printlogo


کد خبر: 266434تاریخ: 1402/6/6 00:00
دور دنیا

کمیته تحقیقات روسیه، مرگ پریگوژین را تأیید کرد
رسانه‌های روسیه گزارش دادند کمیته تحقیقات این کشور در بیانیه‌ای مرگ پریگوژین را در حادثه سقوط هواپیما در چهارشنبه هفته گذشته در اطراف مسکو تایید کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته تحقیقات روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد هویت تمام ۱۰ فرد کشته‌‌شده در سانحه سقوط هواپیما در منطقه «تِوِر» روسیه را مشخص کرده که شامل همه ۱۰ نفر فهرست مسافران سوارشده به این هواپیما می‌شود و به این ترتیب مرگ یوگنی پریگوژین، مدیر شرکت پیمانکار نظامی واگنر در این رخداد تایید می‌شود. این کمیته اعلام کرد روز جمعه جعبه سیاه هواپیمای «امبرائر» در منطقه تِوِر در نزدیکی مسکو یافت شد و تمام سناریوهای مربوط به اتفاقی که افتاده، مورد بررسی قرار گرفت. در بیانیه این کمیته تصریح شد: «در چارچوب این تحقیقات درباره سقوط این هواپیما در منطقه تِوِر بررسی‌های ژنتیک مولکولی تکمیل شدند. طبق نتایج آزمایش‌ها، هویت همه ۱۰ قربانی این سقوط تعیین شد و همه آنها مطابق با اعضای لیست اعلام‌شده مسافرانی هستند که به هواپیما سوار شدند».
***
باقری در تماس تلفنی معاون وزیر خارجه هلند:
گفت‌وگو بسترساز رفع سوءتفاهم‌ها و شکل‌گیری همکاری‌هاست
در تماس تلفنی علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و مارسل دیفینک همتای هلندی‌اش، درباره آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران و هلند گفت‌وگو شد. در این تماس، باقری‌کنی با اشاره به سابقه مناسبات ۲ کشور تصریح کرد: ایران و هلند در شرایط جدیدی از همکاری قرار دارند که انتظار می‌رود در سایه اراده متقابل، همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد. معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اگرچه ممکن است در نگاه ۲ کشور تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما گفت‌وگو و رایزنی مستمر همواره انتخاب اول جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با هلند بوده، چرا که معتقدیم این گفت‌وگوها در آغاز به رفع سوءتفاهمات و در نهایت به تعامل میان طرفین کمک می‌کند. مارسل دیفینک، معاون سیاسی وزارت خارجه هلند نیز ضمن تاکید بر اهمیت گفت‌وگو میان ۲ کشور خاطرنشان کرد: ماهیت دیپلماسی چیزی جز گفت‌وگو نیست و اگرچه دیپلماسی همه مشکلات را برطرف نمی‌کند اما می‌تواند سوءتفاهمات را رفع کند. در این تماس، آخرین وضعیت مناسبات میان ۲ کشور در حوزه کنسولی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
***
حماس پاسخ تهدید ترور العاروری را داد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز اعلام کرد تهدیدهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور شیخ صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی این جنبش و رهبران مقاومت توخالی است. این جنبش در ادامه افزود دشمن صهیونیستی هرگز نتوانسته و نخواهد توانست مقاومت را تضعیف کند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه صالح العاروری و همه همرزمانش و ملت ثابت‌قدم کاروان طولانی شهدا را تقدیم کردند اعلام کرد با قاطعیت و یقین به مقاومت در برابر اشغالگران ادامه می‌دهند تا تمام حقوق قانونی ملت فلسطین را پس بگیرند که مهم‌ترین آنها آزادی قدس و مسجدالاقصی است. در ادامه بیانیه این جنبش آمده است: دشمن صهیونیستی اگر مرتکب هرگونه حماقتی شود به طور قاطع و سخت پاسخ داده خواهد شد. صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تهدید‌‌های نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و مقامات اطلاعاتی آن مبنی بر ترور فرماندهان مقاومت برای مقابله با عملیات ضد صهیونیستی، در اقدام چالشی لباس نظامی بر تن کرد. 
***
مقاومت غزه یک آزمایش موشکی به سمت دریا انجام داد
مقاومت فلسطین دیروز در چارچوب عملیات «آمادگی» برای توسعه توانمندی‌های نظامی و افزایش دقت خود، دست به آزمایش موشکی جدید زد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شهاب‌نیوز فلسطین، مقاومت فلسطین در چارچوب ارتقای توانمندی‌های نظامی و موشکی خود صبح دیروز یک آزمایش موشکی از نوار غزه انجام داد و ۲ موشک آزمایشی را به سمت دریا شلیک کرد. مقاومت در راستای آمادگی دائم برای پاسخ به هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به تلاش‌های خود برای جمع‌آوری نیرو و افزایش توان نظامی خود ادامه می‌دهد. ۱۷ اوت نیز خبرگزاری‌های فلسطینی خبرهایی از انجام یک رزمایش موشکی بزرگ با توجه به تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه اسرا بویژه در زندان نقب را منتشر کردند.خبرگزاری «صفا» فلسطین نیز به نقل از برخی منابع در مقاومت اعلام کرد مقاومت در این رزمایش بیش از ۵۰ موشک از جمله تعدادی موشک «عیاش ۲۵۰» را به سمت دریا شلیک کرد.
***
افشای مداخله گوگل برای پیروزی بایدن در انتخابات آینده آمریکا
بر اساس گزارش «ام‌آرسی» (مرکز تحقیقات رسانه‌)، گوگل وب‌سایت‌‌های کمپین‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ همه رقبای جدی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را مخفی می‌کند. به گزارش ام‌آرسی، در جست‌وجوی وب برای وبسایت‌های کمپین‌های انتخاباتی در گوگل یک روز قبل از نخستین مناظره مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، حتی شامل یک نامزد جمهوری‌خواه در صفحه اول نمی‌شد. این دیدبان رسانه گزارش داد حتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در نظرسنجی‌ها شانه به شانه بایدن قرار دارد، در چند صفحه اول صفحه نتایج ظاهر نشد. به گزارش «راشا تودی»، حتی «رابرت اف.کندی جونیور» دموکرات که تهدید اصلی کسب نامزدی این حزب مقابل بایدن است، اصلا در نتایج ظاهر نشد، این در حالی است که در یک نظرسنجی اخیر، آرای ۲۰ درصدی در مقابل بایدن کسب کرد. در واقع تنها دموکرات غیر بایدن در صفحه نخست سرچ گوگل، «گورو ماریان ویلیامسون» بود که در نظرسنجی‌ها درصد یک‌رقمی پایینی دارد.

Page Generated in 0/0050 sec