printlogo


کد خبر: 266130تاریخ: 1402/5/29 00:00
اخبار

وزیر اطلاعات خبر داد
آخرین تروریست حادثه شاهچراغ در ایران دستگیر شد
وزیر اطلاعات روز شنبه در حاشیه اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: این موضوع در اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات منتشر شد و اطلاعات بیشتری در این زمینه نداریم. حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همه تروریست‌های دخیل در این حادثه بازداشت شده‌اند؟ تاکید کرد: آخرین نفرشان در ایران دستگیر شد.
وی در ادامه توضیح داد: هماهنگ شده ان‌شاءالله به کشوری که این کار را کرده، برویم و با تبادل سرویسی، موضوع را پیگیری کنیم.
خطیب با تایید اینکه کشوری که هماهنگ شده، یکی از کشورهای منطقه بوده است، یادآور شد بموقع در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد. وزارت اطلاعات جمعه هفته‌ گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش دستگیر شده است.
***
قهرمانی که پاسدار شد
در بیست‌وچهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه از فرزاد بادپا، خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع) تجلیل شد. در پی درخواست این خادم شجاع و فداکار حرم شاهچراغ(ع) مبنی بر عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه با درخواست این خادم فداکار موافقت و دستور استخدام وی را صادر کرد. همچنین یک سفر کربلای معلی به همراه خانواده به این خادم قهرمان اهدا شد.
* تقدیر رئیس‌جمهور از فرزاد بادپا
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی نیز روز گذشته در حاشیه مراسم نخستین رویداد مردمی‌سازی دولت از فرزاد بادپا، خادم فداکار حرم حضرت شاهچراغ(ع) تقدیر کرد. گفتنی است فرزاد بادپا، خادم حرم شاهچراغ(ع) ۲۲ مرداد پس از حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی(ع) توانست با فداکاری نیروی داعشی را زمینگیر کند.
***
سردار حاجی‌زاده:
کشورهای خارجی درخواست خرید تجهیزات پیشرفته از ایران را دارند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بیست‌وچهارمین مجمع عالی فرماندهان سپاه با اشاره به قدرت موشکی و پهپادی این نیرو، تولید قدرت در سپاه را عنایت خدای متعال توصیف و تأکید کرد: تلاش می‌کنیم قدرت موشکی و پهپادی خود را هر چه بیشتر ارتقا دهیم. وی با مقایسه توان دفاعی ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با مقطع کنونی اظهار داشت: یک روز دشمن در موضع آفندی بود و ما نگران پدافند بودیم اما امروز ما در موضع آفندی هستیم و دشمنان ما به دنبال تکمیل شبکه پدافندی خود هستند. سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: امروز ابرقدرت‌ها که روزی ما با چند واسطه هم نمی‌توانستیم با آنها صحبت کنیم، درخواست خرید تجهیزات پیشرفته و پدافندی از ما دارند.
سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز غرب به سرکردگی آمریکا و هم‌پیمانانش به مثابه ۲ تیغه قیچی عمل می‌کنند و قصد ضربه زدن به اقتصاد ما را دارند. از این رو ما باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم. وی بیان کرد: دشمنان ما امروز با تمام امکانات و ظرفیت‌ها بسیج شده‌اند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند؛ در این شرایط سپاه یار و مددکار دولت برابر هجمه‌های دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌های آنان است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه باید با جهاد تبیین، جوانان و نسل امروز را با پیشرفت‌ها آشنا کنیم، گفت: نیروی هوافضای سپاه آمادگی دارد در کنار سایر نیروها، از سازمان بسیج مستضعفان حمایت کند. ما این امکان را داریم که برای نشان دادن میزان پیشرفت‌ها در حوزه‌های دفاعی و هوافضا بخشی از تجهیزات را در اختیار بسیج قرار دهیم تا از این ظرفیت برای جهاد تبیین بین جوانان و نوجوانان استفاده کند.
***
فرمانده کل ارتش:
برادری سپاه و ارتش سدی محکم  در مقابل دشمنان است
فرمانده کل ارتش در بیست‌وچهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه اظهار داشت: از همان روزهای اول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا امروز تعابیری که امامین انقلاب درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار می‌بردند مایه شادی دل و شیرین‌کامی همه دوستداران انقلاب و ناراحتی و خشم دشمنان بوده است.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی مسؤولیت و رسالت سپاه و ارتش در قبال توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون دشمنان در مقطع کنونی را بسیار سنگین‌تر و حساس‌تر از گذشته توصیف کرد و گفت: برادری سپاه و ارتش سدی محکم در برابر دشمنان و حصاری استوار برای حفظ انقلاب و کشور در برابر تهدیدات است.
امیر موسوی با بیان اینکه دنیا در حال گذار از پیچ تاریخی در وضعیت تلاطم و انتظار برای استقرار نظمی جدید قرار دارد، گفت: بعد از قطع نظریه نظام تک‌قطبی به سرکردگی آمریکای جهانخوار، تهدیدی که در نظام چندقطبی ایجاد شد، آخرین نظریه‌ها درباره آینده نظام بین‌المللی ناظر بر شکل‌گیری نظام دو یا چندقطبی است.
وی افزود: در حال حاضر آشفتگی‌ای که در نظام سرمایه‌داری وجود دارد، محدودیت قدرت‌های به ظاهر بزرگ در حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش اهمیت و تأثیر افکار عمومی و روند رو به رشد تقابل چین با آمریکا و روند دلارزدایی در معاملات جهانی از یک طرف و از سوی دیگر گسترش روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و حضور تأثیرگذار در منطقه و در آب‌های دوردست و تأثیر‌گذاری بر معادلات منطقه‌ای و جهانی، فرصت‌های مناسبی را پیش روی کشور عزیزمان قرار داده است.

Page Generated in 0/0059 sec