printlogo


کد خبر: 266089تاریخ: 1402/5/28 00:00
اخبار

تأمین ۹۰ درصد نیاز صنعت ساختمان در کشور
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نیاز صنعت ساختمان در کشور توسط صنایع داخلی تامین می‌شود، گفت: نهضت ملی مسکن با توجه به تولید انبوه مصالح ساختمانی با هیچ‌گونه کمبودی مواجه نیست. خشایار باقرپور افزود: تولید مصالح ساختمانی در کشور به‌گونه‌ای است که انبارهای ما پر شده و در واقع این مصالح بدون مشتری مانده است. وی در ادامه با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد تکیه صنعت ساخت‌وساز در کشور به صنایع داخلی است و نیازی به واردات نداریم، اظهار داشت: صنایع ما در حوزه مصالح ساختمانی در صورت وجود بازارهای داخلی برای آنها، کاملا ظرفیت تولید و رفع نیازهای کشور را در این بخش دارند. باقرپور با اشاره به اینکه در زنجیره تامین، نهضت ملی مسکن با مشکلی مواجه نیست، تاکید کرد که از نظر کیفی استانداردهای لازم برای ساخت مسکن با بهترین کیفیت در کشور وجود دارد. وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که امروز در حوزه مصالح ساختمانی در کشور وجود دارد، تولیدکنندگان در صنایع وابسته به صنعت ساختمان برای بازاریابی و اینکه تولیدات با کیفیت خود را وارد بازار کنند، حتی حاضرند به صورت تهاتری کار کنند که از این ظرفیت می‌توان به بهترین شکل در جهت پیشبرد نهضت ملی مسکن بهره برد.
***
گازرسانی به ۲۷ شهر و روستای هرمزگان در دولت سیزدهم
استاندار هرمزگان گفت به 3 شهر، ۲۴ روستا و ۴۴ صنعت استان در دولت سیزدهم  با اعتباری افزون بر ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال گاز‌رسانی شده است.  مهدی دوستی اظهار کرد: دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در حوزه گازرسانی برداشته است و به همین منظور بیش از 19000 میلیارد ریال در حوزه گازرسانی سرمایه‌گذاری شده است. وی بیان کرد: اقدامات انجام‌شده سبب شده تاکنون بیش از ۱۷۲ هزار خانوار از این نعمت خدادادی در استان هرمزگان بهره‌مند شوند و حدود ۲۶۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی جایگزین شود. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: در دولت سیزدهم بیش از 1120 کیلومتر خطوط انتقال، شبکه و تغذیه گاز طبیعی، احداث شده که منجر به افزایش بیش از ۶۰ درصدی میزان خطوط لوله‌گذاری در استان شده است. دوستی عنوان‌کرد: در ۲ سال اخیر عملیات اجرایی گازرسانی به 5 شهر و ۱۱۱ روستا آغاز شده و در همین مدت، پیمان سپاری عملیات گازرسانی به 3 شهر و ۱۵ روستا با اعتباری افزون بر ۶۲۸ میلیارد ریال، محقق شده و گازرسانی به بیش از ۱۰۰ صنعت در سال ۱۴۰۲ هم در حال برنامه‌ریزی است. وی افزود: در هفته دولت سال جاری نیز گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، کنگ، مرحله دوم قشم و گازرسانی به روستاهای محور حسن‌آباد در کوشاه شمالی و کهن‌گدار با اعتباری افزون بر 8930 میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد که با نهایی شدن این پروژه‌ها بیش از ۱۴۷ هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: گازرسانی به مرحله 8 بندرعباس نیز در هفته دولت سال جاری با اعتباری افزون بر 1560 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که سبب می‌شود بیش از ۴۰ هزار خانوار از این نعمت برخوردار شوند.
***
اجرای روکش آسفالت بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه‌های کشور
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از هدف‌گذاری اجرای روکش آسفالت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در کشور خبر داد و گفت: طی 5 ماه اخیر ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این هدف محقق شده و طی ماه‌های پیش ‌رو باقی مانده کار اجرا خواهد شد. رضا اکبری اظهار کرد: امسال اجرای روکش آسفالت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی کشور هدف‌گذاری شده بود که استان اردبیل هم سهم مناسبی از این رقم به خود اختصاص داده است. وی اضافه کرد: طی 5 ماه اخیر ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این میزان اجرا شده است و امیدواریم تا پایان سال بقیه برنامه را هم اجرا کنیم. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌های اصلی سازمان راهداری تامین ماشین‌آلات مورد نیاز بود که در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون بودجه، مجوز واردات ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اخذ شده است. وی اضافه کرد: استان اردبیل جزو 4 استانی است که مجوز تامین این ماشین‌آلات به آن داده شده و قرار است ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به این استان اختصاص یابد. وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۷ پروژه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال در مشکین‌شهر در دست اجراست که بر اساس تفاهم با فرماندار  این شهر، مقرر شد قیر مورد نیاز پروژه‌ها را سازمان تامین کند و بقیه اعتبارات هم به صورت نصف - نصف از طریق سازمان راهداری و منابع استانی تامین شود. اکبری گفت: تلاش می‌کنیم قبل از پایان فصل کاری مسائل قراردادی و اعتباری این پروژه‌ها حل شده و تعدادی از آنها اجرایی شود.

Page Generated in 0/0053 sec