printlogo


کد خبر: 266257تاریخ: 1402/6/1 00:00
اخبار

انصراف ملی‌پوش جوجیتسو از مسابقه با ورزشکار رژیم صهیونیستی
عضو تیم ‌ملی جوجیتسوی کشورمان در مسابقات جهانی قزاقستان از انجام مسابقه با ورزشکار رژیم صهیونیستی انصراف داد.
امیرعباس آقایی، نماینده وزن ۵۶ کیلوگرم جوجیتسو برزیلی رده سنی زیر ۲۱ سال کشورمان از شهر سمیرم اصفهان به دلیل هم‌گروهی با ۲ نماینده رژیم اشغالگر قدس از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. گفتنی است مسابقات جوجیتسو جوانان جهان به مدت ۴ روز در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود که تیم ‌ملی جوانان ایران با ۹ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرده است که با انصراف امیرعباس آقایی ۸ نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود می‌روند.
***
حمید سجادی عضو شورای عالی ورزش شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی حکمی سیدحمید سجادی را به عنوان عضو شورای عالی ورزش منصوب کرد. به گزارش  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رئیس‌جمهور در حکمی سیدحمید سجادی، وزیر سابق ورزش و جوانان را به‌ عنوان عضو شورای عالی ورزش منصوب کرد. در این حکم آمده است: جناب آقای دکتر سیدحمید سجادی در اجرای جزء (۱۸) بند (ب) ماده (۵) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۶/۶/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد سرپرست محترم وزارت ورزش و جوانان، با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی منصوب می‌شوید. انتظار دارد با اتکا به نظرات نخبگان، پیشکسوتان و فعالان ورزش در کشور، ضمن بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی تربیت بدنی و ورزش کشور نسبت به ارائه راهبردهای عملیاتی در مسائل اساسی مرتبط با توسعه و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های ورزشی و رفع موانع و چالش‌های موجود در مسیر ارتقای آن اهتمام ویژه مصروف دارید. توفیقات روزافزون آن جانب را در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و بویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
***
گواردیولا خانه‌نشین شد
درد کمر باعث شد پپ گواردیولا زیر تیغ جراحان برود و به این ترتیب در ۲ بازی بعدی تیمش نمی‌تواند کنار زمین باشد. به گزارش اسپورت، باشگاه منچسترسیتی اعلام کرد پپ گواردیولا به خاطر مشکلی که از ناحیه کمر داشت مجبور به جراحی شد. طبق اعلام باشگاه منچسترسیتی سرمربی اسپانیایی تیم تا بعد از فیفادی پیش رو نمی‌تواند تیم را همراهی کند. جراحی گواردیولا در شهر بارسلون انجام و موفقیت‌آمیز توصیف شده است. به این ترتیب گواردیولا در ۲ بازی پیش روی منچسترسیتی نمی‌تواند روی نیمکت تیم بنشیند و خوان لما، دستیار او تیم را کوچ خواهد کرد. 
***
مشتری جدید مسی از راه رسید
باشگاه الاهلی عربستان قصد دارد لیونل مسی را به صورت قرضی از اینترمیامی جذب کند. مسی در تیم جدیدش نمایش خیره‌کننده‌ای داشته و توانسته است خیلی زود با تیم جدیدش هماهنگ شود و نخستین جام تاریخ باشگاه را هم رقم بزند. به نظر می‌رسد عربستانی‌ها مسی را فراموش نکرده‌اند. با توجه به اینکه تا پایان لیگ آمریکا بازی‌های زیادی باقی نمانده است، عربستانی‌ها به دنبال انتقال قرضی لیونل مسی هستند. صفحه نیوزاسپورت عربستان در توئیتر اعلام کرد باشگاه الاهلی خواستار انتقال قرضی لیونل مسی شده و در تلاش است این بازیکن را متقاعد به حضور در لیگ عربستان کند. الاهلی از فعال‌ترین ‌تیم‌ها در فصل
نقل و انتقالات تابستانی بوده و تاکنون ادوارد مندی، ریاض محرز، فیرمینو، ماکیسمین و فرانک کسیه را جذب کرده است.
***
نمایندگان باشگاه منچستریونایتد بازی طارمی را زیر نظر گرفتند
باشگاه منچستریونایتد برای تقویت خط حمله خود به نظر می‌رسد مهدی طارمی را زیرنظر گرفته است. تیم فوتبال پورتو یکشنبه شب در حالی که مهدی طارمی را 75 دقیقه در ترکیب داشت، در چارچوب هفته دوم لیگ برتر پرتغال موفق شد به لطف گل دقیقه 10+90 ایوان مارکانو با نتیجه 2 بر یک میهمانش فارنزه را از پیش‌ رو بردارد و دومین برد متوالی خود در فصل جدید این رقابت‌ها را کسب کند. حالا روزنامه پرتغالی «اجوگو» خبر می‌دهد که نمایندگان باشگاه منچستریونایتد در این دیدار روی سکوهای ورزشگاه دراگائو حضور داشتند و این بازی را از نزدیک دیده‌اند. در گزارش این رسانه پرتغالی آمده است: مشخص نیست که آیا نمایندگان باشگاه منچستریونایتد در این بازی اهداف خاصی را زیرنظر داشته‌اند یا خیر اما آنها در این بازی تنها نبوده‌اند و نمایندگان باشگاه‌های پاری‌سن‌ژرمن، واتفورد، ایبار و بولونیا نیز روی سکوهای ورزشگاه دراگائو حضور داشته‌اند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند. همچنین تشخیص اینکه آیا منچستریونایتد بازیکنان مدنظرش را برای پنجره نقل‌وانتقالات بعدی زیر نظر گرفته، یا اینکه آنها هنوز هم به دنبال تقویت احتمالی تیم تحت‌ هدایت اریک تن‌هاخ پیش از بسته شدن پنجره تابستانی هستند، دشوار است. نام باشگاه منچستریونایتد در چند ماه گذشته با نام مهاجم پورتو مرتبط بوده و وی مهدی طارمی است. در واقع انتظار می‌رفت این مهاجم ایرانی در این تابستان پورتو را ترک کند اما تاکنون هیچ‌یک از مشتری‌های وی حاضر به پرداخت رقم درخواستی 30 میلیون یورویی این باشگاه پرتغالی نشده‌اند. از آنجایی که به نظر می‌رسد منچستریونایتد باید خط حمله خود را تقویت کند، شاید آنها همچنان طارمی 31 ساله را زیرنظر دارند. او هدف آشکار نمایندگان باشگاه‌هایی است که برای تماشای بازی پورتو با فارنزه به پرتغال سفر کرده بودند. منچستریونایتد همچنین اخیرا به دروازه‌بان پورتو یعنی دیگو کاستا لینک شده بود اما پس از سرمایه‌گذاری آنها روی آندره اونانا، می‌توان گفت حالا احتمال انتقال او به جمع شیاطین سرخ از بین رفته است.

Page Generated in 0/0051 sec