printlogo


کد خبر: 266456تاریخ: 1402/6/6 00:00
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
ایران قدرت مطلق پدافند هوایی منطقه است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح دیروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه گفت: امروز به این توانمندی رسیده‌ایم که اگر صلاح باشد، می‌توانیم برخی تجهیزات پدافندی را به سایر کشورها صادر کنیم.
امیر علیرضا صباحی‌فرد افزود: در حوزه جنگ الکترونیک حرف اول را می‌زنیم. این سامانه‌ها باید بومی باشند و در چند سال اخیر بر اساس فرمان رهبر حکیم انقلاب به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.
وی ایران را قدرت مطلق پدافند هوایی منطقه دانست و گفت: امروز تجهیزات ما بهترین و به‌روزترین تجهیزات پدافندی در سطح جهان است که با همکاری وزارت دفاع، مراکز علمای و تحقیقاتی تولید می‌شود و ما هیچگونه وابستگی‌ای به بیگانگان برای تهیه تجهیزات پدافندی نداریم.
صباحی‌فرد تصریح کرد: امروز ما قدرت کشف، شناسایی و مقابله با همه پرنده‌های روز جهانی را داریم و رادارگریز برای ما هیچ معنایی ندارد. در حوزه کشف و شناسایی هم به پیشرفت‌های بسیار قابل توجه رسیده‌ایم به گونه‌ای که هیچ پرنده‌ای برای ما غیرقابل کشف نیست. در حوزه جنگ الکترونیک هم حرف اول را در سطح جهان می‌زنیم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در آستانه سالروز تشکیل پدافند هوایی دستاوردهای جدیدی به این نیرو الحاق خواهد شد که بیشتر سامانه‌های جنگ الکترونیک و پهپادی است که لایه‌های پنهان پدافند است و شاید امکان رسانه‌ای شدن آنها نباشد اما سامانه‌هایی هم به پدافند اضافه خواهد شد که ان‌شاء‌الله رسانه‌ای خواهد شد.
صباحی‌فرد ادامه داد: مبنای کار پدافند هوایی بر اساس هوش مصنوعی است. این موضوع در حوزه فرماندهی و کنترل دیده می‌شود. ما جزو نخستین یگان‌های نیروهای مسلح بودیم که به این حوزه و‌رود کردیم و روزبه‌روز هم در حال ارتقای این حوزه هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: رصد آسمان خلیج‌فارس  و تنگه هرمز جزو‌ وظایف پدافند هوایی است. امروز هر تحرکی در آسمان دریا رخ دهد توسط سامانه‌های کشف و شناسایی ما رصد می‌شود.

Page Generated in 0/0046 sec