printlogo


کد خبر: 266437تاریخ: 1402/6/6 00:00
پیوستن مهدی طارمی به باشگاه روسونری در آخرین روزهای نقل و انتقالات جدی شد
میلان، آخرین پیشنهاد

با صحبت‌های استفانو پیولی مشخص است باشگاه میلان عزم خود را برای جذب مهدی طارمی جزم کرده است. مهاجم ایرانی پورتو چهره مشهور فوتبال ایران و یک بازیکن درخشان در فوتبال پرتغال محسوب می‌شود. اگر بدانید سال گذشته آقای گل لیگ پرتغال با مبلغ 100 میلیون یورو به لیورپول منتقل شد، تعجب می‌کنید از اینکه مهدی طارمی هنوز در پورتو باقی مانده و قرار است برای تیمش به میدان برود. در پورتو، موضوع سال آخر قرارداد طارمی و درخواست مالی بیش از اندازه باشگاه برای جدایی بازیکنی است که اگرچه بیش از 20 میلیون می‌ارزد اما با توجه به زمان باقیمانده قرارداد (یک سال) هیچ باشگاهی در اروپا پرداخت 25 تا 30 میلیون یورو برای رضایتنامه او را منطقی نمی‌داند. البته پورتو به این دلیل این مبلغ را بالا برده که می‌داند هیچ بازیکنی با کیفیت طارمی را نمی‌تواند با قیمت زیر 20 میلیون جذب کند. بویژه که اوتاویو را هم به النصر داده و کادر فنی این تیم از شرایط به هیچ‌وجه راضی نیست.
آنها امسال را بدون هیچ انتقال بزرگی پشت سر گذاشته‌اند و طبق معمول تیم را دارند با بازیکنان جوان و کم‌نام و نشان می‌سازند تا دوباره به یک فروشنده تبدیل شوند؛ روندی که به مرور حوصله سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو را هم سر برده و او در اعتراض به این اتفاقات، هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد، آن هم در شرایطی که رقیب مستقیمش بنفیکا حضور پررنگی در نقل و انتقالات داشته و به عنوان مثال آنخل دی‌ماریا، ستاره سال گذشته یوونتوس را جذب کرده است. در این میان خبرنگاران از استفانو پیولی، سرمربی میلان درباره جذب مهدی طارمی سوال کردند. پیولی این بار احتیاط را کنار گذاشت و به روشنی از علاقه‌اش به جذب طارمی صحبت کرد و گفت تیمش هر چه آپشن‌های بیشتری داشته باشد، به سود او است. فکری که پیولی در نظر دارد، حضور طارمی به عنوان ذخیره الیویه ژیروی 37 ساله است و البته با ظرفیتی که این ستاره ایرانی دارد، شاید اولیویه ژیروی صاحبنام را تبدیل به بازیکن ذخیره خود کند. این چیزی است که هواداران ایرانی فوتبال کاملا به آن باور دارند.
روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلا اسپورت که یک خبرنگار ویژه را برای موضوع انتقال طارمی از پورتو گذاشته، درباره این مساله نوشته است: «بازار نقل و انتقالات میلان هنوز تمام نشده. استفانو پیولی فاقد مهاجمی است که بتواند جایگزین الیویه ژیرو در طول مسابقه شود و در مرکز مثلث تهاجمی روسونری حرکت کند. نامی که توسط مدیریت تایید شده، مهدی طارمی 31 ساله است. در پورتو حضور دارد و به خاطر گلزنی‌های فوق‌العاده‌اش در اروپا شناخته می‌شود. او در ابتدای بازار نقل و انتقالات هم پیش از روی آوردن میلان به نوآ اوکافور مورد توجه روسونری بود اما به مرور این درخواست رو به سردی گرایید».
میلان دورهایش را ‌زده و به این نتیجه رسیده بهتر از طارمی در بازار نیست. آنها  یک پیشنهاد 12 میلیون یورویی، به علاوه 3 میلیون یورو پاداش روی میز قرار می‌دهند. به امید اینکه پورتو در نهایت راضی به فروش بازیکنی بشود که قراردادش 30 ژوئن 2024 به اتمام می‌رسد و آن زمان رایگان از جمع شاگردان کونسیسائو جدا خواهد شد.
پیش‌تر پینتو داکاستا، مالک باشگاه پورتو درباره جدایی اوتاویو گفته بود: «ما این کار را کردیم تا او با قیمت صفر اینجا را ترک نکند».
تصور کنید در صورت پذیرش پیشنهاد طارمی، درآمد پورتو از پنجره نقل و انتقالاتی این فصل عدد 75 میلیون دلار را ثبت خواهد کرد که رقمی عالی برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی باشگاه به شمار می‌آید. آیا باید طارمی را میلانی بدانیم؟ حالا که سردار هم به رم رفته، همه دوست دارند این اتفاق بیفتد.
* پیولی: طارمی؟ هرچه گزینه‌های بیشتری داشته باشیم بهتر است
سرمربی تیم فوتبال میلان از اضافه شدن مهاجمی جدید مثل مهدی طارمی به ترکیب تیمش استقبال می‌کند.
استفانو پیولی در پی برتری 4 بر یک شاگردانش مقابل تورینو در چارچوب هفته دوم سری A ایتالیا، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای اسپورت ایتالیا گفت: همان‌طور که ژیرو گفت قطعا هدف ما به چالش کشیدن خودمان هم در سری A و هم در لیگ قهرمانان اروپاست.
ما بابت عملکردی که از خود در این بازی ارائه دادیم، راضی هستیم، چون گام‌های رو به‌ جلویی نسبت به بازی اول‌مان برداشتیم. ما باید به شناخت از یکدیگر ادامه دهیم و تیمی متحد‌تر شویم اما با این حال شروع خوبی در فصل جاری داشته‌ایم. سرمربی میلان که در پنجره نقل ‌و انتقالات تابستانی جاری تاکنون 9 بازیکن جدید به ترکیب تیمش اضافه کرده، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: ما بازیکنانی با ویژگی‌های مدنظرمان را به خدمت گرفتیم که ذهنیتی هجومی و رویکردی فعال دارند. این روش بازی روش بازی همیشگی ما بوده که گاهی اوقات بهتر جواب داده و گاهی اوقات هم نه اما ما هرگز تمرکزمان روی بازی دفاعی و استفاده از ضدحملات نبوده است. فشاری که مهاجمان ما در این دیدار بر حریف وارد کردند، به ما در دفاع هم کمک کرد.
وی همچنین در واکنش به گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اینکه باشگاه میلان به دنبال این است تا پیش از بسته شدن پنجره نقل ‌و انتقالات تابستانی جاری یک مهاجم جدید از جمله مهدی طارمی را به خدمت بگیرد تا به نوعی بتواند در مقاطعی به اولیویه ژیرو استراحت بدهد، اظهار داشت: ژیرو بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما اگر ما می‌خواهیم در ۲ تورنمنت رقابتی حاضر باشیم، هیچ بازیکنی نمی‌تواند صد درصد تضمین کند که کل فصل می‌تواند بازی کند. هرچه گزینه‌های بیشتری داشته باشیم، بهتر است. ما طبق شرایط فعلی تیم کاملی هستیم اما اگر اتفاقی (در نقل ‌و انتقالات) بیفتد، باشگاه تصمیم خواهد گرفت که چه کاری انجام دهد. پیولی ادامه داد: ما همچنین گزینه‌های جایگزین داریم به عنوان مثال، پولیشیچ می‌تواند پشت سر ژیرو بازی کند. اجازه دهید در حال حاضر تلاش کنیم تا کمی ثبات داشته باشیم و این کارها را به طور منظم انجام دهیم اما همیشه داشتن گزینه‌های مختلف برای مربی یک مزیت است. بازیکنان آماده هستند خود را به طور کامل برای تیم فدا کنند و می‌توانیم تیم را روی این پایه بنا کنیم.
***
ناکامی احتمالی میلان در جذب طارمی از پورتو
باشگاه میلان مترصد خرید مهاجم پورتو است اما این باشگاه احتمال ناکامی در جذب ستاره ایرانی را هم در نظر گرفته است. باشگاه میلان همچنان به دنبال جذب یک مهاجم جدید است تا جای خالی زلاتان ابراهیموویچ و آنته ربیچ را پر کند. گزینه فعلی این باشگاه مهدی طارمی از پورتو است اما با توجه به برنامه‌ای که روسونری برای جذب مهاجم ایرانی دارد، ناکامی این باشگاه در رسیدن به هدفش چندان دور از ذهن نیست. میلان که تابستان امسال 9 بازیکن جدید جذب کرده، امیدوار است پورتو با انتقال قرضی بهترین گلزنش به ایتالیا موافقت کند، موردی که بعید به نظر می‌رسد، چرا که طرف پرتغالی با تقاضای مشتریان قبلی طارمی از جمله اینتر برای جذب قرضی این بازیکن مخالفت کرده بود. راه دوم میلانی‌ها برای جذب طارمی، خرید قطعی او با تخفیف 50 درصدی با قیمت 10 تا 15 میلیون یورو است که این مورد شاید از مورد اول هم غیرمحتمل‌تر باشد. طبق گزارش نشریه اوجوگو، پورتو تنها از 85 درصد رقم فروش طارمی بهره‌مند خواهد شد و 15 درصد مابقی به تیم سابق او خواهد رسید. بنابراین در صورتی که این باشگاه بخواهد بازیکنش را کمتر از 25 تا 30 میلیون یورو بفروشد، به رقمی که مدنظرش هست نخواهد رسید. در سمت مقابل میلان پرداخت چنین رقمی را برای بازیکنی که سال پایانی قراردادش را سپری می‌کند، منطقی نمی‌داند. به این ترتیب میلانی‌ها خود را برای نه شنیدن از پورتو آماده کرده‌اند. این باشگاه اگرچه کریستین پولیشیچ و نوا اوکافوری را دارد که هر دو توانایی بازی به‌ عنوان مهاجم را دارند اما ترجیح سرمربی تیم استفانو پیولی این است که از این ۲ نفر به ‌عنوان بال استفاده کند. این یعنی اولیویه ژیرو تنها گزینه موجود میلان جهت ایفای نقش مهاجم نوک است. در این بین شبکه اسکای اسپورت ایتالیا اعلام کرده است اگر طارمی به میلان ملحق نشود، این باشگاه به ناچار لورنزو کولومبو - مهاجمی که فصل گذشته به ‌صورت قرضی برای لچه بازی کرد و امسال هم در آستانه انتقال قرضی به مونتزاست - را حفظ خواهد کرد.

 


Page Generated in 0/0052 sec