printlogo


کد خبر: 266333تاریخ: 1402/6/2 00:00
واکنش صهیونیست‌ها به رونمایی پهپاد مهاجر 10
وحشت قبل از شلیک

گروه سیاسی: رونمایی ایران از پهپاد مهاجر10 که روز سه‌شنبه هفته جاری توسط رئیس‌جمهور انجام شد، واکنش رسانه‌های صهیونیستی را در پی داشت؛ واکنش‌هایی که عمدتا نشان از ترس و نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به ویژگی‌های رزمی مهاجر10 دارد. مداومت پروازی 24 ساعته و شعاع عملیاتی 2هزار کیلومتری، از ویژگی‌های منحصر به فرد مهاجر10 است که رسانه‌های صهیونیستی را نگران کرده است.
بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.
این رسانه‌ها اعلام کردند رونمایی از پهپاد ایرانی «مهاجر ۱۰» چالش بزرگی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و این اقدام ایران بعد از آن انجام می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تهران را به حمایت از حملات گسترده اخیر در اراضی اشغالی متهم کرده بود.
در همین رابطه خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ایران با رونمایی از این پهپاد، بار دیگر اسرائیل را تهدید کرد. یک ویدئو به زبان عبری در این باره منتشر شده و پیش از این شاهد وقوع چنین رویدادهایی نبوده‌ایم. «یارون اشنایدر» خبرنگار این شبکه نیز اعلام کرد: «نکته مهم درباره این نوع پهپادها برد آنهاست که به ۲ هزار کیلومتر می‌رسد. این بدان معنی است که پهپادهای مذکور تمام مساحت اسرائیل را پوشش می‌دهد. ایرانی‌ها می‌خواهند اعلام کنند آماده پاسخ دادن به هر حمله‌ای از جمله تهدیدات اسرائیل علیه کشورشان هستند». 
وی اضافه کرد: «ایران برای نخستین‌بار دست به این حرکت تحریک‌آمیز می‌زند و از سلاحی رونمایی می‌کند که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند. این مسأله در شرایط کنونی قابل توجه است».
شبکه تلویزیون کان نیز گزارش داد: «رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ اوج اقدامات ایران در سالی بود که تولید پهپادهای ایرانی متوقف نشد. این حرکت در زمانی صورت گرفت که اسرائیل شاهد موجی از عملیات علیه خود است».
سایت روزنامه هاآرتص نیز گزارش داد: «این پهپاد ایرانی شبیه پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع Reaper09 MQ 
است. ایران از پهپاد مسلحی رونمایی کرده است که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد».
روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با اشاره به اینکه ایران مراسم روز صنعت دفاعی خود را با رونمایی از یک پهپاد جدید برگزار کرد که آخرین دستاورد وزارت دفاع آن کشور  است، نوشت: «مهاجر ۱۰ دارای برد ۲ هزار کیلومتری است و قابلیت پرواز به مدت ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷ هزار متری را دارد. این یعنی ایران می‌تواند از این پهپاد برای تهدید اسرائیل یا نیروهای آمریکا در منطقه استفاده کند. ایران با افزایش برد و نوع پهپادهایش به یک بازیگر اصلی در بازار این پرنده‌ها تبدیل شده است».

Page Generated in 0/0047 sec