printlogo


کد خبر: 266205تاریخ: 1402/5/31 00:00
اخبار

حمایت دانشگاه تربیت مدرس از همایش کتابخانه‌های عمومی
دانشگاه تربیت مدرس حمایت علمی و معنوی خود از همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک را اعلام کرد. دانشگاه تربیت مدرس طی مکاتبه رسمی با دبیرخانه همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک، حمایت علمی و معنوی خود را از برگزاری این همایش که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران و انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار می‌شود، اعلام کرد. همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به ‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور و فراهم‌ آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشی اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این همایش به نشانی conf.ipla.ir مراجعه کنند.
***
«بدون قرار قبلی» در جشنواره کازان روسیه
«بدون قرار قبلی» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فیلم‌های بلند جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اسلامی کازان روسیه حضور خواهد داشت. فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم‌های بلند نوزدهمین جشنواره فیلم اسلامی کازان حضور خواهد داشت.
آخرین ساخته بهروز شعیبی قرار است در جشنواره‌ای که 14 تا 18 شهریور (پنجم تا نهم سپتامبر) برگزار می‌شود، با آثاری از سینمای کشورهای روسیه، یونان، مراکش، ترکیه، هند، تاجیکستان و سوریه به رقابت بپردازد.
این فیلم که پیش‌تر نیز حضوری موفق در فستیوال‌های بین‌المللی داشته است، اوایل سال جاری در ۲ جشنواره «آرکتیک» و «دروازه‌های غرب» که هر دو در کشور روسیه برگزار شدند بسیار خوش درخشیده است. «بدون قرار قبلی» محصول بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت موسسه تصویر شهر است.
***
جدیدترین مستند از شهید مصطفی صدرزاده منتشر شد
مستند «آقا مصطفی» همزمان با انتشار تقریظ‌‌‌ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»، مصادف با روز جهانی مسجد و نخستین رویداد تکریم فعالان مسجد در عماریار منتشر شد.
مستند «آقا مصطفی» حکایتی از جهاد فرهنگی شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است و روایتگر دنیای جوانانی شده که وی با روش‌های نامتعارف، آنان را به سوی پایگاه بسیج جذب کرده است. آنهایی که ابتدا او را تحقیر و حتی کتک زده‌اند و امروز همان بچه محل بسیجی دیروز، برای‌شان شده « آقا مصطفی».
مقام معظم رهبری ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲ در مراسم رحلت امام خمینی(ره)، در وصف شهید «مصطفی صدرزاده» بیان داشتند: گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی برمی‌خیزد؛ از یک روستای اطراف شهرستان شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل «مصطفی صدرزاده» به وجود می‌آید که ما از این شهید در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، اینها امیدبخش است.
مستند «آقا مصطفی» به کارگردانی و نویسندگی سیدابراهیم بدرالدین و تهیه‌کنندگی سیدحمیدرضا حسینی مهر در مدرسه اندیشه و هنر (ماه) ساخته شده است.
از دیگر آثاری که شهید صدرزاده را معرفی کرده می‌توان به عابدان کهنز، روزگار ابراهیم، غیور علوی، ملازمان حرم و فیلم دیپورت اشاره کرد. علاقه‌مندان برای تماشای رایگان در قالب بلیت اختیاری این مستند، می‌توانند به سایت عماریار به نشانی ammaryar.ir مراجعه و برای تهیه کتاب «سرباز روز نهم» از سایت انتشارات راه یار به نشانی raheyarpub.ir اقدام کنند.
***
«شکست در بازی طولانی» به چاپ سوم رسید
چاپ سوم کتاب «شکست در بازی طولانی» از تولیدات انتشارات موسسه ایران روانه بازار شد. «شکست در بازی طولانی» نام یکی از تولیدات پرفروش انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران است که در 335 صفحه در قطع رقعی برای نخستین بار در سال 1401 وارد بازار نشر شد و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.
یکی از نقاط قوت کتاب «شکست در بازی طولانی» را شاید بتوان مورد توجه بودن این کتاب در محافل سیاسی، بین‌المللی و بین چهره‌های فعال در این حوزه‌ها دانست که باعث شده در مدتی کمتر از یک سال به چاپ سوم برسد. 
«شکست در بازی طولانی» نوشته «فیلیپ گوردون» از معاونان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما، اعتراف‌نامه‌ای مهم از سوی یک شخصیت سیاسی این کشور محسوب می‌شود که پشت پرده نوع سیاست‌ورزی این کشور را بیش از پیش برملا می‌سازد. این کتاب به تلاش‌های ایالات‌متحده برای دخالت در تغییر رژیم و حکومت‌ها در خاورمیانه، از دهه‌های گذشته تا امروز می‌پردازد. نویسنده با پرداختن به سیاست‌ها و دخالت‌های آمریکا در تغییر رژیم کشورهایی چون عراق، سوریه، لیبی، ایران و... به بررسی تأثیر این دخالت‌ها در کشورهای مذبور پرداخته است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق سایت انتشارات موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه کنند.

Page Generated in 0/0129 sec