printlogo


کد خبر: 266485تاریخ: 1402/6/7 00:00
اخبار

توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها
معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو روند تامین واکسن آنفلوآنزا از منابع داخلی برای امسال را تشریح کرد. دکتر ناصر هیراد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تامین واکسن آنفلوآنزا در سال جاری گفت: درباره تامین واکسن آنفلوآنزا با توجه به اینکه شرکت تولید‌کننده داخلی واکسن از سال ۱۴۰۰ واکسن‌های آنفلوآنزای ایرانی را وارد بازار کرد، امسال هم تمهیدات برای تامین نیاز واکسن از طریق تولید داخل انجام شده است. 
وی افزود: بخشی از نیاز به واکسن آنفلوآنزا که شامل ۵۰۰ هزار عدد واکسن است از طریق سازمان غذا و دارو تامین شده و توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت با توجه به برنامه‌ریزی مشخص برای جامعه هدف تامین و توزیع می‌شود. هیراد تاکید کرد: درباره داروخانه‌ها هم از روز شنبه ۴ شهریورماه واکسن تولید داخل در دسترس قرار گرفته است و واکسن وارداتی که از منابع معتبر اروپایی در حال تامین است نیز از روزهای آتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. وی در خاتمه با اشاره به اینکه واکسن‌های داخلی ۴ ظرفیتی و با فناوری نوترکیب هستند، اظهار کرد: قیمت واکسن داخلی حدود ۲۶۰ هزار تومان برآورد شده است.
***
انهدام باند قاچاق خودروهای لوکس
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام باند سازمان‌یافته قاچاق خودروهای لوکس خارجی خبر داد. سردار محسن عقیلی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران آگاهی پلیس فرودگاه‌های کشور به‌ منظور مبارزه قاطع و جدی با سرشاخه‌ها و باندهای سازمان‌یافته قاچاق با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵ نفر از اعضای اصلی باند سازمان‌یافته قاچاق خودروهای لوکس و کشف ۲۰ دستگاه خودروی خارجی قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال شدند.
وی افزود: همکارانم پس از کشف یک دستگاه خودروی بنز اس ۵۰۰ در پارکینگ طبقاتی فرودگاه مهرآباد که دارای پلاک جعلی بود موفق به دستگیری مالک خودرو و در پی آن شناسایی سایر اعضای باند شدند. جاعل پلاک‌های خودرو نیز در یکی از استان‌های غرب کشور شناسایی و دستگیر شد. بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، عقیلی گفت: یکی از اعضای اصلی این باند در یکی از استان‌های جنوبی شناسایی و مشخص شد خودروهای لوکس خارجی را پس از ورود با همکاری سایر اعضای باند به سایر استان‌ها انتقال داده است. اقدامات لازم برای پیگیری پرونده در حال انجام است.
***
۲۵۰۰۰ مربی پرورشی در مدارس استخدام می‌شوند
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: هم‌اکنون مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی از سوی دولت صادر شده که قرار است به ۲۵ هزار نفر افزایش یابد. رضامراد صحرایی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در حوزه مباحث پرورشی و تربیتی با جدیت ورود کرده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مربیان پرورشی مدارس را از دست دادیم، چرا که تعداد بسیاری از آنها بازنشسته شدند و جذب نیروی جدید نداشتیم؛ هم‌اکنون مجوز استخدام 11 هزار مربی پرورشی از سوی دولت صادر شده که قرار است به 25 هزار نفر افزایش یابد. 
وی افزود: براساس قانون احیای پرورشی، 104 هزار نیرو مورد نیاز است که اکنون 45 هزار نیرو وجود دارد و حدود 60 هزار مربی پرورشی در کشور کمبود داریم. همچنین 50 درصد مربیان پرورشی در دوره ابتدایی، 28 درصد در دوره متوسطه اول و 23 درصد در متوسطه دوم هستند. صحرایی اظهار داشت: نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» احیا شد و چندین میلیون دانش‌آموز غربالگری شدند که اطلاعات خوبی حاصل شد، همچنین اردو، مسابقات ورزشی و قرآنی، اردوهای راهیان نور، پیشرفت و هویت‌ساز در مدارس شکل گرفت، هر چند تعداد آنها اندک است چون تعداد مدارس زیاد است اما اینکه کار شروع شد اتفاق مهمی است. 
***
خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته‌ امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: بر اساس راستی‌آزمایی‌ها ۹۲ درصد تسهیلات اشتغال مددجویان در زمینه اجرا با موفقیت همراه بوده است. مرتضی فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ایجاد بیش از ۴۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال گذشته گفت: پروژه راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغال توسط تیم‌های استانی و ستاد مرکزی کمیته امداد انجام شده است. وی افزود: نتایج این راستی‌آزمایی نشان می‌دهد حدود ۹۲ درصد تسهیلات اشتغال مددجویان در زمینه اجرا با موفقیت همراه بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: براساس آمار بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد مستعد اشتغال هستند که می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق، اجرای طرح‌های اشتغال و پشتیبانی فنی و آموزشی در یک بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ ماهه به خودکفایی برسند. فیروزآبادی تأکید کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال که در سال‌های گذشته موفق به اجرای طرح‌های شغلی شده‌اند به خودکفایی خواهند رسید. وی تحقق ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری را نیازمند کار جهادی و بی‌وقفه دانست و اظهار کرد: در همین راستا بانک‌ها قول مساعد برای تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان داده‌اند.

Page Generated in 0/0049 sec