printlogo


کد خبر: 266048تاریخ: 1402/5/26 00:00
مرگ مشکوک 3 نفر از منافقین و افزایش تحرکات برای فرار از آلبانی در 2 ماه گذشته
دومینوی کابوس

گروه سیاسی: کابوس‌هایی که از 30 خردادماه امسال گریبانگیر گروهک تروریستی منافقین شده، پایانی ندارد و هر روز وارد مرحله جدیدی می‌شود. اول مرداد در حالی که یک ماه از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین موسوم به اشرف 3 می‌گذشت، یکی از اعضای این گروهک تروریستی با فرار از اشرف 3، حاشیه‌های جدیدی برای فرقه رجوی به وجود آورد؛ حاشیه‌هایی که به نظر می‌رسد به یک بحران جدی برای سازمان منافقین تبدیل شده است.
در همین رابطه روز گذشته نیز خبری منتشر شد که نشان از خودکشی یکی از اعضای منافقین داشت. «منیر تژ» از اعضای شورای مرکزی سازمان منافقین بود که پس از شدت گرفتن اختلافاتش با سران این گروهک به‌طرز مشکوکی کشته شد. بنا به گزارش تسنیم، منیر تژ از اعضای باسابقه منافقین، سابقه حضور در عملیات فروغ جاویدان این گروهک علیه ایران را داشت که همین موضوع منجر شد تا او بعدها به عضویت شورای مرکزی گروهک تروریستی منافقین درآید اما از سال 92 به این سو او با بیماری قلبی درگیر بود و از سال 98 به بعد با توجه به شدت گرفتن بیماری‌اش، خواستار حمایت درمانی و موافقت سازمان با انتقالش به آلمان جهت پیگیری روند درمانی‌اش شد اما همزمان با وقوع حوادث آبان آن سال و شروع اغتشاشات در ایران، از او خواسته شد تا پایان سال صبر کند و علت آن هم قریب‌الوقوع بودن سقوط جمهوری اسلامی(!) اعلام شد. اوضاع جسمی عضو شورای مرکزی منافقین در سال 1401 با شدت گرفتن بیماری‌اش (که با بی‌توجهی سران این گروهک مواجه بود) وخیم‌تر شد به‌ نحوی که دیگر توان هیچ فعالیتی نداشت، با این حال باز هم اجازه درمان به او داده نشد.
این وضعیت نهایتا موجب اعتراض او در خردادماه سال جاری شد و او اعلام کرد می‌‌خواهد هرطور شده با خروج از اشرف، به درمان و معالجه بیماری خود بپردازد و تهدید کرد در صورت عدم موافقت،‌ اقدام به خودسوزی خواهد کرد. نهایتا با عدم موافقت مجدد سران منافقین با خروج وی از اشرف - که می‌ترسیدند این خروج و حضور وی در فضای عمومی تبعات زیادی از جمله در زمینه حقوق‌ بشری برای‌شان داشته باشد - منیر تژ عضو باسابقه این گروهک، دست به خودکشی زد.
منیر تژ چندمین عضو سازمان منافقین است که در طول ماه‌های گذشته به طرز مشکوکی به هلاکت می‌رسد. پیش‌تر نیز سازمان منافقین از هلاکت عذرا طالقانی (سوسن)، اسماعیل علی‌پور و البته عبدالوهاب فرجی‌نژاد در جریان حمله پلیس آلبانی به اشرف 3 خبر داده بود.
با این حال به نظر می‌رسد ماجرای هلاکت منیر تژ با سایر منافقینی که در ماه‌های گذشته به هلاکت رسیده‌اند، متفاوت باشد. اگر دلیل کشته شدن او را خودکشی بدانیم، بدون‌شک هراس سازمان منافقین از خروج اعضایش از اشرف3، منیر تژ را وادار به خودکشی کرده است.
همچنین بیجار رحیمی، عضو سابق گروهک تروریستی منافقین اول مرداد امسال از اردوگاه این سازمان فرار و همان روز با مراجعه به اداره پلیس خود را معرفی و اعلام کرد که مایل به بازگشت به داخل اردوگاه نیست.
وی در همان زمان در نامه‌ای با اشاره به نحوه فرار خود نوشت: «در 20 ژوئن 2023 ماموران پلیس برای بازرسی به اردوگاه ما (اردوگاه اشرف) با اعلام قبلی مراجعه کردند. درست نیم ساعت قبل از مراجعه پلیس به همه اعضا گفته شد محل‌های کار را ترک کنند چون پلیس می‌خواهد به اشرف بیاید و جست‌وجو کند. همه‌مان غافلگیر شده بودیم که چرا پلیس با این حجم نیرو برای بازرسی وارد مقر شده است. به ما همیشه گفته می‌شد پلیس آلبانی در همه حال پشتیبان ما است. هیچ کس انتظار چنین مراجعه‌ای از جانب پلیس را نداشت». رحیمی در بخش دیگری از نامه خود تاکید می‌کند: «فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق از قبل تماما داخل کشور متمرکز بود و افرادی را در داخل کشور از طریق فضای مجازی جذب کرده بودند یا به صورت تیمی در قالب کانون‌های شورشی یا به صورت فردی، از طریق ارتباط اینترنتی بسیار گسترده و نامحدود از آلبانی، برای انجام کارهای تبلیغی و ایذایی و در صورت امکان تروریستی ترغیب می‌کردند و آموزش می‌دادند و همچنین پول به دست‌شان می‌رساندند. بعد از مراجعه پلیس و درگیری‌ای که پیش آمد به مدت ۳ روز اینترنت مقر به طور کامل قطع شد که گفته شد به خاطر این است که سرورها دچار مشکل شده‌اند اما برخی می‌گفتند دولت آلبانی اینترنت اردوگاه را قطع کرده است. بعد از ۳ روز باز هم اینترنت، البته ضعیف‌تر از سابق، برقرار شد که تعدادی می‌گفتند از طریق ماهواره اینترنت گرفته شده است. سازمان برای اینکه نمی‌خواست از کار داخل کشور باز بماند ارتباطات را در طول شبانه‌روز به صورت نوبتی کرده بود که افراد با تیم‌های‌شان در داخل ایران ارتباط داشته باشند. مقر به مقر به صورت نوبتی 24 ساعته با اینترنت کار می‌کردند و سیمای آزادی (تلویزیون مجاهدین خلق) هر شب در اخبار از فعالیت‌های کانون‌های شورشی گزارش و فیلم و خبر پخش می‌کرد».
وی در اظهاراتی دیگر درباره تبعات فرارش برای سازمان منافقین اعلام کرد: «کاملا آگاه بودم و انتظار داشتم که بعد از فرارم از تشکیلات جهنمی مجاهدین خلق و اردوگاه مخوف اشرف 3، سران فرقه رجوی هر برچسب و انگی به من بچسبانند و برگه و مدرک جعلی رو کنند. این یاوه‌گویی‌های سران فرقه رجوی فقط جهت ترساندن دیگر اعضاست که در آینده فرار نکنند و جدا نشوند اما قبل از هر چیز ترس و وحشت سران سازمان را نشان می‌دهد. از واکنش نابخردانه فرقه رجوی کاملا معلوم و مشخص است که جدایی من از تشکیلات مخوف رجوی که تنها یک زندان با شرایط سخت است، لرزه بر پیکر تشکیلات فرتوت مجاهدین خلق انداخته است».
حاشیه‌هایی که فرار بیجار رحیمی از مقر تروریست‌های اشرف 3 برای منافقین ایجاد کرد از یک سو و افزایش احتمال فرارهای مشابه موجب شده گروهک تروریستی منافقین فشار و سخت‌گیری خود را روی عناصر دوچندان کند؛ فشاری که اکنون منجر به خودکشی یکی از اعضای منافقین شده و دور از انتظار نیست که در روزهای آینده نیز شاهد اقداماتی مشابه اقدام منیر تژ باشیم.
البته این تنها معضل فعلی منافقین نیست. اخیرا دولت آلبانی اعلام کرده اجازه ورود به سرکرده این گروهک (مریم رجوی) را که هم‌اکنون در فرانسه به سر می‌برد به این کشور نمی‌دهد. پیش از این نیز اعلام شده بود پلیس تیرانا کنترل رفت و آمد اشرف3 را در اختیار گرفته است. در کنار همه اینها، دستگاه قضا در ایران نیز اعلام کرده است درحال رسیدگی به پرونده تعدادی از اعضای سازمان است و فرآیند محاکمه آنها را کلید ‌زده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه نیز در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه خبری المیادین، گفته است: چنانچه کشور‌های غربی از تحویل عناصر منافقین سر باز بزنند، ما از طریق بین‌المللی به تعقیب آنها مبادرت می‌ورزیم کما اینکه تاکنون نیز این کار را کرده‌ایم.

Page Generated in 0/0063 sec