printlogo


کد خبر: 266022تاریخ: 1402/5/26 00:00
اخبار

علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی شد
با برگزاری مجمع انتخاباتی، علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های همگانی صبح چهارشنبه به ریاست سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. برای انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی 5 کاندیدا ثبت‌نام کرده بودند و علی خلیلی و یحیی دادویی‌مقدم از سوی مراجع ذی‌صلاح تایید صلاحیت و در مجمع حاضر شدند. در ابتدا هر ۲ کاندیدا در زمان تعیین‌شده به ارائه برنامه‌های خود پرداختند و در ادامه رای‌گیری انجام و علی خلیلی با کسب 51 رای از 53 رای ماخوذه برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخاب شد. دادویی یک رای کسب کرد و یک رای نیز سفید بود. خلیلی بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون اعلام کرد اعضای هیات‌رئیسه خود را در نخستین مجمع فوق‌العاده معرفی می‌کند تا انتخابات آن برگزار شود. همچنین اعضای مجمع برای انتخاب بازرس ویژه به رئیس مجمع تفویض اختیار کردند.
***
واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به حواشی تیم ‌ملی بانوان
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره حواشی به‌وجودآمده درباره تیم ‌ملی بانوان واکنش نشان داد. به گزارش فارس، جواد داوری درباره عملکرد تیم ‌ملی بسکتبال بانوان در کاپ آسیا اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی بود که بعد از 50 سال در کاپ آسیا به پیروزی رسیدیم و خود فیبا هم تبریک گفت. امیدوارم بازی فردا را هم که بسیار مهم است با موفقیت پشت سر بگذارند. فکر می‌کنم این شایستگی را دارند که به دیویژن A صعود کنند. وی درباره حواشی به‌وجودآمده درباره این تیم و نخواندن سرود ملی توسط برخی ورزشکاران گفت: افرادی که ضد ورزش هستند و خارج از کشور حضور دارند، تلاش‌شان این است که آرامش تیم را به هم بریزند. از دوستان‌مان در داخل کشور هم تقاضا داریم وارد بازی افرادی که با نظام ضدیت دارند، نشوند. بچه‌های ما هم قطعا آگاه و هوشمند هستند و فردا خواهید دید که اتفاقات خوب و درستی خواهد افتاد. رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: بانوان ما کار ارزشمند و بزرگی انجام دادند و نباید اجازه دهیم با این حواشی این موفقیت از بین برود و من هم اجازه نخواهم داد.
***
۷ مدال ایران در دراگون‌بوت قهرمانی جهان
ایران در مسابقات دراگون‌بوت قهرمانی جهان یک نشان طلا، ۲ نقره و ۴ برنز کسب کرد. به گزارش ایسنا، شانزدهمین دوره مسابقات دراگون‌بوت قهرمانی جهان (IDBF) در پاتایای تایلند برگزار شد. تیم‌های سکان تهران و طوفان بندرانزلی در رده سنی بزرگسالان و تیم‌های شاماران‌کانو و سکان بوشهر در رده سنی آزاد و زیر ۲۴ سال به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها به صورت تیم‌های منتخب حضور داشتند. پس از برگزاری بیش از ۳۵۰ دور مسابقه با حضور کشورهای برتر دراگون‌بوت دنیا تکلیف تیم‌های برتر مشخص شد. نمایندگان ایران در این رقابت‌ها موفق به کسب ۷ مدال در مواد مختلف شدند. تیم زیر ۲۴ سال بانوان در مسافت ۲۰۰۰ متر صاحب مدال طلا شد. تیم زیر ۲۴ سال مردان ۲ مدال نقره در مسافت ۲۰۰۰ متر و ۵۰۰ متر کسب کرد. بانوان رده سنی آزاد در مسافت ۲۰۰۰ متر، بانوان زیر ۲۴ سال در مسافت ۵۰۰ و ۲۰۰ متر و تیم مردان زیر ۲۴ سال در مسافت ۲۰۰ متر مدال‌های برنز ایران را به دست آوردند. بر این اساس تیم‌های ایران موفق به کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۴ برنز در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان دراگون‌بوت در پاتایای تایلند شدند و بهترین نتیجه ایران در مسابقات جهانی IDBF را رقم زدند.
***
رقابت‌های انتخابی تیم ‌ملی تکواندو برگزار می‌شود
کادر فنی تیم ‌ملی تکواندو خلأ وزن چهارم را با برگزاری رقابت‌ انتخابی و دعوت از ۲ تکواندوکار جوان پر می‌کند. به گزارش مهر، تمرینات تیم ‌ملی تکواندو کشورمان در حالی برای مسابقات پیش رو پیگیری می‌شود که متین رضایی به عنوان تنها تکواندوکار در وزن چهارم یا همان ۶۸- کیلوگرم در اردوی آماده‌سازی حضور دارد. وی به همراه آرین سلیمی، میرهاشم حسینی، علیرضا حسین‌پور، مهدی حاجی‌موسایی، ابوالفضل زندی، مهران برخورداری، ابوالفضل عباسی، امیرمحمد بخشی و سجاد مردانی تمرینات آماده‌سازی را زیر نظر کادر فنی دنبال می‌کند. با توجه به خلأ موجود در وزن ۶۸- کیلوگرم کادر فنی تیم ‌ملی تصمیم گرفت پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی، ۲ تکواندوکار را به اردوی تیم ‌ملی دعوت کند. بر همین اساس مسابقات انتخابی دوشنبه ۳۰ مردادماه با حضور ۱۱ تکواندوکار در خانه تکواندو برگزار خواهد شد. امیرعباس رهنما، حامد اصغری، ابوالفضل یعقوبی، علی خوش‌روش، آرش وزیری، عرفان بزرگی، امیرحسین محمدخانلو، محمدمهدی عمادی، امیرمحمد محمدی، امیر مرتضی عابدیان و نیما نورمحمدی تکواندوکارانی هستند که باید در این رقابت شرکت کنند.

Page Generated in 0/0054 sec