printlogo


کد خبر: 266207تاریخ: 1402/5/31 00:00
۲ روز بعد از عملیات حواره یک صهیونیست در حمله مسلحانه در شهر الخلیل به هلاکت رسید
الخلیل بعد از حواره
رئیس رژیم صهیونیستی: روزهای دردناکی را سپری می‌کنیم

گروه بین‌الملل: 2 روز بعد از عملیات حواره که منجر به هلاکت ۲ صهیونیست در نزدیکی شهر نابلس شد، در عملیاتی دیگر که روز گذشته در الخلیل انجام شد، یک صهیونیست به هلاکت رسید و چند صهیونیست دیگر بشدت زخمی شدند؛ عملیاتی که باعث تشویش و نگرانی در درون اسرائیل شده است.
رسانه‌های اسرائیل روز گذشته در گزارشی فوری اعلام کردند در عملیاتی مسلحانه در منطقه الخلیل کرانه باختری چند صهیونیست کشته و زخمی شدند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تیراندازی در جنوب الخلیل از داخل یک خودرو انجام و مجریان عملیات از محل متواری شدند. ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در اطراف شهر الخلیل به منظور یافتن مجریان عملیات تیراندازی در جنوب این شهر به حالت آماده‌باش درآورده و تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته است. در این میان سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تبریک عملیات تیراندازی در الخلیل تاکید کرد: مقاومت قهرمان فلسطین در کرانه باختری بار دیگر ضربه‌ای قوی به دشمن وارد کرد و دشمن اشغالگر را در شمال کرانه باختری و امروز هم در جنوب این منطقه به چالش کشید. حازم قاسم اظهار داشت: این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی فلسطینیان به جنگ دینی دشمن صهیونیستی علیه مقدسات فلسطین و طرح‌های اشغالگرانه این رژیم در قدس و کرانه باختری انجام گرفته است. قاسم افزود جوانان مبارز فلسطینی در کرانه باختری قادر به نفوذ به سیستم‌های امنیتی دشمن صهیونیستی به رغم آماده‌باش کامل این رژیم هستند. وی تاکید کرد: عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین ادامه خواهد داشت.
* جهاد اسلامی: عملیات الخلیل پیام هشداری به اشغالگران صهیونیست بود
جنبش جهاد اسلامی هم عملیات تیراندازی در الخلیل را که به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن چند نفر دیگر انجامید، پیام هشداری به دشمن صهیونیستی دانست مبنی بر اینکه روزهای به مراتب سخت‌تری در انتظار آنان خواهد بود و مقاومت فلسطین هر لحظه در میدان حاضر است. این جنبش تاکید کرد عملیات الخلیل پاسخی طبیعی به جنایات دشمن اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین بود. جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد: عملیات الخلیل در ادامه عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان انجام شد و قدرت نفوذ مقاومت در کرانه باختری به سیستم‌های امنیتی دشمن صهیونیستی و عبور از تمام موانع و تدابیر امنیتی شدید و پیچیده این رژیم را به اثبات رساند. از سویی «عمیر بوخبوط» خبرنگار پایگاه خبری عبری‌زبان واللا اعلام کرد فرمانده تیپ کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده نیروهای این رژیم به منظور جلوگیری از وقوع عملیات‌های تیراندازی دیگر در اطراف شهر الخلیل مستقر شوند. جنبش احرار هم در بیانیه‌ای نوشت: عملیات الخلیل اصرار ملت فلسطین بر پایبندی به گزینه مقاومت و عزم و اراده پولادین آن برای اجرای عملیات‌های قهرمانانه مقاومتی به رغم تمام موانع و تدابیر امنیتی شدید دشمن را نشان داد.
در این میان رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجریان عملیات الخلیل 25 تیر به سمت خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست شلیک کردند که 22 تیر به آنها اصابت کرد. برآورد اولیه منابع اسرائیلی حاکی از آن است که خودروی مجریان عملیات تیراندازی در الخلیل به خودروی صهیونیست‌ها نزدیک شده و منتظر رسیدن آن به داخل میدان بوده تا سرعت خودرو کم شود و پس از آن از فاصله بسیار نزدیک به سمت صهیونیست‌ها تیراندازی کرده و بدون اینکه کسی از خودرو پیاده شود، محل را ترک کرده‌اند. یکی از نکات مهم عملیات دیروز، همزمانی آن با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیلی‌ها بود. همچنین خبرنگار وبسایت عبری «کیپا» در واکنش به این عملیات با انتقاد از عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تحقیر در مرز شمالی، شلیک موشک از غزه و تشدید عملیات فلسطینی‌ها در کرانه باختری؛ حقیقت را باید گفت، کابینه راستگرا هیچ پیام امنیتی‌ای نداده است.
«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز بعدازظهر دیروز به عملیات الخلیل در جنوب کرانه باختری واکنش نشان داد. رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به 2 عملیات موفق نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری گفت اسرائیلی‌ها روزهای سخت و دردناکی را سپری می‌کنند.
همان‌طور که اشاره شد نیروهای مقاومت فلسطین پیش ‌از ‌ظهر دیروز در عملیاتی چند شهرک‌نشین صهیونیست را در منطقه الخلیل در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. به دنبال این عملیات یک صهیونیست به هلاکت رسید و ۵ تن مجروح شدند. بر اساس گزارش شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ در واکنش به این عملیات و عملیات روز شنبه گفت: «روزهای سخت و دردناکی برای اسرائیلی‌هاست، زیرا دشمنان ما به هر طریقی تلاش می‌‌کنند به ما ضربه بزنند و آسیب برسانند». نیروهای مقاومت روز شنبه نیز در عملیاتی موفق شده بودند ۲ صهیونیست را در شمال کرانه باختری در منطقه حواره به هلاکت برسانند. سخنگوی حماس دیروز در واکنش به عملیات الخلیل گفت: «جوانان رزمنده‌ کرانه باختری قادر هستند به‌ رغم آماده‌باش نظامیان، از تمام دیوارهای امنیتی صهیونیست‌ها عبور کنند. عملیات استشهادی ادامه خواهد یافت و تا زمان بیرون‌ راندن اشغالگران و جاروکردن شهرک‌نشینان از خاک‌مان تشدید خواهد شد». با وجود انجام ۲ عملیات طی چند روز گذشته در اراضی اشغالی فلسطین، نیروهای رژیم صهیونیستی تا لحظه انتشار این گزارش نتوانسته‌ بودند مجریان این عملیات‌ها را شناسایی و دستگیر کنند. سال 2023 بدترین سال پس از انتفاضه دوم برای صهیونیست‌ها بود و بیشترین هشدار عملیات در کل سرزمین‌های اشغالی صادر شد و بیشترین حضور نیروهای ارتش اسرائیل در کرانه باختری را شاهد بودیم. از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین در گزارشی نوشت از ابتدای سال جاری تاکنون 60 تیراندازی علیه نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان در الخلیل انجام شده است. 
***
یک نظامی صهیونیست در جنوب جولان اشغالی سوریه مجروح شد
رسانه‌های صهیونیست صبح دیروز از جراحت یک نظامی صهیونیست در جنوب جولان اشغالی سوریه خبر دادند. منابع صهیونیستی گزارش دادند در مسیر یکی از ماشین‌آلات سنگین عمرانی که در مجاورت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه در حال کار بود، مین منفجر شده است. کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد بلافاصله پس از وقوع این انفجار، ارتش تحقیقات خود در این‌باره را آغاز  کرد. منابع نظامی رژیم صهیونیستی در عین حال اشاره کردند این مین به طور دقیق در مجاورت دریاچه «طبریه» در جنوب جولان اشغالی سوریه منفجر شده است. روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد این ماشین سنگین متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی بوده که بعد از عبور از روی یک مین منفجر می‌شود. بر اساس این گزارش، هدایتگر این ماشین مجروح می‌شود که معاریو مدعی شده جراحت او خفیف بوده و به بیمارستان منتقل شده است. ارتش رژیم صهیونیستی تا لحظه انتشار این خبر به گزارش رسانه‌ها واکنش نشان نداده و بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده بود.

 


Page Generated in 0/0072 sec