printlogo


کد خبر: 266496تاریخ: 1402/6/7 00:00
اخبار

ایران به عنوان ناظر به رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی دعوت شد
«آناتولی سیدوروف» رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: کشورهای عضو این سازمان از نمایندگان کشورهای غیر عضو ایران، عربستان سعودی، چین و مغولستان به عنوان ناظر برای حضور در رزمایش «برادری رزمی ۲۰۲۳» که در بلاروس برگزار خواهد شد، دعوت کرده‌اند. وی افزود: مانورهای آتی بر استفاده از پهپادها و مقابله با آنها متمرکز خواهد بود. بلاروس از اول تا ششم سپتامبر (۱۰ تا ۱۵ شهریور) میزبان رزمایش‌های عملیاتی- استراتژیک مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی بوده که با هدف مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در خاک بلاروس برگزار خواهد شد. بر اساس توافقات انجام شده، گردان‌های ملی جمهوری بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان در این رزمایش شرکت خواهند کرد. طبق اعلام وزارت دفاع بلاروس، هدف اصلی این رزمایش بهبود هماهنگی و انسجام ارگان‌های فرماندهی و کنترل در جریان آماده‌سازی و اجرای عملیات مشترک است. علاوه بر این، این رزمایش‌ها با هدف ارتقای مهارت و توانایی عملی فرماندهان در مدیریت واحدها و زیریگان‌های نظامی در حین رزم و عملیات ویژه برگزار می‌شود.  
***
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: 
راهبرد دولت هم‌افزایی با مجلس برای خدمت به مردم است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بیست‌وهفتمین نشست معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که مدیران کل امور مجلس دستگاه‌ها نیز شرکت داشتند، با تاکید بر اینکه معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی باید در قبال ماموریت‌ها و برنامه‌های دولت احساس مسؤولیت مشترک داشته باشند، اظهار داشت: اگر دولت لایحه‌ای مثل برنامه هفتم را به مجلس ارائه می‌دهد،‌ معاونان پارلمانی همه وزارتخانه‌ها وظیفه دارند با هم‌افزایی و همکاری مشترک و تعامل با نمایندگان، آن لایحه را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کنند. سیدمحمد حسینی بر لزوم پیگیری مطالبات بحق نمایندگان در رسیدگی و رفع مشکلات مردم و حوزه‌های انتخابیه آنها تاکید کرد و اظهار داشت: راهبرد دولت هم‌افزایی با مجلس 
برای خدمت به مردم است. نمایندگان بعضا به خاطر مشکلات اقتصادی و کمبودهایی که مردم با آن مواجهند، سوالات و مطالباتی مطرح می‌کنند و ما وظیفه داریم در حد توان و در چارچوب اعتبارات و موازین آن را پیگیری کنیم، لذا فعالیت در حوزه معاونت پارلمانی کار بسیار سختی است و نیاز به صبر و استقامت و سعه‌صدر دارد.
***
سرلشکر موسوی: 
راه خنثی‌سازی تهدیدات قوی‌تر شدن است
فرمانده کل ارتش دیروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش گفت: دوره دافوس یک فرصت بی‌نظیر در دوران خدمت است. دوره دافوس یک دوره بی‌نظیر بوده و قابل مقایسه با سایر دوره‌ها نیست. سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی بیان کرد: ما باید برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعیین کنیم و نگاه تمدنی به فرآیندها داشته باشیم و وقتی فراز و نشیب زندگی بشری و چالش و درگیری حق و باطل را در این دوران نگاه کردیم و در نظر گرفتیم، می‌توانیم روند آینده جهان را پیش‌بینی  و خود را متناسب با آن آماده کنیم. وی ادامه داد: یکی از نکاتی که رهبر انقلاب در این بیانیه اشاره کرده‌اند حرکت برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و نکته دوم آمادگی برای ظهور حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) است. همچنین ما باید به اتفاقات، حوادث و رویدادهای اقصی نقاط جهان نگاه تمدنی داشته باشیم. فرمانده کل ارتش در پایان خطاب به افراد حاضر در دوره ۳۴ مدیریت دفاعی دافوس ارتش افزود: راه خنثی‌سازی تهدیدات و استفاده از فرصت‌ها قوی‌تر شدن در همه بخش‌هاست که یکی از راه‌های قوی‌تر شدن بخش دفاعی است. البته نیروی انسانی رکن قدرت‌ساز در همه بخش‌هاست، چرا که اگر پیشرفته‌ترین تسلیحات و تجهیزات در دست نیروی انسانی ناکارآمد باشد، همچون آهن‌پاره است.
***
مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:
تصمیم وزارت علوم ناظر به اساتیدی که دچار رکود علمی‌اند، قانونی است
مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور روز گذشته در پاسخ به جوسازی‌های رسانه‌ای پیرامون موضوع دانشگاه‌ها و اتفاقات اخیر گفت: اعتماد و باور رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به دانشگاه سرمایه‌ای بزرگ و منحصر به ‌فرد طی سال‌های اخیر است. بیشترین آسیب به دانشگاه در سال‌های گذشته از ناحیه جریان‌هایی وارد آمده که کوشیده‌اند با سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی، از ظرفیت بزرگ دانشگاه و فطرت حق‌جوی جوانان دانشجو در راستای مطامع خود بهره‌برداری مقطعی داشته باشند. افرادی که در عین رکود علمی، با بی‌اخلاقی سیاسی و نمایش‌های رسانه‌ای کوشیده‌اند فرصت تولید علم و به تبع آن احساس افتخار ملی و سپهر فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها را آلوده به نگرش جناحی و بعضا ضدملی کنند. این مرکز اضافه کرد: آنچه وزارت علوم در برابر معدود اساتیدی که دچار رکود علمی بوده اما نقش مهمی در نمایش‌های رسانه‌ای داشته‌اند، صورت داده، کاملا بر مبنای موازین قانونی و اداری و البته وظیفه انقلابی این وزارتخانه برای پویایی علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها است که جای تقدیر دارد، چرا که مسؤولیت اساتید دانشگاه‌ها به‌ عنوان معیار و تراز در نهاد دانشگاه، ضمن پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی، احیای حس غرور و سربلندی ملی در دانشجویان است، هر چند جریانات سیاسی که بی‌توجه به ظرفیت جوانان طی سال‌های تصدی مسؤولیت خود، سد راه جوان‌گرایی، نخبه‌گرایی و تغییر در مدیریت فرسوده گذشته بوده و خود عمده‌ترین دلیل ناامیدی بخشی از جوانان هستند، امروز پوستین وارونه پوشیده و در برابر قانون ایستاده‌اند. وزارت کشور در راستای رفع موانع و کمک به تصمیم‌سازی وزارت علوم در جهت توسعه علمی و افزایش ظرفیت‌های جذب هیات علمی دانشمند، جوان و نخبه، همواره آماده بوده و تلاش‌های خود را نیز صورت داده است.

Page Generated in 0/0048 sec