printlogo


کد خبر: 266148تاریخ: 1402/5/29 00:00
بزرگ‌ترین کاروان زائران پیاده اربعین از بصره عازم کربلا شد
بزرگ‌ترین کاروان حسینی

گروه بین‌الملل: بزرگ‌ترین کاروان زائران پیاده اربعین، دیروز با حضور ده‌ها هزار زائر حسینی(ع)، از بصره عازم کربلای معلی شد. موکب معروف «بنی عامر» بزرگ‌ترین کاروان عزاداران حسینی(ع) دیروز از بصره به سمت کربلا حرکت کرد. موکب بنی‌عامر یکی از موکب‌های معروف عراقی است که عزاداران حاضر در آن، هر ساله در آستانه اربعین حسینی حرکت خود را از بصره آغاز می‌کنند و در روز 19 صفر در بین‌الحرمین، لبیک‌گویان به حرم امام حسین(ع) مشرف می‌شوند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از این حرکت پرشور زائران حسینی نوشتند امسال نیز مانند رسم هر سال، ده‌ها هزار عاشق اهل بیت(ع)، با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کردند. سال گذشته، کاروان پیاده بنی عامر با لباس‌های سفید و ‌متحدالشکل، پس از حضور در بین‌الحرمین، بر لزوم اتحاد مسلمانان تاکید کردند و آیه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا» را در بین‌الحرمین به نمایش گذاشتند. دیروز، شهر بصره شاهد برافراشته شدن بزرگ‌ترین پرچم عزای امام حسین(ع) در منطقه ابوالخصیب  بود.
از جمعه شب، پرچم‌های سازمان حشدالشعبی نیز در دسته‌های عزاداری در کنار پرچم‌های عزای امام حسین(ع) برافراشته شد و در مسیر کربلای معلی به حرکت درآمد. سازمان حشد الشعبی روز گذشته از ۲ برابر شدن نیروهای آماده‌باش امنیتی و رسیدن آن به ۲ هزار نیرو در استان دیالی خبر داد.«محمد التمیمی» از رهبران این سازمان دیروز در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه تصریح کرد: همزمان با شروع حرکت زائران کربلای معلی از گذرگاه «المنذریه» در شرق دیالی، شمار نیروهای مسؤول تامین امنیت زیارت اربعین حسینی(ع) ۲ برابر شد و به ۲ هزار نفر رسید. وی تصریح کرد: نیروهای حشدالشعبی ۳ وظیفه اصلی را بر عهده گرفته‌اند که شامل تامین امنیت موکب‌های حسینی(ع) و جاده‌های اصلی برای زائران، هماهنگی با بقیه تشکیلات فرماندهی عملیات دیالی برای جلوگیری از هرگونه خطری که امنیت زائران را تهدید کند و نیز گشت‌زنی ناگهانی در مناطقی که ممکن است منبع تهدید امنیتی باشد، است.
التمیمی توضیح داد: طرح امنیتی مذکور طبق توافقات شکل‌گرفته در ۸ محور اصلی که تیپ‌های الحشدالشعبی در آن مستقر می‌شوند، اجرا می‌شود و ۶ تیپ حشدالشعبی مسؤول تامین امنیت و ثبات داخلی در این ایام هستند. چهارشنبه پیش (۱۶ آگوست) «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق با سفر به استان دیالی در شرق این کشور، در نشست با فرماندهان ارتش، نیروهای امنیتی و حشدالشعبی مستقر در استان دیالی تصریح کرد بیش از ۴۰ هزار نیرو برای تأمین امنیت پیاده‌روی زیارت اربعین در دیالی مستقر شده‌اند.

Page Generated in 0/0055 sec