printlogo


کد خبر: 266117تاریخ: 1402/5/29 00:00
اخبار

دستگیری ۹۷ مجرم هرمی در کشور
جانشین پلیس آگاهی فراجا از دستگیری ۹۷ نفر در اجرای مرحله سوم طرح سراسری شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز خبر داد. سردار فرامرز به‌گذر در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله سوم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنل و ظرفیت پلیس‌های تخصصی به مدت 6  روز در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد. وی افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، در این باره ۹۷ نفر دستگیر و 2 شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و  چهار مکان دسیسه‌های هرمی نیز پلمب شد. جانشین پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات در اجرای این طرح مربوط به استان‌های خراسان رضوی، گیلان، فرماندهی ویژه غرب تهران، مازندران و البرز است. وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.
***
افزایش ۱۴ درصدی مرگ‌های ناشی از سوءمصرف مواد
سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ ۱۴۳۰ نفر در پی سوءمصرف مواد در بهار امسال خبر داد. سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد بر اساس آمارهای موجود در 3 ماهه نخست سال جاری ۱۴۳۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۸۶ نفر بر اثر مصرف داروهای مخدر جان باخته‌اند. متأسفانه آمار تلفات ناشی از مصرف داروهای مخدر در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است که عمده این موارد به دلیل ناآگاهی از عوارض و تبعات و مصرف خودسرانه این داروها اتفاق می‌افتد. بر اساس این گزارش، در این مدت ۱۴۳۰ نفر در کشور بر اثر سوءمصرف مواد جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۲۱۸ نفر مرد و ۲۱۲ نفر زن بودند. آمار تلفات اعتیاد در 3 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است، همچنین بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی از کل تلفات سوءمصرف مواد در بهار امسال، ۱۷۳ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، ۴۰ نفر مواد محرک، ۷۸۶ نفر داروهای مخدر، ۲۱۵ نفر مصرف همزمان مواد مخدر و محرک با داروی مخدر و ۱۶۳ نفر سوءمصرف همزمان چند دسته مواد و دارو جان خود را از دست دادند.
***
توسط سازمان زیباسازی شهر تهران صورت گرفت
اکران رهنمودهای رهبری با عنوان «نزدیک قله‌‌ایم» در فضای شهری
فرازهایی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با اشاره به عبور کشور از گردنه‌ها و مسیرهای سخت و تاکید ایشان بر اینکه «نزدیک قله‌ایم»، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران در فضاهای تبلیغاتی اکران فرهنگی شد.  به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، اکران فرهنگی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه «نزدیک قله‌ایم؛ امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در فضاهای شهری پایتخت صورت گرفت.  بر اساس این گزارش، «وظیفه امروز مسؤولان، کار جهادی شبانه‌روزی است»، «امروز سپاه پاسداران بزرگ‌ترین سازمان ضدتروریستی در همه دنیاست» و «سازندگی یک فصل افتخارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است»، بخش‌هایی از فرازها و رهنمودهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در فضاهای تبلیغاتی پایتخت اکران شده‌است.
***
تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران در سال جاری
معاون شهردار تهران از تکمیل خطوط 6 و 7 مترو در سال جاری خبر داد و گفت: منابع این امر تأمین می‌شود و مشکلی در رابطه با این خطوط وجود ندارد. لطف‌الله فروزنده در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه قرار است امسال خطوط 6 و  7 مترو تکمیل شوند، آیا منابع مالی تأمین شده است؟ گفت: بله تا حدودی منابع تأمین شده و تا آخر سال الباقی منابع تزریق می‌شود. قرارگاه خاتم در حال فعالیت است. ما فعلا روی منابع شهرداری تهران برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ان‌شاءالله دولت هم کمک خواهد کرد و امسال خط 6 و خط 7 مترو هم تکمیل می‌شود. وی درباره درآمدهای مازاد شهرداری گفت:‌ ما درآمدهای مازاد سال گذشته را هم در پروژه‌های شهری مورد استفاده قرار دادیم؛ امسال هم این اقدام انجام شد و هر چقدر منابع تزریق شود بهتر خواهد بود، چرا که پروژه‌های ما بسیار شفاف است. 

Page Generated in 0/0064 sec