printlogo


کد خبر: 266382تاریخ: 1402/6/5 00:00
اخبار

نصب دیوارنگاره جدید میدان انقلاب به مناسبت ایام اربعین حسینی
همزمان با فرا رسیدن  ایام اربعین حسینی از جدیدترین دیوارنگاره میدان انقلاب با عنوان «بیا تا برویم» رونمایی شد. این اثر کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی با تصویرسازی لیلا تیموری‌نژاد است که مدیریت هنری آن را احسان جعفرپیشه بر عهده داشته و طراحی نوشتارش هم توسط علی خلج انجام شده و طراح نشان‌نوشتار هم امیرحسین ربانی است. در این دیوارنگاره در میدان انقلاب، جمعیتی که در راهپیمایی اربعین هستند و به سمت سفینه‌النجاه می‌روند، تصویرسازی شده است.
***
نمایش ۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا در نمایشگاه روایت خدمت
۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا از جمله وصیتنامه، خاطره، دست‌نوشته، نامه و آثار فرهنگی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین نمایشگاه روایت خدمت به نمایش درآمده است.
یوسف قدیانی، مدیر موزه‌های شهدا در نخستین روز نمایشگاه روایت خدمت در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه این آثار در مجموعه مرکز اسناد بنیاد شهید نگهداری می‌شود، افزود: اسنادی که به نمایش گذاشته شده، نمونه‌های چاپ شده از اصل اثر دست‌نوشته شهید است که آنها را به صورت نمایشگاهی کار کردیم. وی اظهار داشت: در این نمایشگاه همچنین ۲۱۰ عنوان کتاب منتشر یا تجدید چاپ شده از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در حوزه شهید و شهدا به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نمایشگاه «روایت خدمت» به نمایش درآمده است.
مدیر موزه‌های شهدا ادامه داد: به مناسبت هفته دولت، در بخش فرهنگی بنیاد شهید غرفه‌ای دایر شده که چندین بخش را شامل می‌شود. وی توضیح داد: یک بخش، نشریات و انتشارات بنیاد شهید است که در دولت سیزدهم منتشر شده و در کنار آن نشریات و مجلاتی هم به نمایش گذاشته شده که در حوزه مجلات حوزه شاهد یاران و نشریات کودک است. قدیانی گفت: یکسری کارهای ترجمه شده و پرفروش و با شمارگان بالا نیز در نمایشگاه روایت خدمت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. وی همچنین با بیان اینکه یکسری کتاب‌های قصه فرماندهان نیز به مناسبت هفته دولت در نمایشگاه عرضه شده است، اظهار داشت: این مجموعه، شامل نشریات و کتاب‌های منتشر شده در حوزه شهید و شهداست که ۲۱۰ عنوان کتاب‌ را شامل می‌شود که در دولت سیزدهم منتشر شده، همچنین مجلاتی هم به صورت ماه‌شمار چاپ یا تجدید چاپ شده است. قدیانی اظهار داشت: ۱۱۴ عنوان چاپ اولی و ۹۶ عنوان هم تجدید چاپ بوده که شامل وصیتنامه شهدا به عنوان کتاب‌های مرجع، داستان، خاطره و مستندنگاری و ۱۷ عنوان ترجمه است.
اولین نمایشگاه ارائه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان «روایت خدمت» که از دیروز آغاز شده، تا هفتم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان است.
***
ارکستر ملی ایران «وداع» را روی صحنه می‌برد
کنسرت «وداع» در آستانه اربعین حسینی‌(ع) با صدای سیدحسام‌الدین سراج هشتم شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود. آهنگسازی پوئم‌سمفونی «وداع» را حسام‌الدین سراج و تنظیم آن برای ارکستر را سیدمحمد میرزمانی بر عهده دارند. رهبر این اجرای ارکستر ملی ایران همایون رحیمیان است. همچنین ساعد باقری «وداع» را با همراهی گروه کُر بنیاد رودکی روایت می‌کند. کنسرت «وداع» هشتم شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در تالار برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند. ارکستر ملی ایران آبان ۱۳۹۷ کنسرت «وداع» را به رهبری نادر مرتضی‌پور به عنوان رهبر میهمان و خوانندگی حسام‌الدین سراج - خواننده آلبوم «وداع»- در تالار وحدت روی صحنه برده بود.

Page Generated in 0/0055 sec