printlogo


کد خبر: 266037تاریخ: 1402/5/26 00:00
وزیر آموزش‌و‌پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد
آغاز رتبه‌بندی معلمان از هفته آینده

بحث و بررسی رتبه‌بندی معلمان در مراحل نهایی است؛ موضوعی که وزارت آموزش و پرورش با جدیت در راستای عدالت‌محوری پیگیر آن است. وزیر آموزش‌و‌پرورش دیروز در این باره گفت: رتبه‌بندی (معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی  بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراض‌شان وارد شده است، رتبه‌شان ارتقا می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند. 
رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران  درباره شهریه مدارس گفت: میزان شهریه مدارس روی سایت مدارس غیردولتی قرار گرفته و اگر از آن شهریه  بیشتر دریافت می‌کنند، شهروندان  شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم. 
وی در پاسخ به سوالی درباره اخذ  شهریه به دلار گفت: چند مرکز در دولت پیش‌مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، زیرا مدارس تطبیقی هستند و دانش‌آموزان آن خارجی‌اند ولی آن را تسری دادند و این کار غیرقانونی است. ما به طور جد دنبال این هستیم که اولا آن را برگردانیم و اگر تخلف کردند، پلمب کنیم. وی افزود: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقت‌شان صادر شد. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به سوالی درباره اینکه  با مصوبه کمیسیون تلفیق سند جامع سرمایه انسانی آموزش‌و‌پرورش تهیه می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب  و پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش‌و‌پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه‌ریزی را راحت‌تر می‌کند و آینده را نشان می‌دهد. وی درباره ثبت‌نام اتباع افغان گفت: اتباع همان‌طور که تا الان مشکل‌شان حل شده، از الان به بعد هم در چارچوب قوانین مشکل‌شان حل می‌شود. آن دسته از اتباعی که شناسه  مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفتند، باید آن را اخذ کنند، زیرا  شرط ثبت‌نام است و  محدودیتی برای ثبت‌نام آنها  وجود ندارد. 
وی در ادامه افزود: ۲ هفته دیگر اجلاس بزرگ مدیران مدارس در سراسر کشور را داریم. در تهران هم ۴ هزار مدیر مدرسه دور هم جمع می‌شوند و به منظور آمادگی برای سال جدید فعالیت‌های‌شان را آغاز می‌کنند.  
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اعلام اینکه در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود که ۵۰ هزار تن آن را آموزش‌و‌پرورش مصرف می‌کند، گفت: ۲ روز قبل (یکشنبه) درباره کاغذ تصویب شد از کاغذ داخلی مصرف کنیم. برای نخستین‌بار است در این دولت که تمام کاغذمان از داخل تامین می‌شود و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است. وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: سالانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم.

Page Generated in 0/0053 sec