printlogo


کد خبر: 266385تاریخ: 1402/6/5 00:00
بازتاب جهانی انتشار تصاویر بی‌خانمان‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا
رؤیای بی‌خانمان!

گروه بین‌الملل: افزایش تعداد افراد بی‌خانمان در شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا زنگ خطر را در این شهر به صدا درآورده و مردم محلی نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند بوستون می‌تواند به «بازار روباز مخدر» بدل شود.
به نوشته روزنامه دیلی‌میل، وضع ناامن این شهر که خشونت و مصرف مواد مخدر در آن رو به افزایش است، موجب شده مقامات و شهردار بوستون نسبت به این شرایط واکنش نشان دهند. «میشل وو»، شهردار بوستون و دیگر مقامات این شهر طرحی را مبنی بر جمع‌آوری چادرها و مکان‌های موقت بی‌خانمان‌ها ارائه کرده‌اند و قرار است مقرراتی را در این راستا اعمال کنند. او نسبت به خشونت در برخی محله‌های بوستون ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: خشونت‌ها در برخی محله‌ها به سطح جدیدی رسیده و به‌طور متوسط ۷ حمله در هفته در برخی محله‌های این شهر رخ می‌دهد که بیش از ۲ برابر میانگین بقیه قسمت‌های شهر است. طبق این طرح جدید، پلیس بوستون می‌تواند چادرها، برزنت‌ها و سازه‌های موقتی را که در خیابان آتکینسون وجود دارند، جمع‌آوری و خراب کند. یک پناهگاه جدید موقت ساخته خواهد شد که حداکثر ۳۰ بی‌خانمان را پناه خواهد داد. شهروندان شهر بوستون از قاچاق مواد مخدر و فراگیر شدن آن در محله‌های خود واهمه دارند اما یک مقام رسمی این شهر نسبت به «امنیت و نبود مخدر» اطمینان خاطر داد. یک جلسه مجازی روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد که طی آن توسط مقامات گفته خواهد شد این مکان‌های شهر بوستون تا ماه نوامبر امسال پاکسازی خواهند شد اما به طور کلی شهروندان این شهر حتی به برنامه‌های مقامات محلی هم اعتماد ندارند و می‌گویند: «چنین طرح‌هایی یک فاجعه دیگر  به دنبال خواهد داشت. این طرح‌ها راه‌حل موقتی هستند و ما از این راه‌حل‌های موقتی خسته‌ایم». معضل بی‌خانمانی از گذشته تاکنون موضوع مهمی در برخی محله‌های بوستون محسوب می‌شود. در ژانویه ۲۰۲۲، پس از اطلاعیه رسمی نسبت به زندگی این افراد در چادر، کارمندان خدمات عمومی شهری با بولدوزرهایی شروع به تخریب برخی از این مکان‌ها کردند. شهردار بوستون در پایان اظهار کرد: به هیچ‌کدام از افرادی که در چنین وضعیت‌های خطرناکی درگیر قاچاق مخدر و خشونت هستند، خدماتی ارائه نمی‌دهد. پیشنهاد و طرح جدید به پلیس این شهر امکان تخریب و جمع کردن چادرها را خواهد داد.
از سوی دیگر تصاویر بی‌خانمان‌ها در لس‌آنجلس هم بسیاری از مردم جهان را مبهوت کرده است. طبق برآورد «اداره خدمات بی‌خانمان‌ها» در لس‌آنجلس، در حال حاضر ۴۲ هزار و ۲۶۰ شهروند در کف خیابان‌های این شهر می‌خوابند و این رقم نسبت به سال گذشته میلادی، ۱۰ درصد افزایش داشته است. براساس آنچه توسط این اداره مستقل گزارش شده، تعداد افراد بی‌خانمان در لس‌آنجلس طی یک دهه اخیر دو برابر شده است. این اداره همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود گروه‌هایی را به همراه کپسول‌های اکسیژن به محله‌هایی در مرکز لس‌آنجلس اعزام کرده تا بلکه بتواند از تاثیرات ناشی از مصرف بیش از حد مخدر جلوگیری کند. طبق گزارش «اداره بهداشت عمومی» این شهر در ماه مه، در میان افراد بی‌خانمان، مصرف مواد مخدر به حد بسیار زیادی افزایش یافته و همین مساله منجر به مرگ‌ومیر آنها شده است. جدا از این مساله، تصادفات رانندگی و قتل از دیگر عوامل افزایش تلفات در این شهر محسوب می‌شوند. تصاویر منتشرشده توسط روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» نشان می‌دهد بسیاری از این افراد در شرایطی کثیف و آلوده یا در حال مصرف مواد مخدر هستند یا به دست‌فروشی کالاهای دزدی مشغولند. «ویل نیکلاس»، مدیر مرکز ارزیابی تاثیر سلامت در بخش بهداشت عمومی لس‌آنجلس با استناد به گزارشی اظهار کرد: در میان سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بیش از یک‌سوم مرگ‌ومیر افراد بی‌خانمان به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است. «کتی یاروسلاوسکی» عضو شورای شهر و نماینده منطقه ۵ شورای شهر لس‌آنجلس گفت: بیش از ۷۰ درصد این افراد بی‌خانمان و خانواده‌های‌شان در چادر، پارک‌ها، خودروها یا پیاده‌روها می‌خوابند، زیرا هیچ مکان موقتی برای اسکان آنها وجود ندارد. وی افزود: هر شخصی پیاده یا با خودرو از این معابر عبور کند، به شما خواهد گفت افزایش افرادی که در چادرها زندگی می‌کنند، زنگ خطر را به صدا درآورده است. ما نمی‌توانیم منتظر شویم این مشکل خودش برطرف شود. ما فورا به راه‌حل‌های واقعی احتیاج داریم. «کارن بَس»، شهردار لس‌آنجلس ماه ژوئن وعده داد به مشکل بی‌خانمانی در این شهر تا سال ۲۰۲۶ خاتمه خواهد داد. ۴ هفته پس از آنکه «شرایط اضطراری» درباره بی‌خانمانی در لس‌آنجلس اعلام شد، پروژه‌ای موسوم به «برای ابتکاری بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس» در بودجه مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خود، 609.7 میلیون دلار را به این مشکل اختصاص داد. مدیر مرکز ارزیابی تاثیر سلامت در بخش بهداشت عمومی لس‌آنجلس، مشکل بی‌خانمانی در این شهر را «بسیار کشنده و خطرناک» خواند و نسبت به افزایش مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر ابراز نگرانی کرد.

Page Generated in 0/0060 sec