printlogo


کد خبر: 266234تاریخ: 1402/5/31 00:00
با حضور رئیس‌جمهور تقریظ رهبر انقلاب بر ۲ کتاب درباره شهید صدرزاده رونمایی شد
الگوی مصطفی

گروه سیاسی: تقریظ رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر 2 کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» روز گذشته در حاشیه نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در مسجد جمکران توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد.
* تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»
متن تقریظ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر کتاب سرباز روز نهم به این شرح است: «پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ قوی، فهم درست، روحیه ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دل انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او».
* تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»
همچنین روز گذشته متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «اسم تو مصطفات» نیز منتشر شد که به این شرح است: «صفا، اخلاص، صدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ عشق‌ها و همه‌ محبوب‌ها... اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم‌السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش. نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است». شهید مصطفی صدرزاده از شهدای مدافع حرمی بود که آبان 1394 در درگیری با تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه خان‌طومان حلب سوریه به شهادت رسید.
* انتشار تقریظ رهبر انقلاب آغاز یک رویداد مستمر فرهنگی است
ایمان عطارزاده، معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب، با اشاره به انتشار تقریظ رهبری بر ۲ کتاب درباره شهید مصطفی صدرزاده گفت: انتشار تقریظ رهبری پایان یک کار نیست، بلکه آغاز یک رویداد مستمر فرهنگی است تا در قالب‌های متنوع فرهنگی از جمله فیلم، سرود و نمایش محتوای این آثار فاخر به جامعه منتقل شود. معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کرد: مصطفی صدرزاده، شاگرد مدرسه عشق و تربیت‌شده در مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسه‌های رفیع آن اذان رشادت و شهادت سروده‌اند. آنچه شهید صدرزاده را از گمنامی در زمین به آشنایی در آسمان‌ها رساند، سبک زندگی و زیست مومنانه بود.  به تعبیر حاج‌قاسم باید شهید بود تا شهید شد و مصطفی از همان جوانانی بود که رهبر انقلاب درباره آنان فرمودند فتح‌الفتوح امام خمینی(ره) تربیت جوانان خداجوی بسیجی است.

Page Generated in 0/0066 sec