printlogo


کد خبر: 266112تاریخ: 1402/5/29 00:00
بررسی بازی‌های آماده‌سازی تیم ‌ملی پیش‌از جام ملت‌ها
تدارکاتی اما نه چندان سخت

تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی سپتامبر نیز از لحاظ کیفیت حریفان تدارکاتی شرایط مطلوبی ندارد. در شرایطی که کمتر از 5 ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده است، تیم‌های حاضر در این مسابقات در حال تدارک برنامه‌های آماده‌سازی خود هستند. در این میان تیم‌ ملی کشورمان به عنوان تیم دوم رنکینگ قاره کهن که در جایگاه 22 فیفا قرار گرفته است، در فیفادی سپتامبر که از چهارم تا دوازدهم این ماه (13 تا 21 شهریور) ادامه دارد، ششمین و هفتمین دیدارش از زمان انتخاب امیر قلعه‌نویی را برگزار خواهد کرد. ایران 16 شهریور در ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلودیف میهمان بلغارستان (تیم 77 رنکینگ فیفا و 37 اروپا) است و 21 شهریور نیز در تهران از آنگولا (تیم 116 فیفا و 27 قاره آفریقا) میزبانی می‌کند. البته باز هم مانند بسیاری از فیفادی‌های قبلی تیم‌ ملی از لحاظ قدرت حریفان تدارکاتی‌اش به نسبت سایر رقبای خود در آسیا شرایط مطلوبی ندارد. هر چند شرایط سخت اقتصادی فدراسیون فوتبال و تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد در انتخاب حریفان تدارکاتی بی‌تاثیر نیست اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که انتخاب نشدن تیم‌های مناسب بر خلاف سایر رقبا برای شاگردان قلعه‌نویی، ممکن است منجر به ناکامی مجدد فوتبال کشورمان در معتبرترین رویداد قاره شود. ایران از زمان حضور کادرفنی جدید 5 بازی انجام داده که فقط در یک مسابقه (بازی با روسیه) مقابل تیم‌های زیر 50 رنکینگ قرار گرفته است. قرقیزستان(97)، ازبکستان(74) و بلغارستان تیم‌های حد فاصل رده 50 تا 100 این رنکینگ هستند که در این مدت به مصاف ایران رفته‌ و می‌روند و 3 تیم کنیا(105) افغانستان(157) و آنگولا نیز رتبه‌ای بالاتر از 100 در این رنکینگ دارند. از طرفی ملی‌پوشان کشورمان در فیفادی اکتبر نیز باید در تورنمنت بین‌المللی اردن شرکت کنند و نخستین بازی خود را با اردن (82) انجام دهند. برتری در این دیدار نیز سبب می‌شود ایران در فینال تورنمنت مقابل قطر (59) یا عراق (70) قرار بگیرد. انتخاب حریفان
نه چندان باکیفیت در شرایطی است که قلعه‌نویی و دستیارانش نیز پیش از این تمایل خود را برای محک تیم‌ ملی برابر تیم‌های قوی نشان داده بودند تا از این طریق بتوانند برنامه‌های دفاعی این تیم را بهتر ارزیابی کنند. در فیفادی پیش رو تیم‌هایی مانند ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان که جزو قدرت‌های سنتی جام ملت‌ها محسوب می‌شوند، دست‌کم یک بازی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی 2022 انجام خواهند داد. حتی تیم‌ ملی ازبکستان که در فینال نخستین دوره کافا مغلوب ایران شد نیز در این فیفادی با سفر به آمریکا مقابل تیم‌ ملی این کشور و مکزیک که از اصلی‌ترین قدرت‌های قاره آمریکای شمالی هستند به زمین می‌رود. قطر، میزبان جام هجدهم نیز برای همین فیفادی تاکنون برگزاری یک بازی دوستانه با روسیه را در ورزشگاه لوسیل، میزبان فینال جام‌جهانی قطعی کرده است.
* دیدار در ورزشگاه ناآماده!
نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم‌ ملی از رویارویی تیم‌های ملی ایران و آنگولا در روز ٢١ شهریور خبر داد. مهدی محمدنبی با تایید این خبر گفت: در پی مذاکرات انجام شده میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و آنگولا، مقرر شد تیم‌های ملی 2 کشور روز ٢١ شهریور در ورزشگاه آزادی رودرروی هم قرار گیرند.
 وی افزود: این دیدار پایان‌بخش فیفادی تیم‌ ملی فوتبال ایران در سپتامبر است و پس از این دیدار، بازیکنان برای انجام وظایف باشگاهی خود به تیم‌های خود باز خواهند گشت. در فیفا‌دی بعدی در ماه اکتبر نیز تیم‌ ملی در تورنمنت چهارجانبه اردن شرکت خواهد کرد. پیش از دیدار برابر آنگولا، تیم‌ ملی ایران شانزدهم شهریور در ورزشگاه هریستوف بوتف بلغارستان به مصاف تیم‌ ملی این کشور خواهد رفت. دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران و آنگولا در شرایطی برگزار خواهد شد که ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است و به همین خاطر تماشاگران حق ورود به ورزشگاه را ندارند.

Page Generated in 0/0061 sec