printlogo


کد خبر: 266023تاریخ: 1402/5/26 00:00
پایان هفته دوم لیگ برتر با دیدار استقلال - ملوان در ورزشگاه آزادی
در کمین شکار قو

در آخرین مسابقه هفته دوم لیگ برتر امروز استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان انزلی خواهد بود. آخرین مسابقه هفته دوم لیگ برتر ساعت 19:30 امروز در تهران بین 2 تیم استقلال و ملوان انزلی برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای خاطره‌انگیز برای هواداران ۲ تیم، انزلی‌چی‌ها از جدال با آبی‌پوشان تهرانی خاطرات خوشی در گذشته دارند. نخستین تقابل ملوان و استقلال 50 سال پیش در لیگ تخت جمشید بود. در آن دیدار استقلال  5 بر یک پیروز شد؛ گل‌های استقلال را حسن روشن، علی جباری (2 گل)، غلامحسین مظلومی و محمدرضا عادلخانی به ثمر رساندند. این 2 تیم در نیم قرن بیش از 60 مسابقه انجام داده‌اند. یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین آنها فینال جام حذفی 1369 بود که ملوان در ضربات پنالتی برنده شد و به قهرمانی رسید؛ در آن بازی شاهرخ بیانی پنالتی‌اش را گل نکرد. یکی از دیگر بازی‌های جذاب ۲ تیم در انزلی بود که ملوان 4 بر 2 پیروز شد اما فصل قبل ملوان ۳ بار مقابل استقلال بازنده شد؛ ۲ بار در لیگ برتر و یک بار هم در جام حذفی و حتی یک گل هم نتوانست به استقلال بزند. 2 تیم نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند. ملوان اکنون با مهدی تارتار که از مربیان با تجربه است مقابل استقلال قرار می‌گیرد. تیم‌های تارتار خوب دفاع کردن را بلد هستند و به همین دلیل استقلال کار دشوارتری برای گلزنی نسبت به بازی با نفت آبادان دارد. استقلال هفته گذشته در آبادان هجومی، تماشاگرپسند و تاکتیکی بازی کرد. گل‌هایی تمرین شده به ثمر رساند و نوید یک تیم مدعی را به هوادارانش داد، آن هم در حالی ‌که پیش‌فصل دشواری را پشت سر گذاشته بود. تنها نقص استقلال در این بازی غیبت هواداران است و اگر آبی‌پوشان مقابل هواداران خونگرم خود بازی می‌کردند، از نظر روحی و روانی شرایط مطلوب‌تری نسبت به حریف داشتند اما بازی در ورزشگاه نیمه‌تعطیل(!) آزادی و برابر سکوهای زشت و خالی تخریب شده حس خوبی را به بازیکنان منتقل نمی‌کند. استقلال در این مسابقه احتمالا از مهرداد محمدی خرید جدیدش در ترکیب اصلی تیم رونمایی خواهد کرد، روزبه چشمی، کاپیتان تیم هم که در بازی قبل محروم بود، در این دیدار منعی برای حضور در استقلال ندارد و آبی‌پوشان با حضور این ۲ ملی‌پوش شرایط بهتری خواهند داشت. در سوی مقابل ملوان هم برای گرفتن نخستین امتیازش در فصل جدید تلاش می‌کند و می‌داند بسته نگه داشتن دروازه در این مسابقه چقدر سخت است. هفته دوم لیگ برتر امشب با جدال این ۲ تیم به پایان خواهد رسید در حالی ‌که استقلال به فکر دومین برد و ملوان به دنبال نخستین امتیاز لیگ برتر بیست‌وسوم است.
***
وضعیت مبهم بازیکن استقلال برای حضور در داربی
مدافع تیم فوتبال استقلال به دلیل مصدومیت در تمرین، چند بازی آینده این تیم را از دست داد. آرمین سهرابیان به دلیل مصدومیت از ناحیه عضله دوقلوی پا، مدتی را از میادین دور خواهد بود. مدت دوری سهرابیان بستگی به معاینات دقیق پزشکی دارد اما ممکن است علاوه بر ۳ هفته پیش رو، این بازیکن به مسابقه هفته پنجم مقابل پرسپولیس نیز نرسد.
***
جواد نکونام: فریب نتیجه بازی با نفت را نمی‌خوریم
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به برگزاری دومین دیدار تیمش برابر ملوان در لیگ بیست‌وسوم گفت: با اینکه عملکرد خوبی در هفته اول لیگ داشتیم اما مشکلات تیم همچنان پابرجاست. جواد نکونام در نشست خبری این دیدار که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: همه می‌دانند با توجه به اتفاقاتی که قبل از شروع فصل برای استقلال رخ داد، ما این فصل را چگونه و با چه تغییراتی آغاز کردیم. تغییرات پرتعداد و حواشی‌ای که برای تیم ما به وجود آمده بود، شرایط را سخت کرد که دیگر نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم. سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: در دیدار برابر صنعت نفت بازیکنانم زحمت زیادی کشیدند تا با ارائه بهترین عملکردشان به پیروزی برسند و ۳ امتیاز ارزشمند را به خود اختصاص دهند. جواد نکونام با اشاره به تجربه‌ای که از حضور در فوتبال دارد، گفت: من با فوتبال زندگی کرده‌ام و می‌دانم نباید فریب نتیجه دیدار با صنعت نفت را بخوریم. مشکلات ما هنوز پابرجاست و نیاز نمی‌بینم بخواهم دوباره
در موردش صحبت کنم. بازیکنانم نباید مغرور باشند؛ واقعیت این است که مشکلات هنوز پابرجاست. سرمربی تیم فوتبال استقلال از دیدار با ملوان به عنوان یک بازی سخت نام برد و گفت: با اینکه آنها بازی اول‌شان را باختند اما واقعا تیم خوب و سختکوشی هستند. هم در خط حمله و هم در خط دفاع عملکرد خوبی دارند. بازی سختی برابر ملوان خواهیم داشت. آنها تیمی ریشه‌دار و قدیمی هستند و بازیکنانم باید با تمرکز بالا در این دیدار به میدان بروند و تا پایان بازی نیز باید با همین تمرکز جلو بروند. سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره انتشار فهرست بازیکنان مد نظرش از سوی مدیریت قبلی باشگاه گفت: آن، لیستی بود که من به حجت کریمی دادم و از او تشکر می‌کنم که تا روزی که در استقلال بود، برای این باشگاه بزرگ زحمت کشید. من دوست نداشتم در این برهه تنها بمانم. وی ادامه داد: اینطور نبود که من همه نفرات آن لیست را بخواهم. گفتیم ببینید می‌توانید کدام بازیکنان را جذب کنید که باز هم خدا را شکر ۲ بازیکن را جذب کردیم. لیست‌های دیگری هم بود که من دادم و برای جذب بازیکنان دیگری هم درخواست داشتم اما مشکلاتی بود و باعث شد بازیکن نگیریم. سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: هیچ مشکل شخصی با هیچ‌کس ندارم. برای منافع تیم، باشگاه بزرگ استقلال و هواداران وظیفه‌ام است دعوا کنم و می‌جنگم تا بهترین امکانات، بهترین زمین و بهترین لباس را داشته باشیم و همه با هم شرایطی فراهم کنیم که هواداران لذت ببرند. با هیچ‌کس خصومت شخصی ندارم اما در کارم وقتی با هر تیمی باشم، بویژه اکنون که اسم بزرگ استقلال مطرح است، وظیفه دارم از حق و حقوق تیم و بازیکنانم دفاع کنم. تمام این صحبت‌ها نیز ختم به بازیکن گرفتن می‌شود و خواسته دیگری ندارم و نخواهم داشت.

 


Page Generated in 0/0062 sec