printlogo


کد خبر: 266224تاریخ: 1402/5/31 00:00
یک نفر بر اثر وقوع سیل در فارس جان خود را از دست داد؛ تخریب زیرساخت‌ها و نفوذ آب به برخی منازل در پی بارش‌های تند تابستانه در برخی استان‌ها
بارش‌های مونسون حادثه آفرید

بارش‌های تند موسوم به مونسون طی 2 روز گذشته خساراتی را در برخی شهرها و روستاهای استان‌های فارس، خراسان شمالی، مازندران و گلستان به بار آورد به طوری که طی این مدت یک نفر بر اثر وقوع سیل در فارس جان خود را از دست داد و سیلاب باعث تخریب زیرساخت‌ها و نفوذ آب به برخی منازل شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش در استان فارس اظهار کرد: بارش شدید باران در شامگاه یکشنبه باعث جاری شدن سیلاب در خیابان‌های این شهر شد. به گزارش فارس، محمد شکاری اضافه کرد: به علت بارش رگباری باران بویژه در کوه‌های منطقه، چوپانی در روستای زینل‌آباد از توابع شهرستان گراش طعمه سیل شد و جان باخت. همچنین از دیگر رخداد‌های جوی، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب و برخورد صاعقه در نقاطی از فارس از جمله جنوب، غرب، مرکز و شمال غربی گزارش شده است. یک شهروند ساکن محله دلاوران عمادشهر از توابع استان فارس گفت: بارندگی‌ها و طغیان رودخانه زندگی ما را درگیر خود کرده است. چند سال است ما همیشه با هر نم باران این مشکل را داریم. مسؤولان باید کمک کنند؛ ما با این وضعیت هیچ کاری از دست‌مان برنمی‌آید؛ خانه و زندگی‌مان را آب گرفته است. هیچ راهی نداریم جز اینکه این محله را تخلیه کنیم. معاون عمرانی فرمانداری لارستان نیز اظهار داشت: در حال حاضر موقتا لایروبی رودخانه محله دلاوران انجام شده تا از میزان خطر و آسیب سیلاب کم شود. کار اساسی که این رودخانه نیاز دارد دیوارچینی است و ما به دنبال جذب اعتبار از مدیریت بحران هستیم. 
احمد دلاور از همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای بهسازی رودخانه خبر داد و عنوان کرد: معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی این وعده را داده است که به مدت یک هفته تجهیزاتی مانند بولدوزر را در اختیار شهرداری عمادشهر قرار دهد تا مسیر رودخانه را بهسازی کنند. وی افزود: وقوع سیل سبب خسارت به زیرساخت‌های شهری و برخی منازل در این منطقه شده است. همچنین بر اثر طغیان رودخانه مجاور بخشداری، ساختمان بخشداری هم دچار آبگرفتگی شده بود که تخلیه آب انجام شد. سرپرست شهرداری عمادشهر نیز درباره سیل ۲ روز گذشته اظهار داشت: بارش‌های مونسون در عمادشهر  بی‌سابقه بوده و خسارت جدی به چند منزل مسکونی و معابر سطح شهر وارد شده است. وی با اشاره  با همکاری سپاه و نیروهای بسیجی در سیل اخیر عنوان داشت: با همکاری حوزه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان(عج) عمادشهر و نیروهای بسیجی مشکلات آبگرفتگی منازل برطرف شد.
* امدادرسانی در ۴ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی
معاون عملیات سازمان امداد و نجات به امدادرسانی در ۴ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۲۳ تیم امدادی، در عملیات امداد و نجات شرکت کردند. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی مرادی‌پور با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: در این مدت زمان ۴ استان خراسان شمالی، فارس، گلستان و مازندران، ۶ شهرستان، ۸ منطقه شامل ۶ روستا و ۲ شهر، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند. وی ادامه داد: در این مدت به ۱۶۰ نفر امدادرسانی شد و ۱۰ نفر به مناطق امن منتقل شدند. مرادی‌پور با اشاره به اینکه آب جمع شده در ۲۳ واحد مسکونی تخلیه شد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ تیم عملیاتی شامل ۸۹ نفر، در عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی شرکت کردند. وی گفت: ۱۳ تخته موکت، ۴۹ کیلوگرم نایلون و ۱۷ بسته غذایی نیز توزیع شد.

Page Generated in 0/0055 sec