printlogo


کد خبر: 266444تاریخ: 1402/6/6 00:00
موج نخست بازگشت زائران اربعین به کشور آغاز شد
خروج 1.600.000 زائر از مر‌زها

طبق آمارهای موجود، یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای ششگانه تردد کرده‌اند. جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا دیروز (یکشنبه) در پایانه مرزی مهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای قبل بار سنگین ترافیکی را در محور ایلام - مهران داشتیم که با تلاش همکاران و مسؤولان این مشکل برطرف شده است. سردار «محمد شرفی» تصریح کرد: با انتقال اتوبوس‌های بین شهری به سمت پایانه برکت، گره ترافیکی برطرف شده و از صبح امروز (دیروز یکشنبه) نیز ترافیک در مهران و راه‌های منتهی به مرز مهران روان است. جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا ابراز کرد: از اول صفر تا امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرزهای ششگانه برای راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده‌اند. سردار شرفی خاطرنشان کرد: در بحث صدور گذرنامه‌های عادی و زیارتی نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر درخواست‌کننده داشته که تاکنون برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر صادر، چاپ و ارسال شده است.
* موج نخست بازگشت زائران اربعین به کشور
‌موج بازگشت زائران اربعین که طی روزهای گذشته به عراق سفر کرده ‌بودند از دیروز یکشنبه آغاز شد. جمع کثیری از زائران اربعین که طی روزهای گذشته در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند، پس از ‌زیارت عتبات عالیات و برگزاری راهپیمایی اربعین، بازگشت به کشور از مرز مهران را آغاز کرده‌اند.
 همچنین ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه‌ای از کاهش ۲۰ درصدی کرایه مینی‌بوس‌های عراقی در مرز تمرچین خبر داد و به زائران اربعین توصیه کرد مرزهای تمرچین و باشماق را برای ورود به عراق انتخاب کنند. این ستاد دیروز یکشنبه در اطلاعیه شماره ۱۱ خود درباره آخرین وضعیت مرزها در آستانه اربعین، از زائران خواست به خاطر آب و هوای معتدل شمال غرب کشور، مرزهای تمرچین و باشماق را برای ورود به عراق انتخاب کنند. ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) همچنین در اطلاعیه‌ای خطاب به محبان اهل بیت علیهم‌السلام و تمام متقاضیان سفر به اربعین حسینی(ع) با اشاره به سهولت تردد زائران در مرزهای ششگانه، ترافیک منتهی به این مرزها را روان و بعضا نیمه‌سنگین دانست و اعلام کرد: با اتخاذ تمهیدات و پیش‌بینی‌ها، پارکینگ‌های مرزهای ششگانه همچنان دارای ظرفیت لازم برای پذیرش خودروهای زائران عزیز است.

Page Generated in 0/0061 sec