printlogo


کد خبر: 266244تاریخ: 1402/5/31 00:00
دستگیری پرستار انگلیسی به اتهام کشتن 7 نوزاد و تلاش برای قتل 6 نوزاد دیگر
شیطان سفیدپوش

گروه بین‌الملل: یک پرستار انگلیسی در ارتباط با کشتن 7 نوزاد با تزریق هوا و روش‌های دیگر در بیمارستانی در شمال این کشور مجرم شناخته شد. یک پرستار بخش نوزادان در بیمارستانی در انگلیس در زمینه قتل 7 نوزاد و تلاش برای کشتن 6 نوزاد دیگر مجرم شناخته شد. بر اساس گزارش سی‌بی‌اس، «لوسی لتبی» ۳۳ ساله متهم است زمانی که در بیمارستان «کانتس‌چستر» در شمال غرب انگلیس به عنوان پرستار کار می‌کرده است ۷ نوزاد
- ۵‌نوزاد پسر و ۲ نوزاد دختر- را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به قتل رسانده است. طبق یافته‌های پلیس جنایی انگلیس، این پرستار متهم است به روش‌های مختلف به نوزادان تازه متولد شده از طریق تزریق هوا به جریان خون آنها یا وارد کردن هوا و شیر به معده آنها با لوله‌های بینی آسیب رسانده است. وی همچنین تلاش کرده همکاران خود را در این زمینه فریب دهد و آسیب وارده به نوزادان را آسیب‌پذیری عادی و طبیعی برای کودکان معرفی کند. «پاسکال جونز» دادستان پرونده با انتشار بیانیه‌ای گفت: لوسی لتبی با استفاده از مهارت و دانش، هوا و شیر را به عنوان سلاح کشنده استفاده کرده است و در جایی که باید برای نوزادان و خانواده‌های‌شان امن باشد، به آنها آسیب ‌زده است. این گزارش افزود: لتبی همچنین متهم است به سرم‌های وریدی، انسولین اضافه و در لوله‌های تنفسی نوزادان اختلال ایجاد می‌کرده است. لتبی همه اتهامات را رد کرده است. بیمارستان کانتس‌چستر سال ۲۰۱۵ متوجه شد برخی نوزادان به دلایل نامشخص به صورت ناگهانی دچار فروپاشی جسمانی شده، بعضی‌ها با کمک کادر درمان جان سالم به در برده و برخی فوت کرده‌اند. بررسی‌ها نشان داد در تمام موارد لوسی لتبی از پرستاران این نوزادان بوده است. پلیس انگلیس از ماه مه ۲۰۱۷ بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز کرده بود. وی قبل از اینکه در نوامبر ۲۰۲۰ به قتل این نوزادان متهم شود 3 بار بازداشت شده بود.
ابعاد بی‌سابقه این پرونده جامعه انگلیس را در شوک فرو برده است. روزنامه سان بریتانیا به لوسی لتبی لقب «فرشته مرگ» داده است. جز مواردی که لوسی لتبی به خاطرشان مجرم شناخته شد، اتهامات دیگری نیز متوجه او بوده و هست. هیات منصفه دادگاه او را درباره قتل 2 نوزاد دیگر بی‌گناه دانست و 6 مورد هم به دلیل کمبود شواهد و مدارک به هیچ نتیجه‌ای نرسید. همچنین قرار است پلیس بریتانیا پرونده تمام 4 هزار کودکی را که در دوران کار لتبی در بیمارستان محل کار او پذیرش شده‌اند، بررسی کند. 
گفته می‌شود او عامدانه به نوزادان هوا تزریق کرده یا به زور به آنها شیر خورانده، همچنین در مواردی با تزریق انسولین، نوزادان را مسموم کرده است. به خاطر این اعمال، دادستان منچستر او را فردی «سرد و محاسبه‌گر» نامید. کوچک‌ترین قربانی جنایات این پرستار، نوزادی بوده که تنها یک روز زندگی کرد. همچنین در میان قربانیان او یک 3 قلو دیده می‌شود که 2 تای آنها با فاصله ۲۴ ساعت جان باختند. گفته می‌شود احتمالا دلیل زنده ‌ماندن یکی از آنها، اصرار والدین به انتقال به بیمارستانی دیگر پس از مرگ 2 نوزاد دیگر بوده است. تاکنون مشخص نشده انگیزه پشت این جنایات هولناک چه بوده است. برخی کارشناسان می‌گویند احتمالا او از این طریق می‌خواسته جلب توجه کند؛ خصوصا توجه پزشک جوانی که عاشق او بوده است. در مقابل وکیل مدافعان لوسی لتبی می‌گویند او «قربانی سیستمی شده که موقع شکست دنبال مقصر می‌گردد». پرونده قتل نوزادان به دست یک پرستار در انگلیس فقط بخشی از شکست‌های فاجعه‌بار بیمارستان‌های این کشور در مراقبت از نوزادان است. بسیاری از کارشناسان پرونده «لتبی» را نوک کوه یخی می‌دانند که همان جنایت علیه نوزادان در بیمارستان‌های انگلیس است؛ جنایتی که نوزادان را در معرض خطر مرگ قرار داده یا آسیب‌هایی را به آنها تحمیل می‌کند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد دست‌کم ۴۶ نوزاد در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در واحد‌های زایمان بیمارستان‌های انگلیس دچار آسیب مغزی شدند و ۱۹ نوزاد نیز مرده به دنیا آمدند. 

Page Generated in 0/0054 sec