printlogo


کد خبر: 266034تاریخ: 1402/5/26 00:00
اخبار

نهضت سوادآموزی منحل می‌شود
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای انحلال نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون، نهضت سوادآموزی به شکل سابق ادامه کار نمی‌دهد. احمد نادری روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح دیروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این جلسه کمیسیون تصویب کرد نهضت سوادآموزی به شکل سابق منحل شده و ادامه کار ندهد؛ اعتقاد ما این است که نهضت در ابتدای انقلاب کارکرد خاص خود را داشته که با توجه به فراگیر شدن شرایط پست‌مدرن در کشور، دیگر نهضت کارکردهای سابق را ندارد. وی با تاکید بر اینکه نیاز به آموختن سواد وجود دارد،‌ افزود: بعد از ایام کرونا تعدادی بازمانده تحصیل داریم منتها نهضت سوادآموزی نمی‌تواند مثل سابق ادامه دهد به همین دلیل کمیسیون تصویب کرد ماموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش داده شود. البته تاکید شد که ساختار جدیدی ایجاد نشود، لذا اگر معلمی با کارکرد سابق نهضت قصد آموزش به فردی داشته که در قالب نهضت قصد ادامه تحصیل دارد، می‌تواند در قالب جدید معاونت آموزش ابتدایی فعالیت کند که برای او پاداش و اضافه کاری محاسبه خواهد شد. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بر این اساس طبق مصوبه کمیسیون تلفیق‌،‌ سیستم سابق تحت عنوان معلم نهضت سوادآموزی نداریم.
***
هشدار پلیس نسبت به خرید خودروهای کارکرده وارداتی
رئیس پلیس راهور فراجا نسبت به خرید خودروهای کارکرده وارداتی بدون پلاک ملی هشدار داد. سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به مصوبه واردات خودروهای دست دوم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای دست دوم را تصویب و به دولت ابلاغ کرد. دولت نیز به وزارت صمت ابلاغ کرده که خودروهای دست دوم وارد شود اما فعلا سازوکار آن مشخص نشده است. وی ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که فعلا آیین‌نامه‌ای درباره نحوه واردات، تامین ارز یا میزان واردات مشخص نشده است اما متاسفانه عده‌ای سودجو در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از خودروهای موجود در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌کنند و قیمت‌های غیرصحیح نیز مطرح می‌کنند. سردار هادیانفر تصریح کرد: سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی شماره تلفن یا دفاتر در تهران و شهرستان‌ها می‌کنند تا متقاضیان برای واریز پول و ثبت سفارش خودرو اقدام کنند، در حالی که آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به تصویب هیات وزیران نرسیده است. وی تاکید کرد: هموطنان عزیز مبادرت به پیش‌خرید یا واریز وجه ریالی و دلاری به هیچ شخصیت حقوقی اعم از افراد و شرکت‌ها نکنند چون هیچ یک از خودروهای مذکور تا ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن از سوی دولت قابلیت شماره‌گذاری ندارد. از این رو لازم است تا زمان تعیین ضوابط واردات خودرو در هیات دولت، مردم از خرید و سفارش خودروهای وارداتی دست دوم یا صفر کیلومتر اجتناب کنند.
***
وجود ۴۱۱ پروژه فاقد مجوز زیست‌محیطی در کشور
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در این دولت کلنگ هیچ طرح صنعتی و عمرانی بدون مجوز زیست‌محیطی بر زمین نخورده است، خاطرنشان کرد: ما مشغول ساماندهی ۴۱۱ پروژه فاقد مجوز زیست‌محیطی هستیم. علی سلاجقه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه کارهای سخت‌افزاری مربوط به احیای دریاچه ارومیه در دولت مردمی و انقلابی به پایان رسیده است. وی افزود: ما از وزارت نیرو درخواست کرده‌ایم حقابه این دریاچه باید سر تالاب تحویل داده شود و از وزارت جهاد کشاورزی هم خواسته‌ایم طرح الگوی کشت به ‌صورت کاملا علمی و عملیاتی در حوزه آبخیز این دریاچه اجرا شود.‌ ما از همه ظرفیت‌ها در طرح جامع تالاب‌ها برای ساماندهی وضعیت تالاب‌های کشور استفاده می‌کنیم. سلاجقه تشکیل خانه‌های محیط ‌زیست را یک ظرفیت بزرگ محیط زیستی برای کشور دانست و از تشکیل ۲۱۵۰ خانه محیط‌ زیست در سراسر کشور خبر داد. 
***
سفارش کتاب‌های درسی از ۲۵ مرداد امکان‌پذیر است
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان‌پایه و ویرایش سفارش دانش‌آموزان از ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی امکان‌پذیر است. به گزارش ایرنا از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تمام دانش‌آموزان میان‌پایه که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند، از چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در صورت ثبت‌نام قطعی در مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (http://my.medu.ir و http://irtextbook.ir و http://my.gov.ir) نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند. لازم به ذکر است دانش‌آموزانی که به دلیل تغییر پایه تحصیلی یا رشته تحصیلی یا مدرسه محل تحصیل نیاز به اصلاح سفارش دارند از روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کنند. شایسته است با توجه به زمان باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید و توزیع کتاب درسی از مناطق به مدارس، تمام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی نسبت به ثبت‌نام قطعی خود در سامانه سیدا و ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام کنند. همچنین لازم به یادآوری است صدور حواله توزیع کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان مشروط به ثبت‌نام قطعی آنها در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ در مدرسه و نیز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است.

Page Generated in 0/0058 sec