printlogo


کد خبر: 266080تاریخ: 1402/5/28 00:00
اخبار

لزوم حمایت دولت برای خروج خودروهای فرسوده
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره تعیین سن فرسودگی خودروها توضیحاتی ارائه کرد و گفت: وضعیت تشخیص خودروهای فرسوده فعلا نامشخص است. شادی مالکی گفت: خودروها پس از رسیدن به سن مرز فرسودگی مشمول افزایش دفعات سالانه معاینه فنی شده و در صورت عدم  موفقیت در اخذ ۲ دوره متوالی معاینه فنی، فرسوده محسوب می‌شوند. در این آیین‌نامه همچنین سن مرز فرسودگی برای خودروهای شخصی ۱۵ سال اعلام شده و خودروهای با سن ۱۵ تا ۲۰ سال سالانه ۲ مرتبه و خودروهای با سن بالای ۲۰ سال سالانه ۳ مرتبه باید جهت اخذ معاینه فنی اقدام کنند. وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک حمل بار و مسافر، صدور گواهی معاینه فنی، تخصیص بیمه شخص ثالث، خرید و فروش، نقل و انتقال و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی خودروهای فرسوده را به ازای هر روز تردد با عنوان ورود و تردد وسایل نقلیه غیرمجاز در معابر، محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است، جریمه می‌کند. مالکی افزود: در حال حاضر متأسفانه هیچ سازوکاری توسط دستگاه‌های دارای تکلیف در این حوزه تعریف نشده و وضعیت تشخیص خودروهای فرسوده فعلا نامشخص است. مالکی تأکید کرد: بی‌شک با توجه به فراوانی خودروهای فرسوده در کشور و وضعیت اقتصادی دارندگان این خودروها جهت ساماندهی و خروج این خودروها از چرخه تردد، نیازمند اجرای طرح‌های حمایتی از طرف دولت هستیم.
***
استاندار تهران:
تداوم طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات ضروری است
استاندار تهران با تاکید بر مدیریت ترافیک در پایتخت گفت: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی مدلی موفق در کنترل ترافیک است و ضرورت دارد این طرح ادامه یابد. علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایرنا گفت: طرح شناور‌سازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها بسیار در کنترل ترافیک موثر است و این طرح باید با همکاری مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها در تهران تداوم داشته باشد. وی افزود: از مهر با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ضرورت دارد طرح شناورسازی با مدل بهتری در تهران اجرا شود تا بتوانیم ترافیک مهرماه را به نوعی مدیریت کنیم. استاندار تهران ادامه داد: سال گذشته این طرح موجب کاهش ۳۰ درصدی ترافیک صبحگاهی در تهران شد که تلاش داریم با مدیریت ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی، امسال این طرح را با کیفیت بهتری انجام دهیم. به گفته وی، تهران اکنون به اوج جمعیت خود رسیده و هرچقدر هم ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی توسعه یابد، نمی‌توان این حجم از ترافیک را مدیریت کرد و باید به سمت و سوی مدیریت در ساعت شروع و پایان کار ادارات و مراکز آموزشی برویم. وی افزود: در مدل جدید که در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد ساعت شروع ادارات نیز به صورت شناور لحاظ خواهد شد و تغییراتی در ساعت شروع مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم داشت که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
***
تقدیر از تیم‌های برتر صاحب ایده و طرح‌های کاربردی
 اختتامیه نخستین «جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات» چهارشنبه ۲۵ مرداد با حضور ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، رستگار دبیر و عضو هیات‌مدیره سندیکای صنعت مخابرات، رضوی‌زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهروزی قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول و شاه‌منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ساختمان ستاره ونک برگزار شد. بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم گفت: به‌دنبال پیاده‌سازی سلوشن‌های ICT در سگمنت‌های جدید بودیم و همچنان هستیم و هدفی جز نقش‌آفرینی در بهبود زندگی مردم با ارائه سرویس‌های دیجیتال و کاربردی نداریم.  ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم افزود: امیدوارم نگاه همراه اول به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا نیز مانند رویکرد راهبردی‌اش در حمایت از دانش‌بنیان‌ها باشد که در آخر موجب هم‌افزایی بیشتر شود. شاه‌منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز اظهار کرد: تمرکز ما در تمام محورهای در نظر گرفته‌شده برای این جشنواره توسعه شبکه ملی اطلاعات بود.

Page Generated in 0/0063 sec