printlogo


کد خبر: 266397تاریخ: 1402/6/5 00:00
اخبار

واژگونی مینی‌بوس در ورزقان با ۱۰ کشته
رئیس اورژانس آذربایجان شرقی از افزایش کشته‌شدگان سانحه واژگونی و سقوط به دره یک دستگاه مینی‌بوس در ورزقان به ۱۰ نفر خبر داد. اصغر جعفری‌روحی، جمعه سوم شهریور در تشریح این خبر گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در شهرستان ورزقان، ۱۰ نفر کشته شدند که 7 نفر در صحنه سانحه و 3 نفر نیز به دلیل شدت صدمات وارده در بیمارستان فوت کردند. وی افزود: این حادثه همچنین 8 مصدوم داشت که توسط آمبولانس، بالگرد اورژانس و بالگرد هلال‌احمر به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده‌اند. وی ادامه داد: 3 مصدوم این حادثه در ‌آی‌سی‌یو و 3 مصدوم دیگر در بخش بستری شده‌اند و 2 مصدوم نیز ترخیص شدند. سرهنگ احمدی، جانشین پلیس‌ راه استان نیز درباره علت بروز این حادثه، گفت: برابر بررسی‌های انجام شده،  مینی‌بوس مذکور ساعت 5 صبح روز جمعه از دروازه حرکت کرده و ساعت 6:20 دقیقه صبح در سرازیری جاده ورزقان که شیب جاده، بیش از ۱۰ درصد است واژگون می‌شود. وی افزود: علت بروز این حادثه در دست بررسی است اما بررسی‌های اولیه با توجه به آثار انعکاسی در مینی‌بوس که بیش از ۱۵ متر خط ترمز دارد، نشان می‌دهد خطای انسانی عامل وقوع این اتفاق ناگوار بوده است. 
***
بهره‌برداری از بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از افتتاح بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در آبان‌ماه خبر داد. 
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از پروژه ساخت بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفتند. وزیر علوم در جریان این بازدید گفت:  پیش‌بینی می‌کنیم بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در دانشگاه بوعلی سینا با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو برای ترم دوم سال تحصیلی جدید آماده اسکان دانشجویان شود. 
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز درباره خوابگاه دانشجویی دخترانه همدان توضیح داد: این دو بلوک خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانشجوی دختر را دارند. علیان‌زادگان گفت: بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۱۳۹۵ و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ورود کرده و تا به امروز ۱۱ خوابگاه را در شهرهای مختلف به بهره‌برداری رسانده است.

Page Generated in 0/0054 sec