printlogo


کد خبر: 266066تاریخ: 1402/5/28 00:00
اخبار

جلال شباهنگی درگذشت
جلال شباهنگی، هنرمند سرشناس رشته نقاشی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.
شباهنگی متولد 24 آذر 1314 در تهران بود و علاوه بر نقاشی، در حوزه‌های گرافیک و مجسمه‌سازی نیز فعالیت داشت. زنده‌یاد شباهنگی یکی از پیشروترین هنرمندان معاصر در عرصه هنرهای تجسمی محسوب می‌شد و طبیعت در نقاشی‌های مینی‌مالیستی او نمود چشمگیری داشت. دشت‌ها، کویرها، گل و مرغ‌ها و حجم‌های شیشه‌ای از مجموعه آثار مشهور این هنرمند فقید است.
عضویت در شورای تحصیلات تکمیلی گروه هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، نماینده دانشگاه تهران در طرح و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش هنر از دیگر مواردی است که در سوابق این هنرمند شناخته‌شده دیده می‌شود. برخی تألیفات زنده‌یاد جلال شباهنگی عبارتند از: نقاشی‌های جلال شباهنگی (با مقدمه مرحوم مرتضی ممیز)، صور خیال، خلاقیت در رنگ، اصول طراحی سه‌بعدی  و... 
***
تجلیل از قهرمان شاهچراغ در حاشیه اکران مردمی «عشق کوفی»
حسین سلیمانی با تجلیل از قهرمان شاهچراغ، قهرمانانه نشان داد فارغ از فضای سیاسی و دوقطبی، یک هنرمند واقعی همواره از شادی مردمش شاد و با غم مردمش غمگین است. به گزارش هنرآنلاین، مراسم اکران مردمی سریال «عشق کوفی»، با حضور چند تن از عوامل و هنرمندان سرشناس آن برگزار شد. این اکران اما بیش از آنکه اکران عشق کوفی باشد، اکران عشق یک سلبریتی جوان به مردم و خادمان مردم بود.
از همان زمان پایان اکران، ویدئویی در فضای مجازی  از بازیگر جوان کشورمان حسین سلیمانی دست به دست شد؛ کسی که پیش از این هم در فراز و نشیب‌ها نشان داده بود در فضای حرفه خود، فارغ از هر جناح و دسته و طیفی، غصه‌اش غصه مردم است و شادی‌اش شادی مردم.
حسین سلیمانی در حاشیه مراسم اکران  مردمی سریال «عشق کوفی»، هنگام تجلیل از قهرمان شاهچراغ گفت: «یک قهرمان اینجاست که من خیلی او را دوست دارم. مطمئنا اگر بدانید او کیست، فارغ از فضای سیاسی، مذهبی و... دوستش خواهید داشت. او آدمی است که جان خیلی‌ها را نجات داده است که اگر نمی‌داد، امروز در عزایی عجیب و غریب نشسته بودیم. یک قهرمان بزرگ که نه میز دارد و نه صندلی، بلکه می‌گوید من جاروکش حرم شاهچراغ هستم».
این بازیگر جوان اما در عین حال باسابقه سینما و تلویزیون، در حاشیه اکران مردمی سریال «عشق کوفی» با تجلیل از فرزاد بادپا، قهرمان شاهچراغ، نشان داد یک هنرمند واقعی همیشه و در هر شرایطی باید همراه مردم خود باشد. او با این کار، خط خودش را از سلبریتی‌هایی که به وقت ‌های و هوی دشمن به بهانه همسویی با مردم فریادشان گوش فلک را کر می‌کند و در چنین وقت‌هایی سکوت پیشه می‌کنند، جدا کرد.
***
وزیر ارشاد به عیادت نریمان پناهی رفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری حاج‌ نریمان پناهی مداح سرشناس کشورمان، از او عیادت کرد. به گزارش فارس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه ۲۶ مردادماه همزمان با روز پایانی ماه محرم با حضور در بیمارستان محل بستری نریمان پناهی، مداح سرشناس کشورمان، از او عیادت کرد.
وی در این دیدار اظهار داشت: به شما علاقه و ارادت دارم و شما را خادم صدیق امام حسین(ع) می‌دانم. سال‌ها در این عرصه زحمت کشیدید و دل‌های مردم را به امام حسین(ع) گره زدید.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در یکی از صوت‌های آقای پناهی شنیده بودم که می‌گفت روز عاشورا باید کربلا رفت، گفت: من چند سالی است که به این توصیه گوش دادم و روز عاشورا به کربلا می‌روم. ان‌شاء‌الله خداوند صحت و سلامتی کامل به این مداح کشورمان عطا کند.
نریمان پناهی هم در این دیدار اظهار داشت: این عارضه که برای من ایجاد شد یک لطف بود.
* همسرم دچار مشکل عفونت در دستگاه ریه است
همسر نریمان پناهی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همسرم دچار مشکل عفونت در ریه است که موجب شد در یکی از بیمارستان تهران بستری شود و روند درمان را سپری کند. به دلیل این بیماری قند خون او هم بالا رفته که سابقه قبلی اصلاً نداشت و پزشکان هم دلیل این امر را عفونت موجود در ریه و روند درمان اعلام کردند. 
وی درباره آخرین وضعیت جسمانی این مداح سرشناس کشورمان گفت: الحمدلله حال عمومی او خوب است و حنجره هم آسیبی ندیده است. افزایش قندخون ناشی از همین بیماری ریوی است و ان‌شاء‌الله با سپری شدن روند درمان و دعای مردم این عارضه برطرف شود.

Page Generated in 0/0064 sec