printlogo


کد خبر: 266334تاریخ: 1402/6/2 00:00
۲۰۲۳، خونبارترین سال برای صهیونیست‌ها از زمان انتفاضه دوم بوده است
سال سخت اسرائیلی‌ها

گروه بین‌الملل: واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به عملیات تیراندازی در الخلیل ادامه دارد و روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» سال ۲۰۲۳ را خونبارترین سال از زمان انتفاضه دوم دانست. در این ارتباط سایت شبکه خبری المیادین در گزارشی نوشت: واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به عملیات تیراندازی در الخلیل که موجب هراس و نگرانی شدیدی در محافل سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر شده، هنوز ادامه دارد. در این رابطه، روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه عبری‌زبان «کان» گفت: عملیات‌های چند هفته گذشته عملیات‌هایی خونین بود، اکنون نگرانی نهاد امنیتی (رژیم صهیونیستی) این است که موج این عملیات‌ها از شمال کرانه باختری به جنوب آن در الخلیل منتقل شود. شارون تاکید کرد: این تنشی بسیار سخت برای ساکنان منطقه، سربازان ارتش و به طور کلی تمام اسرائیل است.
همچنین روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم نوشت: سال ۲۰۲۳ پس از کشته شدن ۳۵ اسرائیلی در حملات فلسطینی‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون، خونبارترین سال از زمان انتفاضه دوم بوده است. ابیشای بن حییم، تحلیلگر شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: فکر می‌کنم مشکل حس ناتوانی است و اگر چیزی قابل ملاحظه وجود داشته باشد، آن احساس ناتوانی و نداشتن قدرت برای انجام هر اقدامی است و اگر چیزی ارزش رسیدگی داشته باشد، مسائل بزرگ و سخت است. بن حییم افزود: یکی از این مسائل عملیات‌های مکرر قتل شهرک‌نشین‌ها است و ما باید به یاد داشته باشیم هر عملیات قتلی که در این مناطق (کرانه باختری اشغالی) انجام می‌شود، در واقع عملیات قتلی است که در داخل اسرائیل کوچک (مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸) از آن ممانعت شده است.
امیر آویوی، سرهنگ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: خشونت در مقایسه با سال‌های گذشته در سطح بسیار بالایی است و اینها عمدتا ابتکارعمل‌های شخصی هستند اما ابتکارعمل‌های سازمان‌یافته‌ای نیز وجود دارد. آویوی در ادامه گفت: یک آمار قابل توجه شنیدم، زمانی که فرمانده تیپ کرانه باختری در سمت خود قرار گرفت، ۱۰ گردان ارتش اسرائیل در کرانه باختری مستقر بودند اما اکنون ۲۳ گردان در آنجا حضور دارند، در واقع تعداد گردان‌ها با توجه به پیچیدگی اوضاع در این منطقه افزایش یافته است. همچنین اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات اخیر در الخلیل گفت: روزهای سخت و دردآوری برای اسرائیلی‌ها است، «دشمنان» ما با تمامی امکانات برای ضربه زدن به ما و آزار ما تلاش می‌کنند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی در توصیف اوضاع رژیم صهیونیستی نوشتند: شرایط ترکیبی از حقارت در مرزهای شمالی، شلیک راکت از غزه و تشدید عملیات‌ها در کرانه باختری است. نیروهای ارتش نیز پس از حمله در نزدیکی چهارراه بیت حجای در جنوب کرانه باختری در نزدیکی شهر الخلیل، عملیات‌هایی را برای یافتن عاملان تیراندازی آغاز کردند.
طبق گزارش این رسانه‌ها، در این تیراندازی که از داخل یک خودروی عبوری در جنوب الخلیل انجام شد، یک زن صهیونیست کشته و یک مرد ساکن اراضی اشغالی نیز به شدت زخمی شد. در این عملیات دست‌کم ۲۲ تیر شلیک شد و خودرو که پلاک نداشت، پس از عملیات به سمت الخلیل رفت.

Page Generated in 0/0040 sec