printlogo


کد خبر: 266090تاریخ: 1402/5/28 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور:
امروز همه سپاه را ملجأ و پناه خود می‌دانند
رئیس‌جمهور روز گذشته در بیست‌وچهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، بویژه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: نیروهای مسلح و مجهز در دنیا بسیارند اما آنچه سپاه را از سایر نیروهای مسلح ممتاز می‌کند، قدسیت سپاه است.
رئیس‌جمهور سرمایه معنوی و اجتماعی را از عوامل برتری سپاه توصیف کرد و گفت: همه امروز سپاه را ملجأ و مأمن می‌دانند و حضور سپاه برای مردم اطمینان‌بخش و در منطقه امنیت‌بخش و امیدبخش است. وی ادامه داد: حضور سپاه در تمام عرصه‌ها امنیت‌ساز، آرامش‌بخش و امیدساز بوده و اگر اقدامات سپاه و مجاهدان غیور امت اسلامی برابر داعش نبود، امروز تمام اروپا را داعش فراگرفته بود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زندگی آرام امروز در اروپا مرهون مجاهدت‌های سپاه است اما متأسفانه آنها قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند و سپاهی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است را تروریست معرفی می‌کنند! وی مجهز بودن امروز سپاه به قدرت مغزافزاری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را شگرف و شایسته تحسین عنوان و تصریح کرد: در تمام این عرصه‌ها باید همواره به روز و بهنگام کار کرد که این در دستور کار سپاه قرار دارد.
وی افزود: دشمنان تصور کردند با اغتشاشات می‌توانند به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما آسیب بزنند، غافل از اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز به درخت تناوری مبدل شده است، آنان پس از ناکامی برابر ایران اسلامی، پیغام‌هایی را مبنی بر اشتباه در رفتار و موضع‌گیری‌های خود در ایام اغتشاشات را برای ما ارسال کردند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: از ابتدای دولت هم رفع تحریم و هم خنثی‌سازی تحریم را دنبال کرده‌ایم؛ در رفع تحریم‌ها دیپلماسی مقتدرانه و عزت‌مندانه را دنبال می‌کنیم و در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها هم معتقدیم امروز از هر زمان دیگری قوی‌تریم و دشمن از هر زمان دیگر ضعیف‌تر است.
***
قالیباف: سپاه باید پناهگاه همه مردم در حل مشکلات باشد
دومین روز از بیست‌وچهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه با حضور رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و مسؤولان و مقامات کشور روز گذشته در دانشگاه امام حسین برگزار شد. 
محمدباقر قالیباف در بخشی از سخنان خود در این مجمع گفت: سپاه باید در مشکلاتی که مردم در اقصی نقاط کشور دارند، پناهگاه همه مردم باشد و آنها را مطالعه، مطالبه و پیگیری کند.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم بیان کرد: تا پایان سال سوم مجلس یازدهم ۸۲ درصد وعده‌های مجلس در مرداد ۹۹ به مردم را به قانون تبدیل و آن را ابلاغ کرده‌ایم. وی اقدامات مجلس در حوزه بحث‌های اقتصادی را اقدامات بسیار جدی و اساسی دانست.
قالیباف با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در حوزه قانون‌گذاری نیز تصریح کرد: بحث خانواده و جمعیت موضوعی بود که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال در مجلس مانده بود و به دلایل مختلف تبدیل به قانون نمی‌شد. البته موضوع عفاف و حجاب نیز همین‌گونه است. 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عزم این نهاد برای تنظیم برنامه هفتم جهت دستیابی به ثبات اقتصادی در کشور را اعلام کرد و افزود: ما در مجلس برنامه هفتم توسعه را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که کشور در پایان این برنامه به ثبات اقتصادی برسد، چرا که تا کشور به ثبات اقتصادی نرسد، رشد اقتصادی اتفاق نمی‌افتد.
وی در تبیین اهمیت دستیابی کشور به ثبات اقتصادی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار و تولیدکننده تا افق روشنی مقابل خود مشاهده نکند، پا به عرصه سرمایه‌گذاری نخواهد گذاشت.
***
هواپیماهای رادار گریز F35 آمریکا در رصد کامل ارتش
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور هواپیماهای F35 رادارگریز آمریکا در منطقه خلیج‌فارس، گفت:‌ در روزهای گذشته چند فروند از این هواپیماها در حال پرواز در خلیج‌فارس بودند که از لحظه برخاستن به طور کامل توسط رادارهای ما رصد ‌شدند. 
وی افزود: همه رادارهای مستقر در جنوب کشور به ‌صورت لحظه‌ای این هواپیماها را رصد می‌کردند.
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش از رصد و پایش همه پروازهای انجام شده در منطقه توسط این نیرو خبر داد. امیر سرتیپ دوم رضا خواجه در تشریح توانمندی پدافند هوایی ارتش گفت: همه پروازهای نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قطعاً توسط رادارهای ما بویژه رادارهای مستقر در لبه جنوبی کشور به طور کامل رصد و پایش شده و در صورت لزوم به آنها اخطار داده می‌شود. وی ادامه داد:‌ هیچ پروازی را سراغ ندارم که توسط سامانه‌های شنود ما گزارش شده و توسط رادارهای ما کشف نشود.

Page Generated in 0/0057 sec