printlogo


کد خبر: 266477تاریخ: 1402/6/7 00:00
اخبار

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره لیگ قهرمانان آسیا
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به روند جدید مناسبات ایران و عربستان، امیدواریم مسابقات ورزشی ۲ کشور نیز در زمین‌های‌شان انجام شود. ناصر کنعانی، در بخشی از نشست خبری دیروز خود درباره مذاکرات وزیر امور خارجه برای برگزاری مسابقات فوتبال بین ایران و عربستان گفت: این موضوع بسیار مهم است. ما در منطقه مشترک حضور داریم و بازی‌های ۲ کشور هم بازی‌های پرهیجانی است. انتظار این است که رخدادهای ورزشی ۲ کشور نیز همگام با مناسبات سیاسی و اقتصادی پیش برود. در گفت‌وگوهای ۲ وزیر خارجه در ریاض درباره سرعت بخشیدن و فعال‌تر کردن همکاری‌های ورزشی میان ۲ کشور گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفته است. وی ادامه داد: برگزاری بازی‌های تیم‌های ۲ کشور در زمین ثالث با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا زمانی رخ داده بود که ما شاهد انقطاع روابط ایران و عربستان بودیم. اکنون انتظار این است که بازی‌های ۲ کشور در زمین‌های ملی انجام شود. در روزهای اخیر هم وزیر امور خارجه با همتای خود تبادل پیام داشته است و تأکید کردند اجرای مصوبه قبلی موضوعیت ندارد و بازی‌ها می‌تواند در زمین ۲ کشور برگزار شود. ما خوش‌بین هستیم که با وجود نگاه مشترک این موضوع حل شود. بر اساس آخرین اخبار بین مقامات ورزشی ۲ کشور هم گفت‌وگوهای خوبی شکل گرفته است.
***
تهدید فدراسیون فوتبال اسپانیا به خروج از یوفا
فدراسیون فوتبال اسپانیا تهدید کرد در صورت برکناری لوئیس روبیالس از یوفا خارج خواهد شد. اقدام غیرمتعارف لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جریان مراسم اهدای مدال‌های تیم قهرمان (اسپانیا) در فینال جام‌جهانی 2023 زنان در استرالیا حواشی زیادی به همراه داشته و پس از اینکه جنیفر ارموسو ستاره تیم‌ ملی فوتبال بانوان اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد از طریق اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای اسپانیا و موسسه‌ای که نماینده حقوقی او محسوب می‌شود، این پرونده را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هم پس از بازگشایی پرونده‌ای در این باره روبیالس را به مدت 90 روز از فعالیت در تمام حوزه‌های مرتبط با فوتبال محروم کرد. فدراسیون فوتبال اسپانیا اما تمام‌قد پشت رئیس خود است و یوفا را تهدید کرد. شبکه رادیویی «اوندا سرو» اسپانیا خبر داد: فدراسیون فوتبال اسپانیا تهدید کرد در صورت  برکناری لوئیس روبیالس از سمت ریاست این فدراسیون از عضویت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خارج خواهد شد که این احتمالا منجر به خروج همه تیم‌های اسپانیایی از رقابت‌های اروپایی (ملی و باشگاهی) خواهد شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا همچنین به دلیل دخالت دولت اسپانیا در امور این فدراسیون و نقشی که در تعلیق روبیالس از قدرت داشته به یوفا شکایت کرده است. همچنین رسانه‌های اسپانیایی خبر داده‌اند آنخلس بخار مادر لوئیس روبیالس رئیس تعلیق‌شده فدراسیون فوتبال اسپانیا در واکنش به هجمه‌های صورت گرفته علیه فرزندش، خود را در یک کلیسا در منطقه موتریل اسپانیا حبس کرده و دست به اعتصاب غذا‌ زده است.
***
اسپانسر استقلال برای دادن چک دوم مهلت خواست
در ادامه مشکلات مالی باشگاه استقلال، اسپانسر این باشگاه برای پاس شدن چک‌ دوم این باشگاه مهلت خواست. به گزارش تسنیم، زمانی که یکی از بازیکنان جدید تیم فوتبال استقلال قراردادش را امضا و یک فقره چک به عنوان پیش قسط قراردادش دریافت کرد، این چک اسپانسر باشگاه بود که به بازیکن جدید تیم که مدتی هم مصدوم بود، داده شد. در حالی که باشگاه استقلال با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو است و نتوانسته در این فصل مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کند، اسپانسر برای دادن چک دوم به این باشگاه مهلت بیشتری خواسته است. جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر، انتقادهای تندی از عملکرد مدیران باشگاه مطرح کرد.
***
سقوط فوتبال بانوان در جدیدترین رنکینگ فیفا
جدیدترین رده‌بندی فیفا در بخش زنان اعلام شد که تیم‌ ملی کشورمان ۲ پله سقوط کرد. جام جهانی فوتبال زنان با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید و تیم‌های انگلیس و سوئد توانستند در رده دوم و سوم جای بگیرند. حالا با پایان جام جهانی، فیفا رنکینگ جدید بانوان را اعلام کرده که تیم‌ ملی سوئد با ۲ پله صعود و 2069.17 امتیاز در صدر قرار دارد. تیم‌های اسپانیا و آمریکا (با ۲ پله سقوط) نیز دوم و سوم هستند. در آسیا ژاپن در جایگاه اول قرار دارد. استرالیا، چین و کره نیز در مقام‌های بعدی قرار دارند. تیم‌ ملی فوتبال زنان کشورمان نیز با 2 پله سقوط در جایگاه 63 جهان و دوازدهم قاره کهن قرار دارد.

Page Generated in 0/0103 sec