printlogo


کد خبر: 266135تاریخ: 1402/5/29 00:00
در حمله مسلحانه مقاومت فلسطین در منطقه حواره نابلس ۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند
حواره؛ کابوس جدید اسرائیل

گروه بین‌الملل: منطقه حواره فلسطین بار دیگر شاهد حمله مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطینی به نظامیان رژیم صهیونیستی بود. در چند ماه اخیر این چندمین حمله مسلحانه علیه صهیونیست‌ها در این منطقه است.
روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم روز گذشته در گزارشی اعلام کرد طبق تحقیقات اولیه، مجری عملیات حواره پیاده خود را به کارواش رساند و وقتی از هویت ۲ اسرائیلی مطمئن شد، اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرد سپس به سمت کوچه‌های حواره متواری شد. طبق اخبار رسیده ۲ نفر از صهیونیست‌ها در عملیات مسلحانه این رزمنده فلسطینی به هلاکت رسیدند. از سوی دیگر شبکه عبری‌زبان کان روز گذشته اعلام کرد «عملیات تیراندازی در حواره توسط ۲ فلسطینی انجام شده که یکی راننده بوده و دیگری اقدام به شلیک کرده و نیروهای ارتش و شاباک هم‌اکنون در تعقیب خودروی آنها هستند». همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات حواره، عملیاتی دقیق و برنامه‌ریزی‌شده بود و از مسافت بسیار نزدیک انجام شده و مجریان عملیات ناپدید شدند. منابع عبری‌زبان تاکید کردند مجری عملیات به سلامت محل را ترک کرده است.
«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای این عملیات را تبریک گفت و اعلام کرد: «این عملیات ثمره وعده‌های ثابت و پیوسته مقاومت در دفاع از مردم فلسطین، پاسخ به جنایت‌های اشغالگران و پاسداری از مسجدالاقصی در برابر خطر تقسیم مسجد و یهودی‌سازی است». سایت عرب ۴۸ گزارش داد: عصر امروز (شنبه) این ۲ صهیونیست ۳۰ و ۶۰ ساله، بر اثر تیراندازی از خودرویی که با سرعت عبور می‌کرد، کشته شدند.
بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی اعتقاد دارند منطقه حواره که در ریف نابلس قرار دارد یکی از کابوس‌های جدید اسرائیل در فلسطین محسوب می‌شود و بعد از جنین و شهر نابلس، اکنون حواره به مرکزی برای مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل تبدیل شده است. سال گذشته و امسال چندین عملیات مسلحانه علیه نیروهای صهیونیست در حواره اتفاق افتاده است. اسفند سال 1401 عملیاتی مسلحانه و استشهادی در حواره اتفاق افتاد. همزمان با برگزاری نشست سازشکارانه و امنیتی عقبه، فلسطینیان در عملیاتی ضدصهیونیستی، ۲ مهاجر صهیونیست غاصب سرزمین‌شان را به هلاکت رساندند.
کان، شبکه رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی سال گذشته اعتراف کرد دو صهیونیست که درون یک خودرو در نزدیک روستای حواره واقع در شمال کرانه باختری بودند، به ضرب گلوله از پای در‌آمدند. به گفته این رسانه عبری‌زبان این ۲ صهیونیست در این عملیات بشدت مجروح شده و به دلیل شدت جراحات کشته شدند. روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد ۲ صهیونیست کشته‌شده جزو مهاجران صهیونیست ساکن شهرک براخا در کرانه باختری بودند که یکی از آنها از نظامیان ارتش اسرائیل بود. ارتش رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های این رژیم قرار داد اعلام کرد مجریان این عملیات ۲ نفر بودند که با یک خودرو به دوراهی «عینابوس» در حواره رسیده و فورا به سوی یک خودرو که تصادفا از محل می‌گذشت، شلیک کردند. همچنین پایگاه عبری‌زبان 0404 فاش کرد ۲ دقیقه قبل از وقوع عملیات، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی (رژیم صهیونیستی) از این محل گذشته بود. روزنامه یدیعوت آحارانوت هم خبر داد رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «بیت ایل» هم لحظاتی بعد از وقوع این عملیات از همین محل گذشته بود.
این عملیات‌ها ادامه یافت و در فروردین امسال هم عملیات دوباره‌ای در حواره اتفاق افتاد. گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی مسؤولیت ۲ عملیات تیراندازی در شهرک حواره در جنوب نابلس را بر عهده گرفت. فروردین امسال «ابو‌جمال»، سخنگوی گردان‌های مقاومت برای نخستین بار، مسؤولیت ۲ عملیات در حواره را بر عهده گرفت. وی همان زمان تاکید کرده بود عملیات‌های مسلحانه ادامه خواهد یافت و این وعده روز گذشته دوباره محقق شد. عملیات دیروز چهارمین عملیات در کمتر از ۶ ماه اخیر در فلسطین است که صهیونیستی در آن به هلاکت می‌رسد. 
حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات قهرمانانه حواره پاسخی طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس بود که آخرین مورد آن کشتار جنایتکارانه در جنین بود.
قاسم تصریح کرد: ملت و مقاومت فلسطین هرگز جنایات دشمن اشغالگر را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و صهیونیست‌ها تاوان این جنایات را خواهند داد.
وی تأکید کرد که مقاومت در کرانه باختری با دلاوری و شجاعت تمام، جنایات دشمن را پاسخ خواهد داد. قاسم عنوان کرد انتفاضه در کرانه باختری هر لحظه شعله‌ورتر می‌شود و نشست‌های امنیتی هرگز نمی‌تواند آن را متوقف و مقاومت را سرکوب کند. وی افزود: پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین با تمامی ابزارهای ممکن حقی مسلم است و مقاومت در کرانه باختری هر لحظه رو به افزایش است و تا تحقق آزادی و استقلال متوقف نمی‌شود. جبهه خلق برای آزادی فلسطین عنوان کرد این عملیات بیانگر پایبندی ملت فلسطین به راه شهدا و مقاومت به رغم جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی است. عملیات روز گذشته حواره همزمان با چهلم عملیات جنایتکارانه اسرائیل به جنین رخ داد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین و گروهان‌های قدس - تیپ جنین شاخه نظامی آن و نیروهای ملی و اسلامی فلسطین مراسم چهلم شهدای نبرد جنین را جمعه شب در اردوگاه جنین برگزار کردند. نیروهای مقاومت در اردوگاه جنین اگرچه از ضعف تعامل نیروهای سیاسی با نظامی در مسیر مقابله با دشمن صهیونیستی آگاه هستند، با این حال همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند و با رژه نظامی خویش در اردوگاه جنین یاد و خاطره شهدای مقاومت را گرامی داشتند. تیپ جنین در بیانیه‌ای در جریان مراسم یادبود شهدای نبرد «بأس جنین» تاکید کرد: بأس جنین معادلات بازدارندگی واضحی را در مقابل ارتش اسرائیل ایجاد کرده است و هرگونه ورود به سرزمین جنین بهای سنگینی را برای آنها به همراه خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: به رژیم اسرائیل نسبت به ارتکاب هرگونه حماقت هشدار می‌دهیم و سلاح‌های ما برای مقابله با هرگونه تجاوز به جنین آماده خواهد بود. تیپ جنین در ادامه به رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه تجاوز یا حمله به اردوگاه جنین هشدار داد و بر آمادگی دائم خود برای پاسخگویی به چنین اقداماتی تاکید کرد. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما و همه آزادگان مقاومت آماده جانفشانی در راه آزادی هستیم و مطلقا به کسی اجازه نخواهیم داد سلاح مقاومت را از ما بگیرد یا جهت یا قطب‌نمای ما را تغییر دهد و نشانه سلاح ما به سمت سینه دشمن باقی خواهد ماند. تیپ جنین در ادامه تاکید کرد که نبرد قهرمانانه بأس جنین معادله جدیدی را ایجاد کرد و استکبار رژیم اشغالگر را در هم شکست. روز دوشنبه (۱۲ تیر) رژیم صهیونیستی تجاوز زمینی و هوایی خود را به شهر جنین و اردوگاه آن آغاز کرد و در نهایت پس از ۴۸ ساعت و در پی مقاومت دلیرانه نیروهای مقاومت صهیونیست‌ها دست از پا درازتر ناگزیر به عقب‌نشینی و خروج از آن شد. صهیونیست‌ها در این تجاوز دست به جنایت وحشیانه دیگری زدند و وزارت بهداشت فلسطین پس از پایان این تجاوزگری اعلام کرد در جریان این تجاوز رژیم صهیونیستی ۱۲ فلسطینی از جمله ۵ کودک شهید و ۱۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

Page Generated in 0/0059 sec