printlogo


کد خبر: 266490تاریخ: 1402/6/7 00:00
سازمان هواشناسی هشدار داد
رگبار باران در نقاط مختلف کشور

هفته‌های پایانی فصل تابستان در حال سپری شدن است اما بارش‌های مونسون همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی استان‌ها خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۷ و ۸ شهریور) با عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بتدریج در خراسان شمالی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، گردوخاک رخ خواهد داد. 
وی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (امروز) در جنوب سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان افزود: پنجشنبه (۹ شهریور) در اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت. روز جمعه نیز در مناطق شمالی، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  به گفته وی سه‌شنبه در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، چهارشنبه تا جمعه در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر روز چهارشنبه مواج خواهد بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران سه‌شنبه (امروز)، صاف تا قسمتی ابری، از بعدازظهر با افزایش باد، بتدریج نیمه‌ابری و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و چهارشنبه (فردا) کمی ابری تا نیمه‌ابری، افزایش باد، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گردوخاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
* طبیعت‌گردها به کوهستان‌های البرز نروند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز گفت: با توجه به پیش‌بینی  هواشناسی مبنی بر تغییر شرایط جوی در این استان، از هرگونه طبیعت‌گردی در کوهستان‌ها پرهیز شود. محمدباقر خلفی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی  و اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید و گردوخاک، رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، از مسافران درخواست می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌های این استان خودداری کنند. خلفی گفت: تیم‌های امدادی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده‌باش هستند. وی یادآور شد: این تغییرات جوی از روز سه‌شنبه (امروز) تا پایان روز چهارشنبه (امروز) ادامه دارد و با این اوصاف طبیعت‌گردها هم باید از حضور در کوهستان‌ها جدا خودداری کنند. 

Page Generated in 0/0052 sec