printlogo


کد خبر: 266108تاریخ: 1402/5/29 00:00
اخبار

موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 9 فیلمنامه
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر خود با 9 فیلمنامه موافقت کرد. فیلمنامه‌های «صیاد» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، کارگردانی جواد افشار و نویسندگی حسین تراب‌نژاد اصفهانی؛ «میرو» به تهیه‌کنندگی سعید  الهی‌نیا، کارگردانی حسین ریگی‌لادز و نویسندگی حسین ریگی‌لادز ‏و مهدی معبودی؛ «مرمر و چند زن دیگر» به تهیه‌کنندگی علی حجازی‌مهر ‏و غلامرضا کریمی، کارگردانی غلامرضا کریمی و نویسندگی غلامرضا کریمی ‏و بیتا فلاحی؛ «عروسی در برف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی و نویسندگی محمدرضا رحمانی؛ «صبحانه با زرافه» به تهیه‌کنندگی سیدمصطفی حاجی‌احمدکاشی و کارگردانی سروش صحت و نویسندگی سروش صحت و امیرحسین صفایی‌قمی؛ «رئیسعلی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی رضا میرکریمی؛ «به خاطر یک کیف دلار» به تهیه‌کنندگی آذر معماریان و کارگردانی جمشید بهرامیان و نویسندگی جمشید بهرامیان ‏‏و سیدمسعود سعیدی؛ «تمساح خونی» به تهیه‌کنندگی سیدمحسن حجازی‌دهاقانی و کارگردانی محمدجواد عزتی و نویسندگی پدرام سعیدی افشار و انیمیشن «انتقام‌جویان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی و نویسندگی امید امین نگارشی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
***
نمایش و نقد «نگهبان شب» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «نگهبان شب» ساخته‌ رضا میرکریمی امروز ساعت 18 در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور رضا میرکریمی (نویسنده و کارگردان)، تورج الوند (بازیگر)، لاله مرزبان (بازیگر)، کورش جاهد (کارشناس مجری) و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.
«نگهبان شب» در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت ۹ سیمرغ بلورین شد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. تورج الوند، لاله مرزبان، علی‌اکبر اصانلو، محسن کیایی، ویشکا آسایش و... ترکیب بازیگران اصلی «نگهبان شب» را تشکیل می‌دهند.
علاقه‌مندان برای حضور در پانصد و هشتادوپنجمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند، همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.
***
آغاز پخش سریال تاریخی «رحیل» 
سریال تاریخی «رحیل» با درونمایه عاشورایی از شنبه ۲۸ مرداد هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت. مجموعه تاریخی «رحیل» به کارگردانی مسعود آب‌پرور روایتی دست‌اول از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی را ارائه می‌کند. سریال تلویزیونی «رحیل» روایتی حادثه‌ای - عاشقانه در پایان قاجاریه و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی است که با بازگشت «مها» از سفر کربلا همراه می‌شود. این مجموعه، قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر فردی به اسم «مها» و از دربار قاجار است که تلاش می‌کند دیگر زنان اندرونی را با خود متحد و یک تعزیه عاشورایی اجرا کند. 
سریال تاریخی «رحیل» از شنبه ۲۸ مرداد هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه ۳ سیما رفته است. حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، ابتسام بغلانی و زنده‌یاد حسام محمودی در سریال «رحیل» نقش‌آفرینی می‌کنند. مسعود آب‌پرور کارگردان، رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده و فرهاد نقدعلی نویسنده این سریال ٤٠ قسمتی هستند که فصل نخست آن در ۲۰ قسمت در ایام ماه صفر و فصل دوم به مناسبت ایام فاطمیه روى آنتن مى‌رود. مرکز سیمافیلم هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سریال تاریخی «رحیل» که روایتگر قصه‌ای زنانه در اواخر دوره قاجر بوده، خوشبختانه آماده پخش شده است. از این رو با توجه به درونمایه عاشورایى، سریال در اولویت پخش قرار گرفت و در اوایل ماه صفر از شبکه ۳ پخش‌ می‌شود. سریال «محرمانه» هم که پیش‌تر پخش آن از شنبه ۲۱ مرداد اعلام شده بود، پس از پخش «رحیل» از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
***
پخش مجدد «پاورقی» از تلویزیون
محمدرضا شهبازی، مجری برنامه «پاورقی» قسمت جدید این برنامه را که شب گذشته پخش شد به موافقان و مخالفان «پاورقی» تقدیم کرد. طی چند روز گذشته شهبازی در پی حاشیه‌های مربوط به ورود سلبریتی‌ها به تلویزیون با اجرای «پاورقی» خداحافظی کرد اما در پی حمایت رئیس سازمان صداوسیما و خواست مخاطبان از تصمیم خود صرف‌نظر کرد. پخش برنامه «پاورقی» از شب گذشته آغاز ‌شد. ویدئویی از این برنامه در صفحه مجازی آن منتشر شده که در آن شهبازی صدوشصت‌وهفتمین قسمت برنامه را به همه مخاطبان تقدیم می‌کند.
این مجری در ادامه می‌گوید: مخاطبان شامل موافقان و مخالفان برنامه هستند. هم کسانی که ما را خیلی دوست دارند و هم آنهایی که سایه ما را با تیر می‌زنند. برنامه پاورقی می‌خواهد لایه‌های پشت پرده اخباری را که برای مخاطبان مهم و اثرگذار است و ممکن است آنها را به اشتباه بیندازد، نمایان کند. در این برنامه تلاش شده مخاطبان به این درک برسند اخباری که شبکه‌های معاند فارسی‌زبان مغرضانه به خورد مخاطب می‌دهند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد. برنامه «پاورقی» کاری از گروه اجتماعی - فرهنگی شبکه ۲ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد فتحی و نویسندگی امین میمندیان، محمدرضا شهبازی، مرتضی قربانی و... است که از ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد در ساعات ۱۰ بامداد، ۰۳:۱۵ بامداد و ۱۲:۳۰ خواهد بود.

Page Generated in 0/0071 sec