015تاریخ: 1402/5/26 00:00
اخبار

اظهارنظر وزیر ارشاد درباره انتشار فیلم «تفریق» 
محمدمهدی اسماعیلی درباره پخش غیرقانونی فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی بیان کرد: ساعت یک دیشب (بامداد چهارشنبه)، آقای خزاعی به من پیامک داد و گفت این فیلم گویا منتشر شده و یک صدایی هم از بنده خدایی که مسؤول کار بود، فرستاد. این فیلم الان و قبل از نمایش در اختیار ما نیست، بلکه در اختیار خود تهیه‌کننده است؛ یعنی اصلا در اختیار سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست که منتشرش کنیم.
وی تاکید کرد: من هم بعضی وقت‌ها که می‌خواهم در سازمان سینمایی فیلمی را هماهنگ کنم و ببینم، باید اول با تهیه‌کننده هماهنگ شود تا برای یک ساعت خاص، کدی را بدهند که بتوانیم آن 3-2 ساعت فیلم را تماشا کنیم. در هر صورت برنامه ما حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات بعضی فیلم‌ها اظهار کرد: بله! مواردی هست. من نمی‌خواهم انکار کنم اما تلاش‌مان این است که به خاطر برخی از عوامل فیلم‌ها، کمترین مشکل به خود فیلم‌ها برگردد و سیاست‌مان هم همین بوده است. فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده با وجود داشتن پروانه نمایش خارجی، هنوز اکران داخلی نگرفته است که یکی از احتمالات این اتفاق، اظهارنظرات غیرسینمایی برخی از عواملش درباره برخی مسائل اجتماعی و سیاسی است.
***
اساسنامه جایزه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به تصویب رسید
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسنامه جایزه زنده‌یاد مرحوم کاظمی‌آشتیانی به تصویب رسید و ۱۶ ربیع به عنوان روز وقف در نظر گرفته شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهم که مصوبات شورا با هماهنگی مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود. با رئیس مجلس گفت‌وگوهایی صورت شده و در جلسات مشترک به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید تا این اختلافاتی که در فضای مجازی مطرح است کاملا برطرف شود.
وی ادامه داد: امسال مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شد و برخی نمایندگان نظراتی داشتند که در شورای مشترک شورا و نمایندگان مجلس این اختلافات حل می‌شود و نتیجه نهایی به مردم اعلام خواهد شد. آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی موضوع دیگری بود که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفت. شورای معین قبلا در این زمینه مصوبه‌ای داشت که برخی اعضا ایراداتی داشتند، این ایرادات در جلسه شورا مورد بحث قرار گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه افزود: در این جلسه اساسنامه جایزه زنده‌یاد مرحوم کاظمی‌آشتیانی نیز به تصویب رسید، همچنین ۱۶ ربیع به عنوان روز وقف در نظر گرفته شد. در زمینه تبدیل وضعیت و ارتقای رتبه اعضای هیات علمی دوتابعیتی به نتیجه نرسیدیم و مقرر شد در جلسه دیگر با حضور وزاری دیگر که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند، بررسی شود.
***
۲۹۴ سانس کنسرت موسیقی در تیر ۱۴۰۲
آمار مجوزهای تیر ۱۴۰۲ از سوی دفتر موسیقی نشان می‌دهد ۲۹۴ سانس کنسرت موسیقی در آن ماه روی صحنه رفته است. آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیرماه 1402 اعلام شد که براساس این آمار، مجوز 352 تک‌آهنگ، 26 آلبوم موسیقی، 22 نماهنگ و یک مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شده است. همچنین در مدت یادشده، 128 اجرای صحنه‌ای موسیقی مجوز گرفته‌اند که دفعات اجراهای صحنه‌ای 294 اجرا بوده است. در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، 270 اثر در ژانر موسیقی پاپ، 36 اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، 20 اثر در ژانر موسیقی نواحی، 9 اثر در ژانر موسیقی سنتی، 8 اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، 8 اثر در ژانر موسیقی الکترونیک و یک اثر در قالب موسیقی کودک تولید شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز 7 آلبوم موسیقی سنتی، ۲ آلبوم موسیقی کلاسیک، 4 آلبوم موسیقی پاپ، ۲ آلبوم موسیقی نواحی، 8 آلبوم موسیقی تلفیقی، ۲ آلبوم موسیقی الکترونیک و یک سرود در تیرماه 1402 صادر شده است. برای این آثار مجوز انتشار صادرشده و زمان انتشار آن در اختیار مالک اثر است.

Page Generated in 0/0066 sec