printlogo


کد خبر: 266646تاریخ: 1402/6/12 00:00
نگاهی به مدیریت سرخابی‌ها در آغاز لیگ بیست و سوم
سرخی صورت از سیلی

زهره فلاح‌زاده: لیگ بیست و سوم در صورتی برای سرخابی ها شروع شده که این دو تیم از حیث مهره با کمبودهایی مواجه هستند در ابتدا به استقلال می پردازیم و سپس پرسپولیس.
حالا که نقل و انتقالات فوتبال ایران به اتمام رسیده، بد نیست مطلبی درباره تیم بزرگ و بحران‌زده پایتخت یعنی استقلال در این باره بنویسیم.
باشگاه استقلال در دوره مدیریتی سیدحجت کریمی تنها ۲ بازیکن بزرگسال (مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان) جذب کرد و کریمی پس از ناموفق بودن در خرید علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس از سمت خود استعفا کرد. 
با روی کار آمدن علی خطیر به عنوان جانشین کریمی، او تنها یک بازیکن بزرگسال (ایمان سلیمی) توانست جذب کند و سامان تورانیان و محمدرضا خالدآبادی، ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال هم به استقلال اضافه شدند. قرار بر این بود آریا برزگر ۲۱ ساله هم که قراردادش امضا شده بود، ثبت شود اما به دلیل رد کردن سقف بودجه، این بازیکن جدا شد و به باشگاه نساجی مازندران پیوست.
باشگاه استقلال مدت‌هاست درگیر خرید بازیکن خارجی است و حتی «منتظر محمد» هافبک زیر ۲۳ سال عراق هم که مورد تایید مربی نبود و علی خطیر با او قرارداد امضا کرد، نتوانست این فصل در این تیم فعالیت کند و با انتقال قرضی راهی مس رفسنجان شد. 
در حالی که جواد نکونام بارها لیست بازیکنان خارجی‌‌اش به دلیل تعلل مدیران در مذاکره، تغییر می‌کرد، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پای یک مهاجم خارجی را به ایران باز کرد. جانگا، بازیکنی که مورد تایید جواد نکونام نبود و زمانی که به صورت اختصاصی او و کادرش فیلم بازی‌هایش را دیدند، متوجه شدند این بازیکن آنقدرها هم که مدیران تیم می‌گویند تعریفی ندارد. باشگاه با وجود مخالفت سرمربی، این بازیکن را برای گذراندن تست‌های پزشکی به ایفمارک فرستاد اما باز هم ره به جایی نبرد و در نهایت این بازیکن پس از یک هفته خوش گذراندن در بهترین هتل تهران، از کشور خارج شد.
طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز»، تا همین چند روز پیش مدیران باشگاه باز هم اصرار داشتند جانگا جذب شود اما با ممانعت جواد نکونام، پرونده این بازیکن به طور کل بسته شد، البته در صورتی که جانگا با پیشنهاد رسمی به ایران آمده باشد، ممکن است برای استقلال دردسرساز شود و این بازیکن با شکایت خود باشگاه را دچار بحرانی جدید کند. 
با این حال باشگاه استقلال در روزهای پایانی نقل و انتقالات با «عمرو وردا» هافبک مصری توافقاتی انجام داده بود. در واقع قرار بود این بازیکن پس از فسخ قراردادش با تیم راجای مراکش به استقلال بپیوندد اما یکی از مدیربرنامه‌های او با دریافت پیشنهادی از تیم دوکسای قبرس، توافقی انجام می‌دهد اما مدیربرنامه دیگر این بازیکن به مالک دوکسا اعلام می‌کند این بازیکن باید راهی تیم استقلال شود. مالک تیم قبرسی هم کوتاه می‌آید و توافقنامه‌ای بین باشگاه دوکسا و استقلال امضا می‌شود تا وردا بازیکن استقلال لقب بگیرد اما اتفاقاتی به دلیل حضور غیرمجاز او در قبرس می‌افتد که این بازیکن بازداشت می‌شود.
از یک طرف گفته می‌شود باشگاه استقلال به دلیل حواشی سال‌های اخیر وردا، چندان مایل به جذب او نیست. از طرفی فشار هواداران روی دوش مدیران برای خرید این بازیکن سنگینی می‌کند. البته برخی منابع هم می‌گویند خود بازیکن تمایلش برای آمدن به استقلال کم شده است. 
اگر طی امروز و فردا مشکل وردا حل و آزاد شود، ممکن است او جذب تیم شود، در غیر این صورت باشگاه با گزینه دیگری مذاکره می‌کند. آنچه مشخص است، هافبک مصری هنوز به طور قطع به استقلال نپیوسته است. 
اما آبی‌ها در واپسین لحظات نقل و انتقالات، توانستند با «گوستاوو بلانکو» مهاجم آرژانتینی قرارداد امضا کنند؛ بازیکنی که برای مذاکره با استقلال به همراه پدرش به ترکیه سفر کرده بود. قرارداد بلانکو با آبی‌ها ۲ ساله خواهد بود، هر چند پنجره نقل و انتقالات استقلال به دلیل بدهی به باشگاه شاهین بوشهر در حال حاضر بسته است و تا زمان پرداخت آن نمی‌تواند قرارداد مهاجم جدید خود را در سازمان لیگ فوتبال ایران ثبت کند. 
از طرفی شنیده می‌شود جواد نکونام پس از آنکه خبری از جذب وردا نمی‌شود، به مدیران اعلام می‌کند دیگر بازیکن خارجی نمی‌خواهم.  سرمربی استقلال پیش از این هم اعلام کرده بود یا ۲ بازیکن خارجی مدنظر او با هم جذب می‌شوند یا یک بازیکن مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. نکونام تا زمانی که هافبک جذب نشود، روی بلانکو نظر مثبتی نشان نخواهد داد. حال باید دید مدیران باشگاه به طور جدی به فکر خرید هافبک خارجی خواهند بود یا خیر.
به هر حال  تیم فصل گذشته استقلال با حضور ۲ لژیونر (قائدی و محبی) توانست تا حدودی نتیجه بگیرد و بدون این ۲ بازیکن، نواقصی داشت که کاملا در بازی‌ها مشهود بود.
حال استقلال توانسته تنها با خرید مهرداد محمدی جای یکی از آنها را پر کند و تیم سال گذشته هم تقویت و ترمیم نشده است.

Page Generated in 0/0066 sec