printlogo


کد خبر: 266381تاریخ: 1402/6/5 00:00
روایت خدام‌الحسین (ع) در عمود 1120

گروه فرهنگی: هیأت خدام‌الحسین(ع) از سال ۱۳۹۰ توسط جمعی از دانشجویان و فعالان فرهنگی در تهران کارش را آغاز و از سال بعد آن، ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان را به پیاده‌روی اربعین اعزام کرد.
* اولین موکب ایرانی مسیر نجف به کربلا
این هیأت اربعین سال ۱۳۹۲ نخستین موکب ایرانی در طریق نجف - کربلا را در عمود ۱۰۷۵ راه‌اندازی و اقدام به خدمت‌رسانی به زائران در کنار موکب‌های عراقی کرد. خدمات این موکب شامل اسکان و پذیرایی بود. سال ۱۳۹۴ زمینی به مساحت ۳۲۰۰۰ متر در مسیر مشایه نجف – کربلا و عمود ۱۱۲۰ با کمک عاشقان سیدالشهدا(ع) خریداری شد. از آن سال موکب خدام‌الحسین(ع) در این قطعه زمین برپا شد و هر ساله اقدام به ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، اطعام، اسکان و خدمات پزشکی در ایام اربعین حسینی، نیمه شعبان و... به زوار کرد.
* زائرسرای دائمی در عمود ۱۱۲۰ در حال احداث است
هم‌اکنون طراحی، اجرا و ساخت زائرسرای خدام‌الحسین(ع) برای خدمت‌رسانی رایگان به زوار حضرت سیدالشهدا(ع) بویژه زائران زیارت اولی در تمام طول سال و اربعین حسینی آغاز شده است.
* بنی‌فاطمه در این موکب هیأت برپا می‌کند
برنامه‌های امسال این موکب معطوف به اسکان و پذیرایی نیست. این موکب استودیوی رسانه‌ای نیز برپا می‌کند و ظرفیت تولید و پخش ۶۷ برنامه تلویزیونی را به‌صورت روزانه دارد.
امسال مراسم عزاداری هیأت ریحانه‌الحسین(س) هم بناست به مدت 5 شب با مرثیه‌خوانی سیدمجید بنی‌فاطمه و سخنرانی جمعی از خطبای سرشناس کشور بعد از اذان مغرب در این موکب برپا شود.

Page Generated in 0/0057 sec