printlogo


کد خبر: 266216تاریخ: 1402/5/31 00:00
اخبار

در پی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان در مسابقات جهانی صادر شد
پیام تشکر رهبر انقلاب از کشتی‌گیران جوان و نوجوان
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی از تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران در پی قهرمانی در جهان تقدیر کردند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جوانان عزیز تیم‌ ملی کشتی فرنگی با پیروزی خود ملت ایران را خوشحال کردند.
عزیزان!
از شما و تیم‌های آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان که در ۲ هفته‌ اخیر به پیروزی دست یافتید، تشکر می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
***
اعلام ساعت و ورزشگاه‌ بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، برنامه دقیق تیم‌ها از جمله تیم‌ ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا مشخص شد.
به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هنگ‌کنگ، فلسطین و امارات هم‌گروه شده است و کارش را برای صعود از گروه از ماه دی شروع خواهد کرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تایید کردند بازی افتتاحیه و فینال قرار است در ورزشگاه لوسیل برگزار شود.
ورزشگاه نمادین لوسیل که سال گذشته فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را میزبانی کرد، میزبان نخستین بازی بین قطر (مدافع عنوان قهرمانی) و لبنان در گروه A خواهد بود که این دیدار ساعت 30:19 به وقت ایران برگزار می‌شود.
استادیوم لوسیل با ظرفیت ۸۸ هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا پس از ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود که فینال جام ملت‌های ۱۹۷۶ بین ایران و کویت را میزبانی کرد و ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر داشت. استادیوم گلورا در جاکارتا که میزبان ۷ مسابقه در سال ۲۰۰۷ بود نیز با ۸۸ هزار نفر یکی دیگر از ورزشگاه‌های بزرگ تاریخ جام ملت‌های آسیا بوده است.
برنامه بازی‌های ایران در این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:
ایران - فلسطین ۲۴ دی/  ورزشگاه شهر آموزش - ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران
ایران – هنگ‌کنگ ۲۹ دی/  ورزشگاه خلیفه - ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران
ایران - امارات ۳ بهمن/  ورزشگاه شهر آموزش - ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران
در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، ۲۴ کشور حضور دارند که از بین آنها ۱۶ تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند. در این دوره از رقابت‌ها برای تکمیل ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی، ۴ تیم از بین برترین تیم‌های سوم هر گروه انتخاب می‌شوند.
***
مربی تیم‌ ملی کشتی آزاد:
کشتی یزدانی و تیلور برای ما حیثیتی است
مربی تیم‌ ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه کشتی یزدانی مقابل تیلور برای ما حیثیتی است، گفت: یزدانی عزمش را برای جبران شکست سال گذشته جزم کرده است.
احسان امینی درباره برنامه‌های کادر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد برای برتری حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در مسابقات جهانی صربستان که قرار است از ۲۵ شهریور در بلگراد صربستان آغاز شود، گفت: آقای دبیر یک اتاق آنالیز با امکانات بسیار خوب برای کادر فنی ایجاد کرده که در این اتاق آنالیز تمام حریفان انجام می‌شود.
مربی تیم‌ ملی کشتی آزاد افزود: کشتی یزدانی با تیلور برای ما حیثیتی است. حسن یزدانی کشتی‌گیر بزرگی است و عزمش را جزم کرده تا شکست سال پیش را جبران کند، البته آمریکایی‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و تاکتیک‌شان را عوض می‌کنند و دنبال پیروزی هستند اما ما امید زیادی داریم به پیروزی برسیم.
وی درباره لزوم تغییر تاکتیک برای کسب پیروزی گفت: اگر یک کشتی‌گیر یک مدل مبارزه کند یک‌بعدی می‌شود. یک کشتی‌گیر شش‌دانگ با تغییر تاکتیک می‌تواند نتیجه بگیرد. یزدانی ۸ مدال جهان و المپیک دارد و سطح او فراتر از کشتی ما است.
***
2 خرید بزرگ برای النصر به توصیه رونالدو
باشگاه النصر عربستان بعد از دیدار برابر الاهلی از ۲ خرید بزرگ خود که به توصیه رونالدو جذب شدند رونمایی خواهد کرد.
به گزارش کوره، النصر فصل جدید رقابت‌های لیگ عربستان را ناامید‌کننده آغاز کرده و در هر ۲ بازی خود شکست خورده است.
کریستیانو رونالدو از وضعیت تیم راضی نیست و به همین خاطر از سران باشگاه خواست قبل از پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی با ۲ بازیکن جدید دیگر قرارداد امضا کنند.
امریک لاپورت از منچسترسیتی و اوتاویو ادمیلسون از پورتو 2 بازیکنی هستند که رونالدو آنها را به سران باشگاه النصر معرفی کرد و در نهایت هر ۲ بازیکن هم جذب شدند.
النصر برای جذب اوتاویو رقم فسخ قرارداد این بازیکن را که ۶۰ میلیون یورو است پرداخت خواهد کرد، این درحالی است که لاپورت را با ۳۲ میلیون یورو جذب کرده است.
قرار است بعد از دیدار حساس النصر برابر الاهلی از ۲ خرید بزرگ و گران‌قیمت النصر رونمایی شود.
النصر که کریستیانو رونالدو را زمستان سال قبل جذب کرد، تابستان سال جاری هم با سادیو مانه، بروزوویچ، فوفانا و الکس تلس قرارداد امضا کرد و با آمدن اوتاویو و لاپورت به یک تیم پرستاره در حد لیگ قهرمانان اروپا تبدیل خواهد شد.

Page Generated in 0/0070 sec