printlogo


کد خبر: 266644تاریخ: 1402/6/12 00:00
اخبار

جزئیاتی از بدهی 950  میلیاردی باشگاه استقلال
برخی جزئیات بدهی کلان باشگاه استقلال مشخص شد. طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر شکایت آمانوف، سیلوا و همچنین ساپینتو از این باشگاه منتشر شد که نشان می‌دهد این پرونده‌ها در آینده نزدیک باشگاه استقلال را در زمینه مسائل مالی دچار چالش خواهد کرد اما این پرونده‌ها تمام مشکلات آبی‌ها نیست. بر اساس پیگیری‌ها، مشخص شد پرداخت مطالبات استراماچونی، پادوانی و شباب الاهلی، در کنار پرداخت بخشی از قرارداد کوین یامگا در فصل گذشته از طریق وام 2.5 میلیون یورویی و با رهنِ ورزشگاه مرغوبکار انجام شده است. از طرفی در دوره مدیران قبلی نیز وامی حدود 150 میلیارد تومانی دریافت شده که با توجه به اصل و سود مبلغ جمیع وام‌های دریافتی تاکنون و خسارات مربوط، باشگاه استقلال مبلغ بسیار سنگینی بدهکار است. عدم درآمدزایی در فصل گذشته از جمله عوامل مهم بروز مشکلات مالی در باشگاه استقلال است به طوری که این باشگاه نه‌تنها از تبلیغات یک اپراتور درآمدی نداشته، بلکه با پیگیری از باشگاه مشخص شد به خاطر تبلیغات یک بانک نیز به کسب درآمد نرسیده است. چندی پیش منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، بدهی 950 میلیاردی باشگاه استقلال را تایید کرد که از این عدد فقط 200 میلیارد تومان تعهدات مالی باشگاه به واسطه قراردادهای فصل گذشته است. این بدهی‌ها گزارش شده هستند و گفته می‌شود ممکن است در آینده بدهی‌های گزارش نشده مانند چک‌های گم شده و... نیز به آن اضافه شوند.
***
۲ خرید بزرگ بارسلونا در آخرین ساعات نقل‌وانتقالات
بارسلونا در روز پایانی فصل نقل و انتقالات تابستانی با کانسلو و ژائو فلیکس قرارداد امضا کرد. به گزارش اسپورت، پرونده نقل و انتقالات تابستانی بامداد دیروز در اروپا بسته شد و آبی‌و‌‌اناری‌ها در روز پایانی با ۲ بازیکن قرارداد امضا کردند. ژائو فلیکس و کانسلو ۲ بازیکن سرشناسی هستند که با بارسلونا به توافق نهایی رسیدند و به صورت قرضی راهی این تیم شدند. ژائو فلیکس رویای حضور در بارسلونا را داشت. او پیش از این اعلام کرده بود از کودکی هوادار بارسلونا بوده است و این باعث شد تا در نهایت آبی‌و‌اناری‌ها او را جذب کنند؛ هر چند او در آستانه حضور در لیگ عربستان بود. کانسلو هم به صورت قرضی از منچسترسیتی به بارسلونا پیوست. او بعد از عقد قرارداد با آبی‌اناری‌ها گفت: بی‌صبرانه در انتظار آغاز کار با بارسلونا هستم. در این تیم بازیکنان سرشناس و بزرگ زیادی بازی می‌کنند. حضور در بارسلونا یکی از رویاهای من بود که به آن رسیدم. اطمینان دارم فصل خوبی را تجربه خواهم کرد. نهایت تلاشم را به کار می‌گیرم تا خرید خوبی برای بارسلونا باشم و امیدوارم همه چیز بخوبی پیش رود. بارسلونا پیش از این هم ایلکای گوندوغان را از منچسترسیتی جذب کرده بود.
***
فدراسیون تنیس زمین‌دار شد
مجموعه تنیس استقلال با قراردادی بار دیگر به اجاره فدراسیون تنیس درآمد. به گزارش سایت فدراسیون تنیس، داوود عزیزی در مراسم عقد قرارداد اجاره مجموعه تنیس استقلال با فدراسیون تنیس، تاکید کرد: کار بزرگی از سوی شرکت توسعه و اماکن ورزشی انجام شد. این مجموعه چند سالی بود از فدراسیون منفک و در اختیار بهره‌بردار بود و بدون شک بازگشت دوباره این مجموعه به فدراسیون تنیس در اذهان جامعه و ورزشکاران این رشته باقی خواهد ماند. وی ادامه داد: مجموعه تنیس استقلال به عنوان مرکز ملی تنیس شناخته و به فدراسیون جهانی رسما اعلام می‌شود. این اتفاق بزرگ به دستور کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان رقم خورد که جا دارد به عنوان خادم جامعه تنیس از درایت و نگاه آینده‌نگر متولی ورزش کشور، از وی تقدیر و تشکر کنم. آکادمی تنیس استقلال سال 90  تحت مدیریت فدراسیون تنیس وقت بود و بر همین مبنا این مرکز به عنوان مرکز ملی تنیس ایران به کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی معرفی و پس از آن به عنوان یکی از مراکز تنیس غرب آسیا فعالیت خود را ادامه داد. در سال‌های گذشته این آکادمی از مجموعه فدراسیون تنیس جدا شد اما با پیگیری‌های فدراسیون و جامعه تنیس و با حمایت‌های مسؤولان وزارت ورزش و جوانان، این مرکز بار دیگر به فدراسیون تنیس واگذار شد.
***
تیم ملی جودوی جوانان راهی مسکو شد
تیم ملی جودوی جوانان جهت حضور در مسابقات بین‌المللی جام کاسپین بامداد امروز یکشنبه راهی مسکو شد.
به گزارش فدراسیون جودو، مسابقات بین‌المللی جودوی جام کاسپین روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی روسیه و در شهر آستاراخان برگزار خواهد شد.
تیم ملی جودوی جوانان کشورمان با ترکیب 7 ملی‌پوش در راستای آماده‌سازی ملی‌پوشان جهت حضور در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا (بیروت) بامداد امروز یکشنبه راهی مسکو شد.
این مسابقات به صورت انفرادی و در شهر آستاراخان برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0082 sec