printlogo


کد خبر: 266320تاریخ: 1402/6/2 00:00
اخبار

رئیسی: 
تمرکز بر بهبود وضع معیشتی مردم از اولویت‌های دولت است
رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیات دولت تمرکز بر بهبود وضع معیشتی مردم را از اولویت‌های اصلی مجموعه اقدامات و فعالیت‌های دولت دانست و با تاکید بر ضرورت پرهیز از تعلل کارها به بهانه نظرات کارشناسی گفت‌:‌ نظرات کارشناسی پشتوانه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها در دستگاه‌های اجرایی است اما باید مراقبت کرد که نظر اولیه یا غیرجامع یک کارشناس بهانه‌ای برای تاخیر و توقف انجام و اجرای طرح‌های دولت نشود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی گزارش‌های مستدل وزرا و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه موثر دانست و از بخش رسانه‌ای دولت و دیگر رسانه‌ها خواست نسبت به تبیین اقدامات و فعالیت‌های دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.
***
وزیر دفاع: 
ایران آماده همکاری‌های دفاعی با کشورهای مستقل و همسو است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز گذشته در دیدار وابستگان نظامی خارجی 37 کشور مختلف گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های وزارت دفاع در جمهوری اسلامی ایران، تولید قدرت و اقتدار دفاعی از طریق توسعه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنایع دفاعی با تمرکز بر طراحی و تولید نیازمندی‌های تسلیحاتی کشور است. به عبارت دیگر، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران یک سازمان اقتدارآفرین در عرصه ملی است که تلاش می‌کند از مسیر قابلیت‌سازی و نوآوری‌های دفاعی برای کشور «مزیت راهبردی» خلق کند. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی ادامه داد: مزیت‌های راهبردی ایجادشده از چنان اهمیتی برخوردارند که در طول چند دهه گذشته ضمن ارتقای قدرت بازدارندگی هدفمند و مؤثر دفاعی منجر به ایجاد وزنه تعادل ثبات و امنیت در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی شده است. وزیر دفاع با اشاره به حوزه‌های مختلف فعالیت این نهاد، بیان کرد: وزارت دفاع طراحی و ساخت انواع تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز نیروهای مسلح در حوزه‌های هوایی، دریایی، زمینی، انواع موشک‌های بالستیک و کروز، انواع پهپادها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تجهیزات سایبری، پدافندی، جنگ الکترونیک و هوشمند‌سازی مهمات و سلاح همچنین توجه به هوش مصنوعی و حوزه‌های‌شناختی و زیستی را با تکیه بر دانش و فناوری‌های بومی برعهده دارد. آشتیانی تاکید کرد: امروز تسلیحات و تجهیزات صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، نقش تعیین‌کنندگی و اثربخشی خود را در صحنه‌های نبرد و بویژه مبارزه با تروریسم به اثبات رسانده و بسیاری از کشورها با دیدن این واقعیت به دنبال توسعه همکاری دفاعی با جمهوری اسلامی ایران هستند. وی افزود: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دیپلماسی دفاعی فعال، آمادگی خود را برای برقراری و توسعه مناسبات دفاعی راهبردی با همه کشورهای مستقل و همسو مبتنی بر اصل امنیت، جمعی احترام متقابل و تحکیم صلح و ثبات اعلام می‌کند. آشتیانی تصریح کرد: پیام همیشگی دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، پیام‌ صلح، دوستی، ثبات و امنیت برای همه کشورهای همسایه، منطقه و جهان است. به همین دلیل امروز ما به طور جدی درصدد توسعه دیپلماسی دفاعی دو و چندجانبه و مشارکت فعال در ترتیبات امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم. وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران که پیش از این به خاطر وضع تحریم‌های غیرعادلانه دچار محدودیت‌هایی در این حوزه‌ها شده بود، بدون هیچ گونه محدودیت بین‌المللی می‌تواند در زمینه نظامی و دفاعی با کشورهای مستقل و همسو همکاری و تعامل داشته باشد.
***
3 نفر از اعضای گروهک تروریست جیش‌الظلم دستگیر شدند
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از دستگیری اعضای تیم ۳ نفره تروریستی گروهک جیش‌الظلم توسط ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر خبر داد. سردار دوستعلی جلیلیان در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر طی رصد و پایش اطلاعاتی، متوجه خبری مبنی بر تردد اعضای گروهک تروریستی در سطح شهرستان شدند. این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این تیم تروریستی که اعضای آن از گروهک جیش‌الظلم بودند، قصد انجام اقدامات ضدامنیتی و عملیات تروریستی در سطح شهرستان و استان را داشتند که پس از شناسایی کامل و قبل از هرگونه خرابکاری، توسط ماموران جان بر کف انتظامی طی یک عملیات فنی و پیچیده دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی بدانند امنیت اجتماعی خط قرمز پلیس است و هر کسی باعث ناامنی اجتماعی در سطح جامعه شود، پلیس برابر قانون با او برخورد قاطع خواهد کرد.
***
سکونت اتباع در بافت ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ ممنوع شد
استاندار فارس درباره بحث امنیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: امنیت حرم با 3 لاین امنیتی پوشش‌ داده می‌شود؛ اینکه هم شهید داده‌ایم و هم با ورود جدی و رشادت نیروهای امنیتی و حراستی این مهم را در کمترین زمان ممکن خنثی کرده‌ایم بی‌انصافی است که بگوییم امنیت تامین نبوده است.
محمدهادی ایمانیه به اقدامات امنیتی بیشتر برای حرم اشاره کرد و گفت: در این راستا تقویت هرچه بیشتر دوربین‌ها و ایجاد دستگاه‌های بازرسی بدنی بیشتر، عدم سکونت و حضور اتباع غیرایرانی در بافت 57 هکتاری حرم و استقرار دستگاه‌های چهره‌زنی همچنین برگزاری مانور جهت تقویت و آموزش نیروهای امنیتی مستقر در حرم در دستور کار است. استاندار فارس همچنین گفت: امنیت حرم مطهر سید‌علاء‌الدین‌‌ حسین با مصوبه شورای عالی امنیت کشور هفته گذشته به سپاه واگذار شد.

Page Generated in 0/0052 sec