printlogo


کد خبر: 266455تاریخ: 1402/6/6 00:00
اصلاح‌طلبان با بی‌اهمیت نشان ‌دادن دستاورد‌های دیپلماسی کشور به دنبال تزریق حس ناامیدی به مردم ایران هستند
دشمنان امید

گروه سیاسی: جریانی که حاصل مدیریتش در دهه90 کشاندن کشور به یک بن‌بست اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود و در نهایت با بیشترین انزجار عمومی نیز مجبور به ترک صحنه شد، همواره مترصد فرصتی برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور است. با این حال تمایل دارد نه به عنوان مجرم، که به عنوان ناجی(!) بازگردد؛ مساله‌ای که در واکنش‌های اصلاح‌طلبان به موضوعات متعدد، بخوبی قابل رویت است. 
اساسا در طول ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم و خداحافظی روحانی از پاستور می‌گذرد، به همان میزان که دولت در جهت احیای امید از دست رفته جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش کرده، اصلاح‌طلبان نیز تلاش خود را برای سرکوب امید اجتماعی در جامعه ایران به کار بسته‌اند. 
در همین رابطه می‌توان به نحوه واکنش اصلاح‌طلبان و دولت سابق در ارتباط با دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد. در ۲ ماه اخیر، دولت سیزدهم به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به توفیقات قابل توجهی در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی دست یافته است. 
عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای که تیرماه امسال اتفاق افتاد، آزادسازی 6 میلیارد دلار از اموال مسدود‌شده ایران در کره‌جنوبی که در پی توافقات تهران - واشنگتن حاصل شد و در نهایت عضویت ایران در گروه بریکس که پنجشنبه هفته گذشته شاهدش بودیم، دستاوردهایی است که دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی و در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور و مردم در ۲ ماه گذشته کسب کرده است. 
این در حالی است که دولت حسن روحانی از کسب این موفقیت‌ها عاجز بود، چرا که اساسا سیاست خارجی کشور را بر روابط منفعلانه با غرب متمرکز کرده بود. با این حال همان‌طور که ابتدا ذکر شد، مقامات دولت سابق و اصلاح‌طلبان از آنجا که به دنبال بازگشت به صحنه سیاسی کشور هستند، رسالت خود را در القای یأس و ناامیدی به جامعه می‌بینند و در همین راستا هم هر نوع شکل‌گیری امید اجتماعی را تخطئه می‌کنند.
به طور مثال با عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای که پس از چندین سال اتفاق افتاد، شاهد سانسور این دستاورد در رسانه‌های اصلاح‌طلب بودیم. جدای از سانسور این اتفاق، اصلاح‌طلبان و رسانه‌های حامی دولت قبل تمام تلاش خود را به کار بستند تا عضویت ایران را بی‌اهمیت جلوه دهند.
 گفتنی است ایران در حالی به عضویت این سازمان درآمد که پیش از این در زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی، مسؤولان دولت وقت دلیل عدم عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را نپیوستن کشورمان به اف‌ای‌تی‌اف اعلام می‌کردند. 
در ماجرای آزادسازی مبلغ قابل توجهی از دارایی بلوکه‌شده کشورمان نیز، شاهد تحریف واقعیت از سوی اصلاح‌طلبان و البته مقامات دولت سابق بودیم که تلاش داشتند رایزنی‌های دولت سیزدهم برای آزادسازی اموال مردم را بی‌اهمیت نشان داده و آن را ضعف ایران در مقابل آمریکایی‌ها معرفی کنند. در روزهای اخیر نیز اصلاح‌طلبان ترک عادت نکردند و در صدد بی‌اهمیت نشان دادن عضویت ایران در گروه بریکس برآمدند.
 به طور کلی، خطی که اصلاح‌طلبان دنبال می‌کنند تزریق حس ناامیدی به مردم است و هر لحظه امید اجتماعی در حال شکل‌گیری در جامعه ایرانی را آماج حملات خود قرار می‌دهند. با این هدف که جامعه را به مرز ناامیدی محض برسانند.
***
رسانه آلمانی: پذیرش ایران در بریکس، اعلام جنگ به غرب است
شبکه تلویزیونی «زد.دی.اف» آلمان در گزارشی از برگزاری اجلاس پانزدهم قدرت‌های نوظهور اقتصادی (بریکس) در آفریقای جنوبی و پیوستن کشورهای مهمی چون ایران و عربستان به طور خاص، الحاق کشورمان را موجب افزایش قدرت چانه‌زنی سیاسی بریکس و یک اعلام جنگ علیه غرب ارزیابی کرد. این شبکه آلمانی اعلام رسمی پیوستن چند کشور مهم دنیا و به طور خاص ایران و عربستان سعودی به بریکس را، یک رویداد سیاسی و اقتصادی بسیار مهم علیه غرب خواند. این شبکه آلمانی گزارش داد الحاق کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اتیوپی، آرژانتین و مصر به بریکس، موجب افزایش نفوذ و تاثیر بین‌المللی این ائتلاف اقتصادی و سیاسی خواهد بود که یک چالش بزرگ برای غرب توصیف می‌شود.
زد.دی.اف گزارش داد: «اگرچه ایران همچون برخی اعضای اصلی بریکس از جمله روسیه و چین تحت تحریم‌های سیاسی و اقتصادی غرب قرار دارد اما سران بریکس ترجیح دادند از میان ۲۳ درخواست ملی برای پیوستن به بریکس، اولویت را بر ایران قرار دهند، چرا که این انتخاب به طور خاص قدرت سیاسی بریکس را در مذاکرات سیاسی آن در برابر غرب و به طور خاص آمریکا افزایش می‌دهد».

Page Generated in 0/0057 sec