printlogo


کد خبر: 266020تاریخ: 1402/5/26 00:00
دور دنیا

ترامپ هنگام دستگیری بازرسی بدنی و انگشت‌نگاری می‌شود
پلیس ایالت جورجیا اعلام کرد دونالد ترامپ و دیگر متهمان پرونده تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰، به طور رسمی دستگیر و از آنها انگشت‌نگاری می‌شود. به گزارش تسنیم، پلیس ایالت جورجیا در بیانیه‌ای به ذکر جزئیات دستگیری دونالد ترامپ و دیگر متهمان پرونده تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020، پرداخت و گفت: تمام متهمان باید به طور داوطلبانه خود را تسلیم زندان منطقه فالتون کانتی کرده و در آنجا به طور رسمی دستگیر شوند. پلیس اظهار کرد انتظار می‌رود تمام 19 متهم نام برده شده در این کیفرخواست بر اساس دستورالعمل دفتر دادستانی منطقه و قاضی منصوب شده برای پرونده، در زندان رایس استریت حاضر شوند. بر اساس این گزارش، این متهمان تحت فرآیند رسمی دستگیری قرار می‌گیرند: آنها ابتدا بازرسی بدنی شده سپس از آنها انگشت‌نگاری می‌شود و در نهایت عکسی از آنها هنگام ورود به زندان گرفته می‌شود. این در حالی است که فانی ویلیس دادستان منطقه فالتون کانتی اظهار کرده بود ترامپ و دیگر مظنونان این پرونده تا 25 اوت فرصت دارند خود را تسلیم کنند. پس از این تاریخ، زمان دقیق دادگاه اولیه آنها اعلام خواهد شد. این تاریخ توسط قاضی مشخص می‌شود. پلیس جورجیا خاطرنشان کرد به یاد داشته باشید متهمان می‌توانند در هر زمان پیش از 25 اوت خود را تسلیم کنند. در‌های زندان تا آن تاریخ باز است. هیات منصفه عالی دادگاه جورجیا روز گذشته در کیفرخواستی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و شکست او در مقابل جو بایدن متهم کرد. در این کیفرخواست 98 صفحه‌ای، نام 19 متهم و 41 مورد کیفری به چشم می‌خورد. تمام متهمان به اخاذی و باجگیری متهم شده‌اند. اتهامی که در صورت اثبات ممکن است تا 20 سال حبس برای متهمان به همراه داشته باشد. متهمان همچنین متهم به تشکیل یک بنگاه اقتصادی برای امور جنایی و اخاذی به منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در ایالت جورجیا شده‌اند. بر این اساس مارک میدو، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی و جان ایستمن در میان افراد متهم‌شده هستند. این چهارمین مورد اتهامی به ترامپ در کمتر از 5 ماه اخیر و دومین مورد اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 است. وی اوایل ماه جاری نیز در دادگاه فدرال واشنگتن به طراحی توطئه‌های متعدد برای تغییر نتایج انتخابات متهم شده بود.
***
شرایط اسفناک هاوایی پس از آتش‌سوزی مرگبار
با گذشت یک هفته از آتش‌سوزی مرگبار هاوایی، بسیاری از ساکنان جزیره مائویی خسته از شرایط موجود در جست‌وجوی اعضای گم‌شده خانواده خود در میان بقایای آتش‌سوزی هستند.
به گزارش تسنیم، با وجود گذشت یک هفته از آتش‌سوزی مرگبار هاوایی، بسیاری از ساکنان جزیره مائویی که با وسایل امداد و نجات زندگی می‌کنند، خسته از شرایط موجود در جست‌وجوی اعضای گم‌شده خانواده خود در میان بقایای آتش‌سوزی و در انتظار دریافت خبری از آنها هستند.
بر اساس این گزارش، در این حادثه مرگبار که تاکنون باعث مرگ 106 نفر شده، 13 کیلومتر مربع از این منطقه در عرض چند ساعت طعمه حریق شد. در حال حاضر مقامات با چالش‌های لجستیکی برای امدادرسانی به 13 هزار نفر از ساکنان همیشگی منطقه لاهاینا مواجه هستند. مردم از کافی نبودن نیروهای امداد نجات گلایه‌مند هستند. آنها معتقدند واکنش نیروهای بحران محلی، سازمان‌یافته و منظم نبوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ساکنا لاهاینا همچنان نیازمند کمک‌های بیشتر و برنامه‌ریزی موثرتر برای امدادرسانی هستند. مردم همچنان به کمک‌های فوری نیاز دارند. مقامات امداد و نجات اعلام کردند با وجود گذشت یک هفته از این حادثه مرگبار، تاکنون تنها 25 درصد منطقه را با کمک سگ‌های جسدیاب جست‌وجو کرده‌اند. بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته تاکنون، این فاجعه که مرگبارترین حادثه طبیعی در بیش از 100 سال اخیر در این منطقه بوده است، باعث تخریب یا نابودی بیش از 2200 ساختمان شده که 86 درصد آنها مسکونی بوده و خسارتی بالغ بر 5.5 میلیارد دلار وارد شده است. بر اساس این گزارش، با گذشت چند روز از وقوع این حادثه وحشتناک و با تخریب بسیاری از ساختمان‌ها و خودروها و زیرساخت‌ها، عمق و دامنه آتش‌سوزی بیشتر نمایان شده است، همچنین مقامات بخش مائویی اعلام کردند آتش‌سوزی در شهر لاهاینا از علف‌زارها و بوته‌زارها به شهر گسترش یافته است. شدت آتش‌سوزی به حدی بوده که در برخی گزارش‌ها در توصیف شهر محبوب توریستی لاهاینا از واژه «لاشه» استفاده شده است. بر اساس این گزارش، این آتش‌سوزی نخستین حادثه طبیعی مرگبار در تاریخ این جزیره است و شمار کشته‌شدگان آن از تعداد قربانیان سونامی در این جزیره در سال 1960 که در آن 61 نفر جان خود را از دست دادند، فراتر رفته است. این در حالی است که کاخ سفید به علت آنکه جو بایدن در جریان حادثه آتش‌سوزی در مائویی، در تعطیلات به سر برده و هیچ اظهارنظری در این باره نکرده، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0061 sec