printlogo


کد خبر: 266071تاریخ: 1402/5/28 00:00
اخبار

اهدای پیراهن تیم ‌ملی فوتبال نوجوانان به رهبر انقلاب
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برای نخستین بار تصاویر حضور تیم‌ ملی فوتبال نوجوانان در حسینیه امام خمینی(ره) و اهدای پیراهن این تیم به رهبرحکیم انقلاب را منتشر کرده است. سوم مرداد امسال اعضای تیم‌ ملی فوتبال نوجوانان به همراه رئیس فدراسیون در نخستین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی حضور یافتند. در این مراسم ابتدا قاری بین‌المللی سعید پرویزی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی کرد و در ادامه مراسم، مهدی سلحشور نیز به مرثیه‌سرایی و مداحی پرداخت. رئیس فدراسیون فوتبال، ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تیم‌ ملی فوتبال نوجوانان در این مراسم در حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوا و مسؤولان عالی‌رتبه لشکری و کشوری به عزاداری پرداختند. در پایان مراسم، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از گفت‌وگو با رئیس فدراسیون برای دقایقی در جمع اعضای تیم حاضر شد و از مربیان و بازیکنان جویای آخرین شرایط تیم شد. در جریان حضور  تیم‌ ملی فوتبال نوجوانان در حسینیه امام خمینی(ره)، پیراهن این تیم به رهبر انقلاب اهدا شد که تصاویر آن برای اولین ‌بار منتشر شد. گفتنی است تیم‌ ملی نوجوانان ایران در مرحله یک‌چهارم‌ نهایی جام‌ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا مقابل یمن پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه، با نتیجه ۴-۲ در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، سهمیه حضور در جام‌جهانی را کسب کرد.
***
تیم ملی کشتی آزاد جوانان برای سومین بار پیاپی قهرمان جهان شد
تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز برای سومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهان دست یافت. رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۳ تا ۲۵ مردادماه در شهر امان کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال‌های طلای محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال برنز علی خرمدل در وزن ۶۱ کیلوگرم با ۱۶۵ امتیاز برای سومین بار پیاپی و مقتدرانه به عنوان قهرمانی جهان دست یافت. پس از ایران، آمریکا با ۱۵۲ امتیاز دوم شد و تیم هند نیز با ۱۰۲ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.  
* نگاه معنادار سنگین‌وزن ایران به کشتی‌گیر روس
تصویر منتشرشده از نگاه معنادار امیررضا معصومی مقابل کشتی‌گیر روس در فینال قهرمانی جوانان جهان پیش از شکست سنگین کشتی‌گیر روس مورد توجه برخی رسانه‌های ورزشی آمریکا قرار گرفت. امیررضا معصومی، چهره با آتیه سنگین وزن کشتی آزاد ایران، در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در اردن با اقتدار به عنوان قهرمانی رسید. معصومی در ۵ مبارزه خود مقابل رقیبانش از ترکیه، چین، آمریکا، اوکراین و روسیه با اقتدار به پیروزی رسید. وی در این ۵ مبارزه موفق به کسب ۵۲ امتیاز شد و تنها یک امتیاز مقابل حریف ترک از دست داد. اما کشتی‌گیر سنگین وزن ایران در دیدار فینال با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر مقابل آخماتوف از روسیه به پیروزی رسید و بر سکوی نخست ایستاد. در جریان این مبارزه تصویری از معصومی و حریف روس منتشر شده که مورد توجه برخی رسانه‌های کشتی آمریکا قرار گرفته است. او در این مبارزه بارها حریف روس را مقهور قدرت بدنی بالای خود کرد. امیررضا معصومی فرزند فردین معصومی، سنگین وزن پیشین تیم‌ ملی است و مدال‌های طلای نوجوانان، جوانان و زیر ۲۳ سال جهان را در کارنامه دارد. 
***
آنگولا حریف تیم‌ ملی فوتبال ایران شد
نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم‌ ملی از رویارویی تیم‌های ملی ایران و آنگولا در روز ٢١ شهریور خبر داد. مهدی محمدنبی با تایید این خبر گفت: در پی مذاکرات انجام‌شده میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و آنگولا، مقرر شد تیم‌های ملی 2 کشور ٢١ شهریور در ورزشگاه آزادی رودرروی هم قرار گیرند. وی افزود: این دیدار پایان‌بخش فیفادی تیم‌ ملی فوتبال ایران در سپتامبر است و پس از این دیدار، بازیکنان برای انجام وظایف باشگاهی خود به تیم‌های خود بازخواهند گشت. در فیفادی بعدی در ماه اکتبر نیز تیم‌ ملی در تورنمنت چهارجانبه اردن شرکت خواهد کرد. بر اساس این گزارش، پیش از دیدار برابر آنگولا، تیم‌ ملی ایران شانزدهم شهریور در ورزشگاه هریستوف بوتف بلغارستان به مصاف تیم‌ ملی این کشور خواهد رفت. دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران و آنگولا در شرایطی برگزار خواهد شد که ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است و به همین خاطر تماشاگران حق ورود به ورزشگاه را ندارند. 

Page Generated in 0/0076 sec