printlogo


کد خبر: 266332تاریخ: 1402/6/2 00:00
پلیس از ابتدای سال تاکنون 46 شهید در راه حفظ و حراست از وطن تقدیم کرده است
مظلومان امنیت

گروه اجتماعی: نیروهای جان برکف انتظامی شبانه‌روز در سرما و گرما برای حفظ امنیت مردم در حال خدمت هستند و در برخورد با اشرار، سارقان، مجرمان و برهم‌زنندگان آسایش جامعه لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند اما عده‌ای ناسپاس و قدرنشناس، عقده‌های‌شان را بر سر ماموران پلیسی که جان‌شان را در طبق اخلاص می‌گذارند تا زن و فرزندان ما در آسایش و آرامش باشند خالی می‌کنند و به جای تشکر، روی آنها اسلحه می‌کشند؛ نیروهایی مقتدر و مردمی که شهادت آنها نمایانگر مظلومیت آنهاست و در انجام وظیفه خود هیچ گاه کوتاه نمی‌آیند. با گذشت 5 ماه از سال دست کم 46 نفر از نیروهای غیور پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اشرار، قاچاقچیان، سارقان و قاتلان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند. البته در اینکه پلیس ایران قوی و مقتدر است هیچ شکی نیست، چرا که بارها و بارها قدرت‌ خود را در زمینگیر کردن باندهای قاچاق کالا و مواد مخدر، اشرار و اراذل و اوباش و سارقان به رخ کشیده و با اقدام بموقع، سریع و بهنگام خود توانسته بسیاری از مجرمان بویژه مجرمان خطرناک و حرفه‌ای را در اجرای طرح‌ها و نقشه‌های‌شان ناکام بگذارد. به گفته جانشین فرمانده فراجا، مردم در مسیر این انقلاب از بهمن ۱۳۵۷ تا دوران دفاع‌مقدس و در ادامه آن تا امروز، با بصیرت از آرمان انقلاب با جان و دل حفاظت کرده‌اند. به گفته سردار قاسم رضایی شهدا با اهدای خون خود این شجره را آبیاری می‌کنند و در کنار آنها، این ملت بزرگ این راه را گرامی می‌دارند و در این راستا شور و حالی که در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس وجود داشت، امروز بدون خدشه استمرار دارد که یک نعمت الهی است. راه شهدا حفاظت، پاسداری و حراست از آرمان انقلاب اسلامی است و در این مسیر فرزندان این ملت در سازمان مقدس انتظامی در سراسر کشور از مرزهای گسترده تا مجامع مختلف داخلی به ‌صورت شبانه‌روزی و در همه فصول از این آرمان دفاع می‌کنند. نیروی انتظامی در خدمت مردم و مجری قانون است. مامور انتظامی جز برای آرامش مردم کاری نکرده و نمی‌کند. فرمانده فراجا نیز با اشاره به شهادت نیروهای حافظ امنیت مردم تاکید می‌کند: ما در مسیری که قرار گرفته‌ایم، هیچ عقب‌نشینی‌ای نداریم؛ محکم و استوار مردانه قدم گذاشته‌ایم و تا آخر با عهد و پیمانی که با خدا و امام و ولایت، شهدا و مردم بسته‌ایم تا پای جان ایستاده‌ایم. سردار احمدرضا رادان به ایستادگی مقتدرانه پلیس در برابر مخلان نظم و امنیت اشاره و تاکید کرد: البته که رعایت حقوق مردم یک تکلیف است و باید سرلوحه کار ما باشد اما کسانی که بخواهند به هر طریقی از مامور پلیس عبور کنند، شک نداشته باشند به حکم قانون از آنان عبور خواهیم کرد. قرار نیست مامور پلیس جایی درگیر شود و سینه‌اش بشود هدف گلوله تا بتواند شرور و عربده‌کشی را دستگیر کند. کسی که جرأت کرد در هر نقطه‌ای از کشور به ماموری تعرض کند، کمترین کار گذشتن از جنازه‌اش است.
* تقدیم 46 شهید فراجا از ابتدای سال
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از ابتدای سال تاکنون 46 شهید را در راه حفظ و حراست از وطن تقدیم کرده است که در این گزارش مروری بر نحوه شهادت این ماموران پلیس شهید داشتیم. از ابتدای سال تاکنون فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی 46 شهید در راه حفظ وطن و ایجاد امنیت تقدیم کرده است، البته از این تعداد، ۲ نفر از شهدای فراجا بر اثر عوارض جانبازی که از سال‌ها قبل داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
فرماندهی انتظامی مردادماه با 16 شهید و اردیبهشت‌ماه با 15 شهید بیشترین شهید را در راه حفظ امنیت وطن تقدیم کرده است. ۲ حادثه تروریستی «برجک مرزی مزه‌سر» و «حمله اشرار به گشت پلیس‌راه در محور تفتان - خاش» در این ۲ ماه باعث شد شهدای بیشتری نسبت به ماه‌های قبل داشته باشیم، به‌عبارتی می‌توان گفت ۲ حادثه تروریستی «برجک مرزی مزه‌سر» و «حمله اشرار به گشت پلیس‌راه در محور تفتان - خاش» از مهم‌ترین حوادثی بود که از ابتدای سال تاکنون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و مامورانی که در این ۲ حادثه جان خود را فدای امنیت کشور کردند بسیار مظلومانه‌تر از سایر شهدا جان باختند. اشرار و معاندان گروهک تروریستی جیش‌الظلم شامگاه شنبه 31 اردیبهشت‌‌ماه، برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند و در این درگیری متاسفانه ۵ نفر از مرزبانان دلیر به درجه شهادت نائل شدند. همچنین در مردادماه در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس‌راه در محور خاش - تفتان متأسفانه ۴ نفر از ماموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. تروریست‌های کور‌دل، بزدلانه با کمین در مسیر خودروی پلیس‌راه خاش به تفتان‌، سمند پلیس‌راه را به رگبار بستند و اقدام به ترور ماموران گشت پلیس‌راه که در حین انجام وظیفه بودند کردند و به‌سرعت از محل متواری شدند. 
* شهادت سرباز وظیفه مرزبانی در اقدام ناجوانمردانه تروریست‌ها
یکی از کارکنان مرزبانی سیستان‌وبلوچستان در هنگ مرزی میرجاوه به شهادت رسید. فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان دیروز گفت: حوالی ظهر امروز تروریست‌ها در اقدامی ناجوانمردانه با استفاده از سلاح دوربین‌دار به سمت برجک شماره ۲ پاسگاه میل ۸۴ گروهان مرزی ریگ ملک هنگ مرزی میرجاوه تیراندازی کردند و سرباز وظیفه «محمد آتش‌زایی» را که در حال پاسداری از مرز‌های ایرانی اسلامی بود، به شهادت رساندند.

Page Generated in 0/0045 sec