printlogo


کد خبر: 266047تاریخ: 1402/5/26 00:00
پیکرهای شهدای حمله تروریستی اخیر به حرم حضرت شاهچراغ(ع) با حضور گسترده مردم شیراز تشییع شد
در آستان نور
فرمانده سپاه استان فارس درباره خادم قهرمان: فرزاد بادپا از نیرو‌های بسیجی مسجد حضرت رقیه شیراز است

گروه سیاسی: پیکر‌های مطهر شهیدان غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری که در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شدند، روز گذشته بر دستان مردم شهیدپرور شیراز تشییع شد.
پیکر‌های مطهر ۲ شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در میان حزن و اندوه خانواده‌ها، مسؤولان کشوری و استانی و نوحه‌خوانی و سینه‌زنی مردم شیراز تشییع شد.
شرکت‌کنندگان در آیین تشییع با سردادن ذکر‌های یا اباعبدالله الحسین(ع)، یا ابالفضل‌العباس(ع)، یا حضرت زهرا(س) این شهدا را بدرقه کردند، همچنین در این مراسم خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی با عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی شدند. مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر شیراز با شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «این ‌همه لشکر آمده، به‌عشق رهبر آمده»، «لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» پیکر این 2 شهید را به سمت حرم مطهر بدرقه کردند.
مردم شیراز در حیاط حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نماز را به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلیمن علیرضا حدائق بر پیکر این 2 شهید حادثه تروریستی اقامه کردند. پیکر مطهر شهید غلام‌عباس عباسی از خدام حرم مطهر که روز سه‌شنبه در زادگاهش تشییع شد، در کنار آرامگاه شهدای حادثه تروریستی ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر به خاک سپرده شد. شهید عباسی در دوران دفاع‌مقدس در تیپ 56 یونس در واحد آماد و پشتیبانی خدمت کرد و در عملیات‌های مختلف چون والفجر 8 حضور داشت و پس از پایان جنگ تحمیلی وی در ناحیه مقاومت سپاه خرامه خدمت کرد و سال 1382 به افتخار بازنشستگی از سپاه پاسداران نائل شد.
همچنین پیکر شهید محمد جهانگیری نیز برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش شهرستان مرودشت منتقل شد. شهید جهانگیری، جوان ۲۴ ساله از نیروهای امنیتی حرم بود که مقابل باب‌المهدی از ناحیه سینه و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از ۲ روز در بیمارستان به دلیل شدت جراحت به فیض رفیع شهادت نائل آمد. مراسم خاکسپاری این شهید جوان امروز در روستای کناره شهرستان مرودشت برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) در مراسم تشییع، با تسلیت شهادت دو نفر از عزیزان و جان‌نثاران این مرز و بوم گفت: پس از حمله نخست تروریست‌ها به حرم مطهر همه خادمان با هوشیاری کامل آماده دفاع از حریم حرم شدند، ما انتقام خون شهیدان را خواهیم گرفت.
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز با بیان اینکه هرکس به بنده خدا حمله کند و خون بنده خدا را بریزد خبیث‌ترین آدم در عالم است، گفت: متأسفانه زائران و خادمان حرم شاهچراغ(ع) مورد حمله یک نیروی تکفیری قرار گرفتند، کشتن مظلومانه این بندگان خدا هنر نیست، این اوج خباثت است.
به گفته اسماعیل قزل‌سفلی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار فارس تاکنون ۳ مجروح و مصدوم حمله تروریستی از بیمارستان مرخص شده‌اند و چهار مجروح همچنان در بیمارستان نمازی بستری هستند. همچنین ۱۱ نفر از عوامل موثر در حمله تروریستی دستگیر شده‌اند.
* رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) در کمترین زمان ممکن 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی روز یکشنبه ضمن تبریک و تسلیت شهادت ۲ نفر از حافظان و خادمان حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار داشت: تحقیقات تکمیلی در این خصوص زیر نظر مقام قضایی همچنان ادامه دارد. وی همچنین با بیان اینکه بازپرس ویژه این پرونده با همکاری همه ضابطان اشراف کاملی بر پرونده حمله تروریستی دارد و همه اقدامات تحت نظارت مقام قضایی انجام می‌شود، گفت: پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن و در چارچوب قانون رسیدگی و مراحل مختلف رسیدگی مطابق ضوابط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نماینده عالی قوه ‌قضائیه در استان فارس ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحان و مصدومان این واقعه تلخ خاطرنشان کرد:  تا زمانی که این مردم ولایتمدار پشتیبان نظام و ارزش‌های انقلاب هستند این نظام الهی به مسیر مقتدرانه خود ادامه خواهد داد.
* تروریست واقعه شاهچراغ(ع) چگونه با داعش ارتباط گرفت؟
به گزارش تسنیم، منابع آگاه اعلام کردند رحمت‌الله نوروزف عامل حمله تروریستی شاهچراغ(ع) با اسم تشکیلاتی سلمان اسلم‌یار ابتدا از طریق فضای مجازی با یکی از سرپل‌های داعش ارتباط می‌گیرد.
وی که تبعه تاجیکستان است برای همکاری عملیاتی با داعش به ترکیه می‌رود و آنجا عملا عضوی از داعش می‌شود. نوروزف تاجیک‌تبار سپس به افغانستان می‌رود و آنجا نزدیک به 3 ماه تحت آموزش‌های داعش برای عملیات تروریستی قرار می‌گیرد و نهایتا برای اقدام تروریستی وارد ایران می‌شود و 22 مرداد جنایت خود را رقم می‌زند.
دستگاه‌های امنیتی با کشف ارتباطاتی از این تروریست به‌دنبال ضربه کاری‌تر به شبکه احتمالی کمک‌کننده به وی در داخل هستند.
* قهرمان شاهچراغ(ع): زمانی که تروریست داعشی به زائر زن شلیک کرد، خونم به جوش آمد
پس از وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پر شد از تصاویر قهرمانی که با دستان خالی فرد داعشی را خلع سلاح و او را زمینگیر کرد. فرزاد بادپا، که با فداکاری توانست تروریستی را که به حرم شاهچراغ(ع) حمله کرده بود متوقف کند، از نیرو‌های خدماتی حرم شاهچراغ(ع) است که یک سال و ۲ ماه از مشغول به کار شدنش در حرم مطهر می‌گذرد. همچنین بنا به گفته فرمانده سپاه استان فارس، این قهرمان شیرازی از بسیجیان مسجد حضرت رقیه شهر شیراز است. بادپا در گفت‌وگویی اظهار کرد: زمانی که من در پست کاری خود بودم، ناگهان متوجه صدایی ناهنجار و وحشتناک شدم. 
بادپا در همین رابطه ادامه داد: من فرد تروریست را مشاهده کردم که با یک سلاح از باب‌المهدی حرم مطهر وارد می‌شود و وقتی فرد تروریست به سمت یک زائر زن تیراندازی کرد و آن بانو به زمین افتاد، خونم به جوش آمد. به گنبد حرم نگاه کردم و دلم قرص شد، احساس کردم فردی از پشت سر مرا به جلو هل داد و گفت حرکت کن، مطمئن بودم دست حضرت پشت سرم است. وی افزود: بعد او را زمین زدم و نیروهای امنیتی وی را دستگیر کردند. 
بادپا به اشاره به اینکه ترسی از این کار نداشت گفت: من خودم را بیمه حضرت شاهچراغ(ع) کرده بودم و ترس در این راه جایگاهی ندارد؛ توصیه‌ام نیز به همه جوانان پیروی از دستورات اهل بیت و رهبر انقلاب است.
همچنین پدر فرزاد بادپا که فرزندش با رشادت ناجی مردم در حرم حضرت شاهچراغ(ع) شد در مصاحبه‌ای گفت: لطف اهل بیت و شاهچراغ(ع) بود که پسرم توانست قدمی مثبت برای نجات جان مردم کشورش بردارد. غضنفر بادپا خادم شدن فرزندش را نتیجه ماجرای ادا شدن نذرش عنوان کرده و ادامه داد: دشمنی دشمنان این مرز و بوم پایان‌ناپذیر است و وظیفه ما دفاع از جان و مال وخاک کشورمان است. 
* برادران فداکار یکشنبه شاهچراغ(ع)
محمدمتین و محمدمبین قدرتی ۲ برادری بودند که در لحظه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با شجاعت در کنار پدر مجروح خود ماندند و قوت قلب خواهر کوچک شدند تا نشان دهند بزرگی و ازخودگذشتگی سن و سال نمی‌شناسد.
 محمدمتین در مصاحبه‌ای درباره جزئیات لحظه حادثه می‌گوید: من، مبین و پدرم سمت در منتظر مادر و خواهرم بودیم که ناگهان صدای شلیک گلوله آمد و پدرم گفت فرار کنید و در آن لحظه هر ۳ در حال فرار بودیم که ناگهان دیدم پدرم و مبین پشت سرم نیستند. او ادامه داد: با کمک آقایی مادر و خواهرم را پیدا کردم اما خبری از مبین و پدرم نبود، پس مادرم من و خواهرم را در اتاقی گذاشت و به دنبال آنها رفت. 
متین افزود: من هم خواهرم را محکم بغل کردم تا او نترسد و منتظر مادر شدیم. چون دوستش دارم! در ادامه محمد مبین، برادر کوچک‌تر از لحظه وقوع ماجرا گفت: وقتی صدای شلیک گلوله آمد و ما به همراه بقیه مردم فرار کردیم ناگهان پدرم به زمین افتاد و یک تیر به پایش خورد. وی افزود: به سمت پدرم رفتم تا به او کمک کنم که بلند شود اما پدرم گفت فرار کن اما من نمی‌توانستم پدرم را تنها بگذارم چون دوستش دارم. پدر این ۲ کودک از مجروحان حادثه تروریستی است که در بیمارستان بستری شد.

Page Generated in 0/0063 sec