printlogo


کد خبر: 266297تاریخ: 1402/6/2 00:00
اخبار

صعود ژاپن به مرحله نیمه‌نهایی والیبال قهرمانی آسیا
تیم ملی والیبال ژاپن با شکست بحرین به صورت مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا صعود کرد. به گزارش فارس، در ادامه دیدارهای بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا 2023 که به میزبانی ایران در شهر ارومیه برگزار می‌شود، تیم ‌ملی ژاپن پس از صعود از گروه B که با شکست 3 بر صفر هر 2 تیم ازبکستان و تایلند همراه بود، روز چهارشنبه به مصاف بحرین رفت و 3 بر صفر به پیروزی رسید. ژاپنی‌ها با امتیازهای 25 بر 14، 25 بر 14 و 25 بر 17 حریف خود را شکست دادند تا با توجه به عنوان نایب قهرمانی سال 2021، مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. در ست اول تا امتیاز 10 بازیکنان بحرین توانستند مقابل ژاپن نمایشی شایسته از خودشان نشان دهند اما بعد از آن تیم ژاپن با استفاده از دفاع روی تور و هماهنگی در دریافت اول و رساندن آن به پاسور و سرویس‌های سرعتی با نتیجه 25 بر 14 به پیروزی رسید. همین روند در ست دوم نیز ادامه یافت و ژاپن توانست با استفاده از نقاط ضعف حریف بویژه در دریافت و دفاع روی تور فاصله امتیازی را با بحرین حفظ کند و با همان نتیجه ست اول 25 بر 14 فاتح میدان شود. در ست سوم ژاپن از ترکیب تیم دوم خود استفاده کرد و بازیکنان بحرین با هماهنگی در دریافت‌ها و بهبود پوشش نقاط خالی زمین موفق شدند فاصله امتیازی با ژاپن را بهبود بخشند اما در نهایت این بازیکنان ژاپن بودند که امتیازها را یکی پس از دیگری درو کردند و 25 بر 17 پیروز شدند. 
***
انصراف ۲ دختر وزنه‌بردار از قهرمانی جهان عربستان
2 دختر وزنه‌بردار از حضور در ادامه اردوی تیم ‌ملی برای قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان انصراف دادند. به گزارش فدراسیون وزنه‌برداری، زینب شیخ ارباب و پریسا نورعلی با درخواست خودشان از جمع اردونشینان جدا شدند و به این ترتیب در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان حضور نخواهند داشت. کورش باقری در این‌باره گفت: نورعلی و شیخ ارباب از قبل کمی آسیب‌دیدگی داشتند و پس از تمرین کردن درخواست کردند در اردو حضور نداشته باشند. این دو وزنه‌بردار اعلام کردند به مسابقات جهانی عربستان نخواهند رسید و اگر کادر فنی اجازه می‌دهد آنها از جمع اردونشینان جدا شوند که این درخواست پس از بررسی با موافقت روبه‌رو شد. او ادامه داد: در حال حاضر 4 نفر دیگر در اردو حضور دارند و این 2 وزنه بردار طبق خواسته خودشان به مسابقات جهانی عربستان اعزام نخواهند شد. 
***
جنجال جدید رونالدینیو در برزیل
ستاره سابق تیم ‌ملی برزیل که زندگی شخصی‌اش با حواشی فراوانی همراه است، بار دیگر به دلیل اقدامی جنجالی در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت. به گزارش تسنیم، رونالدینیو ستاره سابق تیم ‌ملی برزیل و باشگاه بارسلونا با خودداری از حضور در دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده کلاهبرداری‌های رمزارزی از طریق شرکت‌های هرمی جنجال‌ساز شد. 
2 سال قبل رونالدینیو به فعالیت در شرکت‌های هرمی و کمک به کلاهبرداران رمزارزی متهم شد اما او در آن زمان برای دفاع از خودش اعلام کرد به محض پی بردن به فعالیت این شرکت‌ها از آنها خارج شده است. با این حال فرآیند قضایی رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و در همین راستا هم قرار بود روز سه‌شنبه رونالدینیو در دادگاه حاضر شود و درباره فعالیتش در شرکت‌های یادشده به قاضی توضیح دهد اما او بدون ارائه دلیل موجه از حضور در دادگاه خودداری کرد. در واکنش به این تصمیم رونالدینیو، قاضی پرونده نیز فرصتی مجدد به ستاره سابق تیم ‌ملی برزیل داد تا روز پنجشنبه در دادگاه حضور یابد و به او هشدار داد در صورت غیبت مجدد، به پلیس دستور می‌دهد او را با اعمال زور به برازیلیا پایتخت برزیل ببرد. 
***
ثبت نخستین شکایت رسمی از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا
اولین شکایت‌نامه علیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل جنجالی که در فینال جام‌جهانی زنان به راه انداخت، تقدیم مراجع قضایی شد. اولین قهرمانی تیم ‌ملی بانوان اسپانیا در جام ‌جهانی تحت‌الشعاع اتفاقی قرار گرفت که در پایان بازی و مراسم اهدای مدال رخ داد و طی آن رئیس فدراسیون فوتبال این کشور لوئیس روبیالس هنگام خوش و بش با اعضای تیم برنده حرکتی غیرمتعارف انجام داد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و انتقادات فراوانی را متوجه بالاترین مقام اجرایی فوتبال اسپانیا کرد. روبیالس ابتدا سعی داشت اقدام خود را بی‌اهمیت و حرکتی بی‌اختیار از شدت شادی جلوه دهد که این کار او اوضاع را حتی بدتر از قبل کرد. پس از آن فیلم‌های ضبط شده از رختکن تیم ‌ملی اسپانیا به فضای مجازی راه یافت که با استناد به آن، برخی مدعی شدند اقدام روبیالس جنبه تعرض نداشته است که این مورد هم نتوانست از بازیکن سابق تیم‌های لوانته و مایورکا رفع اتهام کند. اوضاع اما اکنون حتی بدتر هم شده است، چرا که نخستین شکایت رسمی علیه روبیالس به مراجع قضایی صورت گرفته است. این شکایت از سوی آکادمی ملی مربیان فوتبال اسپانیا و به شورای عالی ورزش اسپانیا انجام شده که در آن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به اعمال زور و خشونت جنسیتی متهم شده است. شکایت علیه روبیالس در حالی است که او در پی انتقادات فراوان، مجبور به انتشار کلیپ ویدئویی شد که در آن بابت اقدام غیرمتعارف خود عذرخواهی و بار دیگر تأکید کرد که هیچ نیت سوئی از انجام این کار نداشته است. 

Page Generated in 0/0054 sec