printlogo


کد خبر: 266075تاریخ: 1402/5/28 00:00
بانوان بسکتبالیست ایران به فینال کاپ آسیا صعود کردند
یک گام تا طلا

تیم بسکتبال بانوان کشورمان برای نخستین‌بار به فینال آسیا صعود کرد. تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان بعد از برتری روز پنجشنبه مقابل قزاقستان در مسابقات کاپ آسیا دویژن B به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد‌ تا روز جمعه برای صعود به فینال مقابل اردنی قرار بگیرد که یک بازیکن آمریکایی را به خدمت گرفته بود. بانوان بسکتبالیست کشورمان که در مرحله مقدماتی مالزی و مغولستان را شکست داده بودند، دیروز در دیدار با اردن عملکرد درخشانی داشتند و موفق شدند با برتری مقابل حریف برای نخستین‌بار راهی فینال شوند. تیم ملی ایران کوارتر اول را ۲۶ بر ۱۹ پیروز شد و در کوارتر دوم ۴۱ بر ۲۰ به برتری رسید. بسکتبالیست‌های کشورمان در کوارتر سوم هم ۵۹ بر ۴۴ حریف‌شان ‌را شکست دادند تا یک گام برای رسیدن به فینال فاصله داشته باشند. شاگردان النی کاپوچیانی در نهایت موفق شدند در این بازی با نتیجه 72 بر 54 به برتری رسیدند تا بار دیگر قدرت‌ خود را نشان دهند.تیم قهرمان به دویژن A صعود می‌کند. فائزه شهریاری با ۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن کشورمان در این دیدار بود‌. 
* سرود خواندند و فرصت ماهی‌گیری را از مغرضان گرفتند
فیلم منتشر شده از همخوانی سرود ملی ایران توسط دختران بسکتبالیست در مسابقات کاپ آسیا بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. در این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده، تیم‌ ملی بسکتبال زنان ایران در رقابت‌های سطح دو کاپ آسیا دویژن در 2 روز متوالی و در 2 بازی مقابل قزاقستان و اردن به پیروزی رسید و برای نخستین‌بار به فینال مسابقات راه یافت. متاسفانه در بازی‌های گذشته بعضی بازیکنان با نخواندن سرود ملی، فرصت مناسبی را برای دشمنان فراهم کرده بودند که بعد از واکنش مردم و اظهار ناراحتی بسیاری از ورزش‌دوستان که نخواندن سرود ملی را اهانت به پرچم ایران دانستند، آنها تغییر رویه دادند. به این ترتیب بانوان بسکتبالیست یکصدا با گذاشتن دست رو قلب‌شان، سرود ملی را خواندند و با صعود به فینال برای نخستین‌بار تاریخ‌سازی کردند. 
* کاپوچیانی: «دفاع ایرانی» را در کاپ آسیا به نمایش گذاشتیم
سرمربی تیم ‌ملی بسکتبال بانوان گفت: ایران بهترین دفاع را در کاپ آسیا دارد. ما یک دفاع ایرانی را به نمایش گذاشتیم و نشان دادیم تیم جنگنده‌ای داریم. النی کاپوچیانی پس از پیروزی تیم‌ملی بسکتبال بانوان مقابل اردن و صعود به فینال دویژن B کاپ آسیا اظهار داشت: بازی آسانی نبود. من به بچه‌ها گفته بودم بازی‌های تدارکاتی را فراموش کنید، به این دلیل که اردن نسبت به آن بازی‌ها خیلی بهتر شده بود. وی ادامه داد: بچه‌های ما توانایی خود را در حمله نشان دادند و در دفاع نیز بسیار عالی کار کردند. به آنها گفتیم اگر از لحاظ امتیازی جلو باشیم و صبوری کنیم، حریف به هم می‌ریزد و همین اتفاق هم افتاد. به نظر من دفاع ایران بهترین دفاع این تورنمنت است و یک دفاع ایرانی را به نمایش گذاشتیم و نشان دادیم تیم جنگنده‌ای داریم. سرمربی تیم ‌ملی بسکتبال بانوان درباره تاریخ‌سازی تیم ایران گفت: خوشحالیم که این اتفاق افتاده است. خیلی‌ها از من تشکر می‌کنند اما ابتدا باید از بازیکنان تشکر کنند که با تمام وجودشان بازی کردند. از همکارانم باید تشکر کنم که با قلب‌شان اینجا بودند و تلاش کردند. چند ساعتی برای فینالیست شدن خوشحالی می‌کنیم اما قطعا تلاش می‌کنیم احساسات بچه‌ها را برای بازی فینال کنترل کنیم. کاپوچیانی درباره بازی فینال گفت: نمی‌خواهم حریف‌مان در فینال را مشخص کنم و برای‌مان مهم نیست کدام تیم فینالیست می‌شود. احتمال می‌دهیم اندونزی و آن هم به خاطر بازیکن آمریکایی‌اش به فینال بیاید اما تایلند هم تیم یکدست و خوبی است. برای ما  مهم این است که بچه‌ها عملکرد واقعی خود را همانند گذشته داشته باشند. همه باید به این تیم افتخار کنیم. ما همه کار کردیم و در بازی شنبه نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. 

Page Generated in 0/0056 sec