printlogo


کد خبر: 266488تاریخ: 1402/6/7 00:00
بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر از مرز‌ها خارج شده‌اند؛ نظم، امنیت، آرامش و تردد آسان عاشقان حسینی به عراق هر سال بیشتر می‌شود
اربعین نمایش اقتدار اسلام

با نزدیک شدن به اربعین حسینی این روزها عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور در این سفر معنوی فوج فوج به سمت مرزهای ششگانه در حرکتند؛ زائرانی که هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود. طبق گزارش‌های موجود از اول ماه صفر تا‌کنون بیش یک میلیون و 700 هزار نفر برای زیارت اربعین از مرز‌ها خارج شده‌اند. در همین ارتباط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هموطنان به دلیل ازدحام زائران در مرز مهران از سایر مرزها برای عزیمت به کشور عراق استفاده کنند. سرلشکر محمد باقری دیروز در قرارگاه اربعین حسینی فراجا گفت: تمام افرادی که به صورت شبانه‌روزی در مرز در حال خدمت‌رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند، قطعا اجر و پاداش خداوند متعال نصیب همه آنها خواهد شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در هیچ جای دنیا شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم؛ طی چند روز محدود، ایران اسلامی همزمان با برگزاری اربعین حسینی، پذیرای زائران و میهمانان بسیاری از سایر ملل مختلف در نظم، آرامش و امنیت کامل است. باقری عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های شکل گرفته با کشور عراق بحمدالله اقدامات خوبی انجام شده، به طوری که شاهد نظم خاصی در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی هستیم، مردم عزیز ایران اسلامی نیز که طبیعتا با دریافت گذرنامه به مرزها می‌آیند، ان‌شاءالله زیارت آنها مورد قبول واقع شود. وی ادامه داد: مساله اربعین و این رزمایش معنوی، دینی و مذهبی، نمایش اقتدار اسلام است؛ تمام اقداماتی که در مرزها در راستای خدمت‌رسانی به زائران، برقراری نظم و امنیت در مرزها و از همه مهم‌تر امنیت ملی کشور انجام می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. وی مدیریت تردد زائران را خوب و مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: وضعیت در مقایسه با سنوات قبل مطلوب‌تر شده و حتی در ساعات شلوغی تردد نیز نظم و انضباط کاملا مشهود است که زحمات فراوان کارکنان فراجا در ایجاد این نظم قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه کارهای بسیار باارزشی با بهره بردن از تجربه سنوات گذشته در راستای برگزاری اربعین حسینی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بحمدالله هر سال شاهد ارتقای نظم، امنیت و آرامش در این مسیر الهی هستیم؛ مجددا از همه همکاران در مرزهای کشور (پلیس راهور، یگان ویژه، مرزبانی و...) که در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم. در ادامه، سردار احمدرضا رادان گزارشی از اقدامات فراجا در زمینه خدمات انتظامی به زائران اربعین ارائه داد. فرمانده کل انتظامی کشور در گزارش خود به توافق به عمل آمده با طرف عراقی درباره سامانه «سجاد» پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهم و ارزنده پلیس در تسهیل و تسریع تردد زوار در مرز مهران، راه‌اندازی سامانه سجاد بود که در مرز مهران ایجاد و راه‌اندازی شد و ظرف چند روز آینده هم در صورت توافق طرف عراقی، در مرز شلمچه هم راه‌اندازی خواهد شد. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: استقبال مردم از گذرنامه زیارتی در تسهیل و تسریع ارائه خدمات انتظامی به پلیس کمک شایانی کرده و پلیس با استفاده از سامانه‌های هوشمند امسال سرعت خدمات خود به زوار را دوچندان کرده است. 
* چاپ روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه در ایام اربعین
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها را از تمایزات اربعین امسال با سنوات گذشته دانست. سردار محمد شرفی در جلسه قرارگاه اربعین گفت: سیاست‌گذاری، جهت‌گیری، هماهنگی و حضور دیپلماسی با کشور مقابل در قرارگاه‌های مرکزی در مرزهای ششگانه از اولویت‌های پلیس بود که این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. وی با اشاره به اینکه فراجا از ۲۷ مرداد وارد مرحله عملیاتی در ماموریت اربعین شد، اضافه‌ کرد: پلیس در این مرحله 4 ماموریت اعم از برقراری امنیت، صدور گذرنامه‌های زیارتی، مدیریت و روان‌سازی ترافیک و مدیریت لایه به لایه جمعیت را تدوین و برنامه‌ریزی کرد. 

Page Generated in 0/0047 sec