printlogo


کد خبر: 266093تاریخ: 1402/5/28 00:00
وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از حادثه اول تا دوم حرم مطهر شاهچراغ(ع) تعداد 196 تروریست تکفیری، از جمله کلیدی‌‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر معدوم یا بازداشت شدند
ضربه ‌کاری به تروریست‌ها

گروه سیاسی: مقابله هر روزه با گروهک‌های ضدایرانی و تروریستی که از سوی دشمنان علیه ایران بسیج می‌شوند، مجاهدت‌های خاموشی است که سربازان گمنام امام زمان(عج) در نهادهای اطلاعاتی - امنیتی کشور در راستای تامین امنیت ملی انجام می‌دهند. اطلاعیه‌هایی که از سوی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در ارتباط با کشف و انهدام گروه‌های تروریستی و خرابکار منتشر می‌شود، بیانگر تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای تامین امنیت کشور است، گرچه حجم بالای مجاهدت‌های نیروهای امنیتی در تقابل با گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب، هیچ زمانی اعلام و رسانه‌ای نمی‌شود. در جریان اغتشاشات سال قبل نیز نهادهای اطلاعاتی‌- امنیتی کشورمان با تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانستند تیم‌های متعدد خرابکاری و تروریست را که از طرف حامیان آشوب مامور ایجاد ناامنی در داخل کشور بودند شناسایی کنند و زیر ضربه ببرند؛ تیم‌هایی که اغلب وابسته به گروهک تروریست منافقین بودند و هدفی جز کشتار مردم ایران و انجام خرابکاری در سطح کشور نداشتند. اما پاسداری سربازان گمنام امام زمان(عج) از امنیت ایران منحصر به ایام آشوب و اغتشاشات نیست. نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در طول سال ده‌ها مورد از پروژه‌های ضدامنیت ملی ایران را شناسایی و خنثی می‌کنند. با این حال در برخی موارد معدود مثل اتفاقی که هفته گذشته در حرم مطهر شاهچراغ(ع) افتاد، ممکن است یک اقدام ضدامنیت ملی رخ دهد که آن هم در همان دقایق اولیه و پیش از آنکه فاجعه عظیمی رقم بزند، خنثی می‌شود. با توجه به همه اینها، نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی بسیاری از کشورهای متخاصم، ایران را ناامن می‌خواهند و به دنبال ایجاد بحران‌های امنیتی - اجتماعی در داخل مرزهای کشورمان هستند که با مجاهدت‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در اغلب پروژه‌های خرابکاری خود ناکام می‌مانند. چنانکه وزارت اطلاعات در اطلاعیه روز گذشته خود در ارتباط با مقابله با تروریست‌های تکفیری، اعلام کرد در حد فاصل دو حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، یعنی از آبان سال گذشته تا 15 مرداد امسال، 196 تروریست تکفیری معدوم یا بازداشت شده‌اند.
وقوع حمله تروریستی هفته گذشته که برای دومین بار در حرم شاهچراغ اتفاق افتاد، قطعا نیازمند آسیب‌شناسی و بررسی ضعف‌ها از سوی نهادهای امنیتی کشور است اما این موضوع نباید باعث شود مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(ع) در پاسداری از امنیت مردم ایران، زیر سوال برود و موجب بهره‌برداری جریان غرب‌گرا و گروه‌هایی شود که به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در کشور هستند.
* دستگیری کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی شاهچراغ
وزارت اطلاعات روز گذشته با انتشار بیانیه‌‌ای ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) از دستگیری کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش خبر داد.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
با ابراز تأثر و تأسف شدید از وقوع حادثه‌ تروریستی مجدد در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) و عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ شهدای آن بارگاه نورانی به خانواده‌های محترم داغ‌دیده و دعا برای سلامتی کامل و عاجل آسیب‌دیدگان، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
1- پیش از حادثه‌ سال گذشته در آن حرم شریف، عوامل تروریسم تکفیری تلاش‌های متعددی برای انجام عملیات تروریستی علیه مشاهد شریف، بقاع متبرکه، هیات‌ها و دیگر اماکن تجمع مردم متدین کشور طراحی کرده بودند که با تلاش‌های هوشیارانه و شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری دیگر حافظان امنیت کشور، از وقوع آنها جلوگیری شده بود. آن پیشگیری مقتدرانه، خالقان تروریسم تکفیری را به تغییر راهبرد و اعزام تروریست‌های غیرایرانی رهنمون ساخت. بر این اساس در واقعه‌ سال گذشته، تمام اعضای تیم تروریستی، اعم از عناصر عملیاتی، پشتیبانی و هدایت صحنه از عناصر بیگانه انتخاب و تنها چند روز پیش از عملیات وارد کشور شده بودند.
2- همچنان که در اطلاعیه‌ مورخ ۱۶ آبان سال گذشته اعلام شد، با اعمال گسترده‌ترین تدابیر اطلاعاتی، امنیتی و فنی، نه تنها تمام اعضا و مرتبطان آن تیم تروریستی شناسایی و بازداشت شدند، بلکه تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات‌های مشابه وارد کشور شده یا به هر شکلی و در هر حدی با تروریسم تکفیری مرتبط بودند، شناسایی و بازداشت شدند. به ‌این ترتیب در مجموعه عملیات‌های معطوف به واقعه‌ سال گذشته، ۲۶ عامل تکفیری دستگیر شدند که جملگی، غیرایرانی و از ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان بودند.
3- گروهک آمریکاساخته‌ داعش که مسؤولیت عملیات سال گذشته را بر عهده گرفته بود، پس از محاکمه و مجازات تعدادی از عوامل آن جنایت اعلام کرد به عملیات انتقامی مبادرت خواهد ورزید. از آن پس تروریست‌های متعددی را به ‌سوی خاک پاک ایران روانه کرد که جملگی تروریست‌ها، یا در مبدأ یا در مرزهای کشور، در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) معدوم شدند یا در داخل دستگیر شده و در مسیر محاکمه قرار گرفتند. بدین‌سان از حادثه‌ اول تا دوم حرم مطهر، تعداد ۱۹۶ تروریست تکفیری معدوم یا بازداشت شده‌اند.
4- عامل عملیات تروریستی اخیر دقیقا از سنخ همان تروریست‌های تکفیری پیش‌گفته است که با کمال تاسف و دریغ به داخل کشور رخنه کرده است. او نیز همچون تروریست معدوم سال گذشته، تبعه‌ کشور تاجیکستان است که از طریق سکوی خارجی تلگرام با گروهک داعش آشنا و جذب آن شده است. وی برای ورود به ایران از کشورهای تاجیکستان، ترکیه و پاکستان عبور کرده، سپس در ولایت بدخشان افغانستان آموزش دیده و از مرزهای شرقی به‌ طور غیرقانونی وارد کشور شده است. در ایران از طریق همان سکوی خارجی (تلگرام) با سرپل‌های هدایت‌کننده‌ عملیات برای دریافت دستورالعمل و اسلحه در ارتباط بوده و نهایتا در تاریخ یکشنبه ۲۲ مرداد دست به عملیات تروریستی ‌زده است.
5- انتخاب زمان انجام هر دو عملیات تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) کاملا معنادار است. سال گذشته، همزمان با اغتشاشات دشمن‌ساخته‌ پاییز و سال جاری، در آستانه‌ سالگرد آن وقایع.
6- اما علاوه بر این نوع عملیات، کارفرمایان غربی - صهیونیستی داعش در ماه‌های گذشته گونه‌های دیگری از مزدوران خود را نیز برای انجام انواع عملیات خرابکارانه آموزش داده، تجهیز کرده و آماده‌ اقدامات خرابکارانه کرده بودند که با الطاف الهی، تمام آنها شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند. تنها در پرونده‌ کشف ۴۳ بمب در ۷ استان کشور که برای کارگذاری در هیات‌ها و بقاع متبرکه در دهه اول محرم و مزار مطهر سردار رشید اسلام شهید حاج‌قاسم سلیمانی و برخی تاسیسات حساس کشور تدارک دیده بودند (موضوع اطلاعیه‌ مورخ دوم مرداد جاری این وزارت)، ۱۴ تروریست مجهز و آماده عملیات دستگیر شدند.
7- در روزهای اخیر، عناصر مهم دیگر اعزامی از سوی کانون‌های تروریست‌پرور، در تورها و تله‌های امنیتی گرفتار شدند که در زمان مقتضی پیرامون آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
8- سربازان گمنام امام زمان (عج) اگرچه همه‌ توش و توان و تلاش خود را برای مقابله با اشکال گوناگون تروریسم به‌ کار برده و سناریوهای مختلف و متنوع آن را تاکنون خنثی و هسته‌های متعدد عملیاتی را در مبدأ یا در داخل کشور منهدم کرده‌اند، با این‌ حال مجموعه‌ مجاهدت‌های اعلام شده و ناشده‌ خود را توجیه‌گر وقوع حتی یک رویداد تلخ و تاسفبار تروریستی نمی‌دانند، لذا همزمان با ادامه‌ تحقیقات همه‌جانبه پیرامون حادثه‌ اخیر، تأکید می‌کنند با افزایش و تقویت همکاری، همراهی و هم‌افزایی همه‌ اعضای جامعه‌ اطلاعاتی کشور و به‌کارگیری همه‌ تدابیر مقتضی، وظیفه‌ مقدس صیانت از امنیت کشور و مردم را بیش از پیش عمق و گسترش خواهند داد.
9- تعهد نسبت به شناسایی و مجازات همه‌ عوامل دخیل در آن جنایت، همچون واقعه‌ سال گذشته، قطعی است کما اینکه در این چند روز نیز با همکاری تنگاتنگ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی کشور، تعدادی از عناصر مرتبط با جنایت، شناسایی و بازداشت شده‌اند. از ‌جمله کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی، مستقر در ایران و مرتبط مستقیم با مسؤول عملیاتی داعش (در سوریه و افغانستان) به فضل الهی شناسایی و دستگیر شد.
10- از رژیم ایالات متحده که پدیدآورنده‌ داعش است و پس از انهدام آن توسط جبهه‌ مقاومت اسلامی، اکنون درپی «احیای جسد متعفن» آن است، مسلما انتظاری نیست اما سکوت مدعیان اروپایی مبارزه با تروریسم پیرامون عملیات تروریستی اخیر همراه با پای‌کوبی مستانه‌ رسانه‌های وابسته به آنها در این قبال، نه تنها مصداق واضح دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه‌ آنهاست، بلکه می‌تواند آدرسی دیگر از باشگاه آفریننده و حامی تروریسم تکفیری را نشان دهد.

Page Generated in 0/0067 sec